Korg Poly 800 thread

ik ben hem niet zat, ik verkoop hem gewoon, ik ben er ook niet zo van gediend dat jij zomaar beweert dat ik hem zat ben 6

W00T Bass was da wrom verkoop je hem?

he, bass is'm alweer zat na een paar maanden, overcompleet met wat pcies?

Haha ben ook benieuwd

want een 1hz sinus gesamplet op 2hz klinkt nutuulk ook niet als een sinus, zelfs niet als daar een filtertje achter zit...

In den hardwarematigen realiteit inderdaad niet. In den wiskundigen theorie van Fourier en Nyquist nateleruurelijk wel. Maar die is wat lastig één op den één naar hardware over te zetten, niewaarr. Waarbij den opmerking geldelijk wordt dat des Moog's sinus geen zuivere sinus is, en het dus daar al fout gaat.

ik verkoop hem gewoon, ik wist niet dat er een spaanse inquisitie over kwam

Wil een Mod de titel van deze draad aanpassen naar "Poly 800 diss thread", zodat we een nieuwe kunnen beginnen waar effectief bruikbare info in kan?

ik heb toch zeker en vast geprobeerd om leuke info en geluidjes te plaatsen :(

Wil een Mod de titel van deze draad aanpassen naar "Poly 800 diss thread", zodat we een nieuwe kunnen beginnen waar effectief bruikbare info in kan?
ach so, en die nieuwe thread gaat dan de "Poly 800 in denial thread" heten waar alleen vrolijke flierefluiter reacties welkom zijn?

POLY 800 klassieker

uh dat was toch een poly 800

En deze klinkt ook behoorlijk poly 800 maar volgens mij is dat het niet, hij had er wel eentje

Die gefilterde arpeggio bij Model 500 zou best met een P800 gemaakt kunnen zijn. Of niet. Dat gruizige randje zit toch er toch wel in.

Nog een tevreden Poly800 gebruiker:

Ben echt dol op die bak. In bijlage nieuwe beat waar ik aan werk, begint met poly 800 ;)

poly 800 voor :mega: *(king+bier)

Attachments

• BEAT_FT.POLY800.mp3
    624,9 KB · Bekeken: 139
Ik kan hier niet op youtube op mijn werk dus zul je de nummers zelf moeten opzoeken...

Poly800 wordt gebruikt in

Rhythim Is Rhythim - The Beginning
Rhythim Is Rhythim - Beyond The Dance (Cult Mix)
Rhythim Is Rhythim - Drama

Conclusie: de beste electronische nummers aller tijden zijn met een Korg Poly 800 en een gemodde Yamaha DX100 met Matrix12 filters gemaakt (en een preset op een Ensoiq Mirage voor de Choir (diskette7) en String geluiden (weet iemand welke diskette?) denk ik). Er kwam ook wel wat talent aan te pas, denk ik.

Dus ja, je krijgt daar heel wijze geluiden uit.

Ja hoor, de 800 is wat mij betreft de ultieme Detroit poly. Een wat low-budget geluid dat desalniettemin erg authentiek klinkt. Of zoals Smackos zou zeggen: ghetto :)

Ik heb hem jammer genoeg onlangs uit dringend geldgebrek moeten verkopen (kon wel huilen) maar zoek momenteel alweer een nieuwe (iemand?).

En vergeet de vergelijkingen met Siel DK-80/Ex-80, een Poly 800 klinkt gewoon veel mooier.

Back