serato&ableton THE BRIDGE

Vinylmasterz

twitter: anilkalika
Beste forumleden,

Graag wil weten of iemand al ervaren is met serato&ableton.

Zal er ook een systeem komen voor traktor&ableton samen?
De serato scratch pakket (timecode platen en geluidskaart) kost een aardig centje.
Na het lezen van verschillende reviews kan ik de conclusie trekken dat Traktor kwalitatief beter is en goedkoper.

Zou het mogelijk zijn om de "cue point" of je "midislices" te kunnen linken aan een timecode vinyl plaatje? Of heb je dan ook echt het programma van serato of traktor erbij nodig?

Het mooiste zou zijn als er een technics sl1200-controller op de markt komt.

Niet dat ik een nieuw topic meteen de kop in wil drukken, maar ik denk dat je hier meer kans maakt?

Vinylmasterz, weet je wat ik je aanraad, een hercules DJ CONSOLE rmx kopen, die is tering goedkoop 300 bucks volgens mij en dan nog een timecode vinyl 20 euro, en plaatenspelers maar ga er vanuit dat je die al hebt.

Ik weet dat er bij traktor een timecode vinyl zo werkt:

Een bepaalde frequency wordt geanalyzeerd van audio en wordt door de traktor engine omgezet in snelheid enzo van de track, als je zou kunnen instellen dat een bepaalde frequency een cue point triggered zou het goed mogelijk zijn :)

Vinylmasterz, weet je wat ik je aanraad, een hercules DJ CONSOLE rmx kopen, die is tering goedkoop 300 bucks volgens mij en dan nog een timecode vinyl 20 euro, en plaatenspelers maar ga er vanuit dat je die al hebt.

Ik weet dat er bij traktor een timecode vinyl zo werkt:

Een bepaalde frequency wordt geanalyzeerd van audio en wordt door de traktor engine omgezet in snelheid enzo van de track, als je zou kunnen instellen dat een bepaalde frequency een cue point triggered zou het goed mogelijk zijn :)
@Mikevercoelen, :) ik ga straks ff googlen.. over wat hercules is.
Dus, een beweging van de timecode plaat wordt gezien als een frequentie die de hercules console omzet naar midi voor bij voorbeeld trigger van een cue point OF naar alles wat maar getriggerd kan worden?
Of komt hercules met een eigen programma?

gr, Anil

ik gebruik ook de serato scratch live 3, werkt echt super! maar ik gebruik het los van ableton live... op een andere pc zelfs...

hercules dj console rmx is een cheap ass midi controller met sound card, verder niks, heeft niks te maken met het signaal, hij brengt alleen het signaal over naar Serato/Live. Dus Serato/Live zet een frequency om naar een signaal.

ik gebruik ook de serato scratch live 3, werkt echt super! maar ik gebruik het los van ableton live... op een andere pc zelfs...
Ja he? Ik ga maar beter ff sparen en koop meteen dat serato pakket. Ik heb nog een computer over die ik niet meer gebruik en kan ik het apart draaien en de 2 computers via midi koppelen voor de aansturen van Ableton. Zie ik dat goed zo?

Want nu is situatie zo.. wat gemaakt is in ableton export ik naar wav..dat brandt ik weer op cd en dan gaat hij de cdj in en dan neem ik het weer op in ableton en zo verder. Alleen ik vind het het met platen fijner omdat ik die nog kan afplakken. Op de cdj kan je maar 3 cue points maken.
En zag dat filmpje van THE BRIDGE en zo wil ik het ook. Liefst zonder ander programma, maar als het moet dan moet dat maar.

Murdock, hoe is de kwaliteit van Serato? Qua latency, realtime scratch zonder vertraging van heavy tot licht gekras? Ik begrijp dat het voor een groot deel met je pc specs te maken heeft...

Wat doe jij met Serato?

bedankt.

groet, Anil

hercules dj console rmx is een cheap ass midi controller met sound card, verder niks, heeft niks te maken met het signaal, hij brengt alleen het signaal over naar Serato/Live. Dus Serato/Live zet een frequency om naar een signaal.
ow ok, ik snap het.
Gebruik jij dat met vinyl?

pff tis toch zo....waarom zou je die controller kopen? Ik neem aan dat je naast je decks ook een mixer hebt?

Kijk liever naar een software oplossing die in ableton te gebruiken is....deckadance misschien of ms pinky

pff tis toch zo....waarom zou je die controller kopen? Ik neem aan dat je naast je decks ook een mixer hebt?

Kijk liever naar een software oplossing die in ableton te gebruiken is....deckadance misschien of ms pinky

Dat ms. pinky is wel gaaf zeg maar dan moet je naast live dus ook Max for Live kopen neem ik aan?

@Lebonton, hier heb ik wat aan. THANKz!!
In ieder geval heb ik naast de decks ook een mixer.
Dus ik zat op de site van Ms.pinky. En kom de VST versie tegen. Zou dit voldoende moeten zijn in combinatie met een timecode vinyl?
Pinky_VST.gif

@ensemble....nee M4L is niet nodig...ze hebben een "gewone" vst.

@Vinylmasterz op de website staat wat je nodig hebt....het meeste heb je al denk ik....wellicht nog een phonopreamp....

heb je een soundcard met meerdere ins en uits?

Ik heb er niet veel ervaring mee, een vriend van me gebruikt deze setup....ik heb er een paar keer op gedraaid...en vond het wel fijn werken.

Zelf zou ik denk ik wel voor zon midi controller gaan...en het vinyl er helemaal tussen uit laten.

@Lebonton ik heb een audiophile 2496..is 2x2, maar dan wordt het mono. Dus eigenlijk heb ik 1 stereo uitgang. En ik heb indirect wel meerdere Ins, omdat ik alles naar een grotere mixer stuur die ik dan gegroupt kan doorsturen naar ableton voor het opnemen.
Nee, ik heb een apc en een mpd. Persoonlijk heb ik van ableton een grote sampler a la mpc gemaakt. Voor mij is dat voldoende.
Straks rijd ik langs feedback en ga eens kijken naar de prijzen van pinky vst.
Is een phonopre-amp nodig? Het nut ervan kom ik niet tegen op de website.

Bedankt to zover.

groet, Anil

nuja het signaal dat je decks uitsturen is heel zacht....de meeste soundcards trekken dat niet...dus zul je het moeten versterken...nu doet je mixert dat.

Je kan ook natuurlijk mixen in ableton zelf...zeker met die apc is dat natuurlijk een eitje. Kan je alleen niet zo fijn de eq van je dj mixer gebruiken.

PS ik vraag me af of ze die pinky bij feedback hebben....ik denk dat je hem gewoon online moet bestellen.

Labonton ik zit nu ff hardop te denken.. de sl direct op preamp en dan IN op geluidskaart? klopt dat?
En als ik die 2 kanaals mixer gewoon aansluit op een IN zoals ik nu al doe? Ga er vanuit dat de kanaal die ik ervoor reserveer (waar de plugin op geladen is) gewoon kaal is zonder eq en alles via de kleine mixer blijf doen?

Ja, ik ga ff verhaal halen bij feedback. Ik was daar vorige maand en niemand kon me daar fatsoenlijk antwoord geven. het leek alsof ik iets vroeg wat heel dom was. :)

Maar ik ben verkocht van ms. pinky. Komt gewoon door het feit dat het maar een plugin is. Nu nog kijken wat het kost. :)

thnx

Back