DJJANDEJONG
Ingeburgerd
Ik had wat geld gespaard en ben vandaag maar is naar feedback gegaan. Ik had al een idee voor wat ik wou en een geld limiet. De rede dat ik niewe monitors wilde hebben was omdat me m-audio bx8a deluxe niet echt goed zijn en te groot voor me niewe studio ruimte is. Ik had een cd'tje bij me en ben maar is gaan luisteren. Voor mij ging het tussen de krk rp 5 en 6 en de Yamaha hs 50 waar ik heel veel leuke dingen over heb gelezen. Maar ja ik raad echt aan om alles te beluisteren naast elkaar want die yamahas waren een zeer groten tegenvaller. Er zit totaal geen bass in! Het was alsof er een groots high pass filter in eens op de track zat! Dus het ging tussen de rp 5 en 6 . Ik heb uit eindelijk gekozen voor de rp 6 die vond ik wat voller, ronder en strakker klinken. Maar ik moet erbij zeggen dat de rp 5 zeker niet slecht klonken! Echt veel beter dan de yammies. Maar ik begin nu aan me gehoor te twijfelen want die yamahas krijgen alleen maar mooie recensies en schijnen heel goed te verkopen. Heb ik iets gemissed? Maar ja ben blij met me KRKs, echt een heel zuiver vol geluid en een strakke laag voor 6" woofer. Ik ben blij en ben beniewd hoe me mixjes gaan translaten naar andere systtemen . Alles moet beter zijn dan die m audio boxjes. Maar moet zeggen voor de beginners die met veel bass werken zijn het zeker geen verkeerde monitors je moet er aan wennen en na 4 jaar ben ik ze gewend en was het tijd voor iets niew en fris in de niewe studio