Peter Steele is dood.

als ik een irritant deuntje in m'n kop heb, neurie ik altijd My Girlfriends Girlfriend om 't uit mn hoofd te krijgen. erg erg jammer dat ie dood is...

WTH???? Hoe jong is die gestorven.... te vroeg heengegaan...

Kende hem vooral van carnivore.

R.I.P..... :(

The official confirmation of the death of Type O Negative frontman Peter Steele was released to the media.
CBS News was one of the first media sources to confirm the news of frontman Steele.
Steele died on April 14, 2010. Heart failure has been named as the cause of death.

Steele who suffered from long bouts of depression and substance abuse was 48 year-old. Born Petrus T. Ratajczyk on Jan 4, 1962,
Steele fronted the Brooklyn-based metal band Type O Negative since 1990 after first fronting "thrash poineers" Carnivore.
Some of the Type O Negative's hits included “Black No. 1″ and “Christian Woman.”

The band's manager Mike Renault said in an email, "Peter passed away last night.
As of now it appears to have been heart failure. That's all the details we have right now."

zwarte dag.
48. damn.

wat een artiest.
Alleen al als je verzint:

a cross upon her bedroom wall
from grace she will fall
an image burning in her mind
and between her thighes

damn christian woman is een cool nummer

express yoursef.... just say yes!!!!

my only wrongdoing
was being born human
and following my instincts
I never was happy
I never was sane
so I shall be extinct
the growing pool of crimson
at last I am pure
witness my sanguineous penance
I don't need anyone
my soul's been set free
death is total independence

Ik heb hem 3x life Angry Neurotic Catholics zien spelen, maar dit stukje tekst durfde hij niet 1x te zingen.

Heb ze nog op dynamo zien spelen. Vond ze vroeger wel goed. De laatste 10 jaar zegt hun muziek me niet veel. Mij te depri. Wel triest dat hij zo jong gestorven is. Weer een legende erbij! Hij leidde aan depressies begrijp ik. Niet verwonderlijk als je zulke muziek maakt en zo zingt.
Zal mij niets verbazen als het zelfmoord is en de media moet doen geloven dat het hartfalen betrof.

Zonde... hij had echt een gave stem.. :(

Heb ze nog op dynamo zien spelen. Vond ze vroeger wel goed. De laatste 10 jaar zegt hun muziek me niet veel. Mij te depri. Wel triest dat hij zo jong gestorven is. Weer een legende erbij! Hij leidde aan depressies begrijp ik. Niet verwonderlijk als je zulke muziek maakt en zo zingt.
Zal mij niets verbazen als het zelfmoord is en de media moet doen geloven dat het hartfalen betrof.

Hij zat bij tijd en wijle aan allerhande geestverruimende of geestvernauwende middelen. Die zijn ook niet altijd even goed voor het hart.

Hij had (dacht ik) een bipolaire stoornis. En dat is de geestesziekte met het hoogste zelfmoord percentage.
Maar hij dronk ook wel heel erg veel, 2 flessen rode wijn per optreden. Daar ga
je ook niet langer van leven.

Back