[Melodic Trance] Myth - Fact or Fiction... Welke melodie zal ik gebruiken?

MdJ

Stamgast
Erm, zit een beetje vast (of ja, ben bij een T splitsing gekomen) met dit nummer, is de B-side van m'n nieuwste plaat... nu heb 2 mogelijke melodieen bedacht, en nou twijfel ik welke van de 2 ik zal gebruiken. Misschien jullie feedback erover?

De mp3 is hier te downloaden (snelle server):

Rechter Klick en Save As

De eerste helft van het mp3tje is het eerste idee, en de tweede helft... je snapt het wel.

Ik ben benieuwd wat jullie van de nummers vinden, een aantal dingen die ik zelf al in de gaten heb zijn:

- Het gebrek aan drums/percussie... daar was ik nog niet aan toegekomen, en eigenlijk wil ik nog een nieuwe sample cd kopen voordat ik daar aan begin.

- De slechte kwaliteit van de opname... is provisorisch opgenomen, zonder poespas, via een kabeltje naar de Aux In van een andere pc hier in huis.

- De volumes die kloppen in de mix niet helemaal.

- Uiteindelijk komen er nog finishing touches zoals een kleine speling in de melodie (nu is het telkens hetzelfde loopje), wat strings erachter, fx, noem maar op...

Note: Als je het eerste stuk helemaal hebt geluisterd en dan het 2e stuk komt, kan het enigzins vreemd klinken wegens het veranderen van de accoorden enzo.

Niet vergeten hard te zetten he!

:okdan:

Laatst gewijzigd:
Heerlijk om met synths zo'n harmonie te creeren.
Het tweede stukje komt op mij beter over als de eerste.

Ook mis ik het 'leadgeluid' !!?? Of misschien door wat meer onderscheid te maken tussen de verschillende synths ... dat dat zich wat beter uit.

Maar het klinkt zeer makkelijk weg en das de bedoeling ..... samples zoeken en afmaken die handel !!!!!!!!!!!!

Groetjes
GlennPlumber

Origineel geplaatst door glennplumber
Ook mis ik het 'leadgeluid' !!?? Of misschien door wat meer onderscheid te maken tussen de verschillende synths ... dat dat zich wat beter uit.

Ik heb ervoor gekozen om er geen echte lead melodie in te gooien, om het een beetje progressief te houden. Er komt wel een strings achter, en inerdaad moet de hoofd melodie nog wat naar voren komen.

Het is ook als B-side bedoelt, dus er moet geen super knal melodie in komen ofzo.

Iig. Bedankt voor je reply... nog anderen?

begint heeeeeel lekker :)

de dingen die jezelf al aangeeft zijn naar mijn idee voldoende om je trak de finishing touch te geven..
doe je eigen ding en het komt goed [denk ik, als ik je trak luister ;D]

gr
mw

Ik zou ook voor het tweede stuk kiezen. Dat moet zeker uit te werken zijn tot een mooi nummer. De melodische elementen zijn in elk geval al behoorlijk goed.

Als progressive zou ik eerste doen, tweede is dan mijn inziens te melodieus.
Ik ga zelf voor de tweede , die vind ik lekkerder.
Misschien dat de bas ietsje "snerpender" kan...
De hihats mogen ook iets meer aanwezig zijn.

En de andere samples die erbij wilt doen. tja. ik zou dan kiezen voor iets wat qua geluid een heel ander spectrum heeft.
Komt het wat volwassener over.

deze ondergrodn vind ik dus lekker klinken.

Post je het resultaat ook nog, of moet dan je cd/plaat kopen?lol

groetjes

Na tig keren luisteren moet ik ook de voorkeur geven aan de tweede versie. Heeft net wat meer ´oemph´, pakt net wat beter zeg maar. Maar tig luisteraars tig meningen, hehehe.

Eric

dit soort trance daar kan ik goed naar luisteren, is het niet gewoon een idee om beide iedeen te combineren?

Origineel geplaatst door EDP
dit soort trance daar kan ik goed naar luisteren, is het niet gewoon een idee om beide iedeen te combineren?

Dat kan helaas niet omdat de accoorden zo gigantisch anders zijn, anders was het wel een cool idee geweest.

Ik zal over een tijdje de finale versie posten... moet nog even kijken of ik m tegen die tijd ergens in een studio op kan nemen, aangezien ik thuis geen geschikte geluidskaar of mixer heb.

Tot zoverre iig. bedankt voor jullie reacties, mochten er nog meer mensen willen luisteren... please do!

8)

Back