Korg Poly 800 thread

Ok da's ook wel weer zo.. de poly is beetje netals de 6-trak in dat opzicht :P
zo zou je het kunnen zeggen... maar bedenk wel; de six~trak heeft 3 dedicated envelopes voor elke stem plus dat je dan ook weer 6 verschillende sounds polyfoon zou kunnen spelen en dus het truukje wat bass doet met verschillende monosynths met deze bak standaard al zou kunnen uitspoken ;)

vergeet niet dat de polymoog en korg delta ook paraphonic zijn, dus hij is in goed gezelschap :)

FWIW: ik heb zelf 2x een poly800 gehad en vond het altijd een erg fijn klinkende bak.
Wat ik vaak met synths/leads heb is dat ze niet lekker in de mix te krijgen zijn. Mijn idee met de poly800 is dat doordat hij 'compact' klinkt hij al snel een goed plekje in de mix heeft.
Jammer genoeg is er nog geen vst van..

Jammer genoeg is er nog geen vst van..
opzich best raar idd aangezien het synthese concept niet zo heel veel voorstelt... but then again; je kan zoveel meer met een VSTi, er zullen niet veel mensen zitten te wachten op 1tje van de P800... maar het zou idd wel leuk zijn als er 1 zou bestaan al was het maar om een 10x snellere bediening t.o.v. de echte :W

die poly 800 kan ook gewoon zo dik als een gx1 klinken hoor

Yeah poly lekker lekker :halleluja.......tune was van abba toch? Edit: ff opgezocht ja dus, vette tune :D

Tijd om de poly weer eens x te gebruiken.

Edit 2:

Wtf.....check Vengaboys.....begrijpelijk dat dat mainstream is geworden, los van de dj als producer, da was een extra meewerkend voorwerp :P.

Moet echt gaan leren om mn gedachten opzij te zetten en om origineel te willen zijn, damned

Laatst gewijzigd:
leuke set met noten idd, echter heeft bass er zijn eigen draai wat aan gegeven zo te horen (klinkt niet slecht verder maar niet 1:1)... :D

Haha eens, eens goeie humor, zo is het :okdan:

Las vandaag op een ander forum, Simply Red - Fairground VS Goodmen - Give It Up, met name de drums.....Heb mij kapot gelachen. Maar dat van Vengaboys is 6 trak humor :D opeens hoorde ik t, ABBA blijft meesterlijk.

hmm 6 heeft wel een grondige hekel aan de poly 800...
heeft er eentje je iets misdaan ooit 6? ;)

wat is er nou zo slecht aan een goedkoop synthje die je voor 100 euro kan kopen en zelfs als keytar kan gebruiken?

welke redenen? alleen die aparte oscillatorwaveshape en parafoon filter?

je doet gewoon aan synth-discriminatie omdat hij niet goed genoeg is volgens jou ;)

mja doe ik ook misschien, bv. de quasimidi quasar vind ik echt TE crap gewoon

welke redenen? alleen die aparte oscillatorwaveshape en parafoon filter?
lees de thread nog maar eens goed door dan...
je doet gewoon aan synth-discriminatie omdat hij niet goed genoeg is volgens jou ;)
pcies... hoewel de term synth-discriminatie wel ver gaat...
nog ff beknopt dan: het is deels smaak en het feit dat er te veel parameters zijn met te weinig toegevoegde waarde waar je dan weer te veel moeite voor moet doen om ze te veranderen en geeft daardoor te weinig inspiratie en zal op een gegeven moment te veel leiden tot irritatie...
mja doe ik ook misschien, bv. de quasimidi quasar vind ik echt TE crap gewoon
pcies, da's dan weer jouw'n mening... ik heb er verder geen mening over want ik ken het ding niet maar ik geloof je op je woord nutuulk :D

Laatst gewijzigd:
Back