Protools record en play

Derjano

Ouwe rot
Waarschijnlijk een stomme vraag maar een newbie met protools.

Intussen signaal van een synth op een audio track gekregen maar alleen als ik de track op record hebstaan en niet afspeel.

Nou heb ik in mijn project andere audio tracks staan en ik wil eerst die met play laten lopen en even met mijn synth meespelen om te kijken wat het best klinkt.
Tijdens play geen signaal. Stopt play wel weer signaal.

Ga ik daadwerkelijk opnemen ook signaal.

Maar ik wil nog niks opnemen ik wil gewoon eerst met de bestaande tracks meespelen.
Is dit een instelling in protools?

Ben gewend in mijn vorige sequencer dat als ik een input op een track kies ik meteen signaal krijg en dat ik niet eerst een track op record moet gaan zetten om een input signaal te krijgen.

iemand een idee?

je moet de synth laten binnenkomen op een aux track, dan laat ie altijd audio door. een aux input kan je echter niet laten opnemen, dus het makkelijkst is om je huidige kanaal te behouden, en die voor de opname gebruiken (en dan de aux muten).

correctie: ik weet niet of dit het makkelijkst is, maar zo doe ik het iig ;)

Bedankt dat lijkt te werken.
Toch vreemd je zou verwachten dat dat op een simpeler manier moet kunnen.
Als iemand nog een ander idee heeft hoor ik dat graag.

Hoi Exzit,

Probeer eens onder het track menu (je weet wel in dat menutje bovenaan bij file en edit en zo, sorry, weet niet precies hoe je zoiets noemt) "Input Only Monitoring" aan te klikken, deze veranderd dan naar "Auto Input Monitoring" en doet dan wat je wilt!

O ja....., er is ook een shortcut voor ALT+K.

Veel Plezier!

Back