Beste guru..

Heel erg jammer, maar het zat er aan te komen. Hij lag al een tijdje coma....

Ik heb één keer Guru's Jazzmatazz mogen mixen in Tivoli, dat was een erg groot genoegen. Fijne man om mee te werken, een van die unieke rappers die niet aan braggin' & boostin' denkt maar meer aan de muzikaliteit en timing daarvan. Ik vind dat hij nog steeds een van de (heel erg) weinige muzikanten is die een brug heeft kunnen slaan tussen rap en andere stijlen zonder daarbij consessies te doen. Een beetje zoals Sting en Paul Simon ook doen, maar dan vanuit een stijl die destijds nog een niche-markt was.

Truly Gifted...

Vage verhalen allemaal over die afscheidsbrief.... :erm:

R.I.P.

Topper uit de gouden tijd van hiphop. Jammer dat tegenwoordig alles klinkt alsof het op de radio moet.

Jammer dat je er nou een topic van moet maken over hoe slecht Hip Hop tegenwoordig wel niet is. Beetje verder kijken dan MTV kan helpen met het bijschaven van die mening. ;)

Jammer dat je er nou een topic van moet maken over hoe slecht Hip Hop tegenwoordig wel niet is. Beetje verder kijken dan MTV kan helpen met het bijschaven van die mening. ;)

razmataz was super oud werk ook
rakim/erik b hadden ook soon flow [wel ouder ] ..niet masses

Hij was voor mij een van de eerste rappers waar ik daadwerkelijk naar luisterde, jazzmataz kapot gedraait op mn sony walkman. Nog steeds als ik het opzet zie ik mezelf het AD bezorgen. :)

RIP Guru, hier nog een liefhebber van zijn sound.

Ik snap het allemaal trouwens niet zo goed met die brief. Heeft ie nou ruzie gehad met DJ Premier? Dat is mij eigenlijk totaal ontgaan. En is/was die Solar nu zijn muzikale partner of zijn levenspartner?

Een jaartje of zeven geleden is er wel het een en ander voor gevallen maar wat precies weet niemand denk ik.

Dit komt van wikipedia

On September 1, 2005, Guru revealed in an interview with the hip hop online magazine sohh.com that the group doesn't exist anymore, but that it has ended instead of breaking up.[1] This has finally cleared up the rumors that came up first on the European Gang Starr tour in 2003/2004 when DJ Premier suddenly went back to the US and Guru continued touring under the group's name with another DJ. However, in a December 21, 2005 interview [2] with the online magazine allhiphop.com, DJ Premier has denied that Gang Starr is history; he said it's rather a long break than a real break up. In a more recent interview [3] from April 20, 2006, with the online magazine hoodstars.net, Guru has stated he would not work with his previous partners anymore. In a newer interview [4] he stated that Gang Starr has reached the peak and that he is out of the project. To add even more to the confusion, DJ Premier said in a November 21, 2006 interview with the XXL Online Magazine "If I confirm it, then it’s official. If I don’t confirm it, then we still together." On September 21, 2007, he also told Red Bull Music Academy; "If Guru wants to do it I’m down, it’s really up to him. He’s the one that said we should pause for a minute and if that’s how he feels fine by me. If he calls me tomorrow and says I’m ready to start, I’m ready." [5] Unfortunately, In February 2010, Guru suffered a heart attack, went into a coma, and died on 19th April 2010, meaning the possibilities of a new Gang Starr album are very slim.

Gooi maar eens een paar goede YouTube dumps hier neer die zich kunnen meten met oude Eastcoast platen :okdan:

Back