Netbook Atom en muziek

De snelheid van een netbook valt me reuze mee in ieder geval. Ik heb er een met een Atom N280. Muziek maken doe ik er niet op, maar afspelen met mediaplayer gaat prima.
Ook het bekijken van avi's gaat goed, op wat schokkend beeld na, want er zit eenmaal niet zo'n mooie videokaart in...

Traktor 1.... hmm, das lang geleden, je zou ff de System Requirements moeten opspeuren dan weet je t gelijk...

Staat me iets van bij dat ie een PIII en 512Mb geheugen nodig op zn minst? dan zou t wel moeten werken lijkt me.

Volgens het traktorworld forum werkt het in ieder geval wel. Maar het zal niet bepaald supersnel zijn; hoewel Atoms in het algemeen redelijk snel zijn, is dat met floating point berekeningen niet het geval. En die heb je nou net nodig in Traktor voor analyse-dingetjes. En met software synthesizerachtige dingen zul je al helemaal snel tegen de grenzen van de Atom aanlopen.

Dus het kan, maar ik zou het je nou niet bepaald aanraden. Je bent een stuk beter af met een kleine laptop met een gewone Intel Core nogwattes processor of iets in die trant.

http://www.traktorworld.com/forum/showthread.php?t=86992

Ik zou t ook niet aanraden nee, ik had Reason 3 draaien, die deed t wel aardig maar dat is ook geen CPU monster. Madtracker daarentegen met wat VSTjes ging al gauw op zn kniƫen.

ik heb es een screenshot gezien van een kerel die z'n arturia moog modular(standalone) liet draaien op zo'n ding.

Ook projectje gezien waar ze een netbook mobotje in een korg legacy controller hadden gebouwd.

Hoe 't klonk kannek nie zeggen :|

kdenk dat ie stand-alone vst wel goed zal kunnen draaien en zoals je zegt (oudere) dj software maar kzou er toch geen DAW's beginnen op installeren :D

Bedoeling is om m'n DJsets ervan te gaan draaien. Het enige dat ik met de oude traktor doe is files afspelen en af en toe wat met t filter klooien. Ben een beetje bang dat wanneer ik een nieuwe file wil laden dat ie begint te stotteren en dat kan ik niet gebruiken tijden een show.

Niemand in je omgeving waar je t ff kan testen? 'Iedereen' heeft toch een netbook tegenwoordig :)

Heb al een dualcore notebook. Daar draait het idd prima op. Maar ik vind hem te onhandig,zwaar, groot en te gevoelig om steeds mee in het vliegtuig te nemen.

Maatje van me heeft een 12 inch dual core,. vet bakki,...is wel wat duurder,.. maar dan heb je wel wat.

Die ouwe tractor zal trouwens wel draaien,.. ik heb hier (net als Mokum) ook een eeepc waar reason3 op draait met asio4all.
T braakt wel een beetje,. af en toe,..vooral bij tweaken,..maar als t echt is voor playback only gaat t redelijk!
Ikzelf zou r iig niet mee t podium op gaan!
En voor een beetje meer heb je iets waar je productiegewijs ook nog wat aan hebt.

Let er trouwens op dat die Netbooks soms 900 MHz staan te draaien terwijl ze 1.6 GHz zijn. Handig voor stroombesparing onderweg, zeker met een 3-cel accu, maar daardoor lijken ze een stuk slomer dan ze zijn.

Ik heb zelf een Medion E1210 die ook af-fabriek op 900 MHz stond, en niet dynamisch geregeld, maar gewoon hard.

Dank voor de info en adviezen.
Gezien de reacties denk ik dat ik dan maar met de notebook die ik al heb verder ga.Is iig beproefd. Ik neem liever geen risico dat ik straks een show sta te doen met glitches, hickups en vastlopers. Vind die 12" en 13" te duur voor erbij dan. Voor productie heb ik het niet nodig, daar heb ik weer m'n studio PC voor. Ik gebruik de notebook alleen voor internet en om m'n DJsets mee te doen. M'n studioPC draait alleen productie software... geen internet.

Back