[tribaltechno] Forcesupreme - Native

forcesupreme

links hangend lid
Hier weer wat lekker dansbare trommeltjes muziek:

Forcesupreme - Native

Deze track is gemaakt met oa Renoise en CoolEdit pro. Ik heb de Pro53 voor de string gebruikt en dat chordje is een sample. De rest (beats) is opgebouwd uit ongeveer 6 breakbeats; Snipper de snipper!
nog een hoop one shots. En een drumloopje.

Vertel me wat je er van vind... Ik zit persoonlijk nog te twijfelen aan die string, de ene keer vind ik hem wel goed, en de andere keer vind ik hem weer niet zo

maar goed...

Enjoy!

klikkk!

Even lekker als het vorige nummer dat je gepost hebt (in control). Ik ben heel nieuwsgierig of je reeds voor geproduceerde beats neemt en die opknipt of dat je ook losse drumsamples neemt. De drumgeluiden liggen namelijk heel, heel, heel erg goed samen in e mix. Ik kan me dat alleen voorstellen met bestaande beats.

Opbouw van het nummer geweldig. Blijft veel energie in zitten. De String vind ik ok, hoewel hij iets atonaal aandoet. Misschien hier een iets meer industrial geluid gebruiken. But yeah...

MAAR, HEEL VEEL COMPLIMENTEN. Razend goed nummer.

Wil ik graag alleen nog weten welke geluidskaart je hebt.

JJ

Origineel geplaatst door Jack 'n Jill
Even lekker als het vorige nummer dat je gepost hebt (in control). Ik ben heel nieuwsgierig of je reeds voor geproduceerde beats neemt en die opknipt of dat je ook losse drumsamples neemt. De drumgeluiden liggen namelijk heel, heel, heel erg goed samen in e mix. Ik kan me dat alleen voorstellen met bestaande beats.

Opbouw van het nummer geweldig. Blijft veel energie in zitten. De String vind ik ok, hoewel hij iets atonaal aandoet. Misschien hier een iets meer industrial geluid gebruiken. But yeah...

MAAR, HEEL VEEL COMPLIMENTEN. Razend goed nummer.

Wil ik graag alleen nog weten welke geluidskaart je hebt.

JJ

Thanx Jack!

De beats zijn een combinatie tussen een hele boel verknipte breakbeats en one shot sampletjes zoals trommeltjes en zo. Daaronder zit dan nog een Sublaag van stukjes breakbeat, waarvan de lage frequenties wat omhoog zijn gegooit en over dat geheel zit een compressor. Vandaar dat het geheel zo lekker samenhangt. En er zit nog een "addon" drumloopje over, om oa. de Clap te versterken (die komt er na een tijdje in gefilterd).

Een andere sound voor de string is mischien wel DE oplossing :eureka: ... Dat ik daar niet aan heb gedacht :P!

Geluidskaart? Dat weet ik zo ff niet... Ik zit op mijn werk dus... Maar daar kom ik nog op terug.
Waarom wil je dat weten als ik vragen mag?

Je gaf inderdaad al aan dat je veel beat slices toepast. Het is desondanks een hele kunst om de juiste slices bijelkaar te vinden om te voorkomen dat het geen rommeltje wordt. Jouw beats zijn een geheel. Ben ik erg jaloers op ;-) Het zijn wat mij betreft verreweg de beste beats die ik op dit forum ben tegengekomen. Zelf maak ik de beats altijd zonder bestaande kant en klare breakbeats of slices. Voorbeeldje : TECHNOFX Let op: geen opbouw, live geklooi!!

Pas je de compressor realtime toe of doe je dit in CoolEdit? Welke compressor gebruik je?

Bern opzoek naar nieuwe geluidskaart, wordt waarschijnlijk een Hammerfall, vandaar mijn nieuwsgierigheid. Maar jij zit op je werk?? Is muziek produceren je werk?

Werkze!!
JJ

Origineel geplaatst door Jack 'n Jill
Je gaf inderdaad al aan dat je veel beat slices toepast. Het is desondanks een hele kunst om de juiste slices bijelkaar te vinden om te voorkomen dat het geen rommeltje wordt. Jouw beats zijn een geheel. Ben ik erg jaloers op ;-) Het zijn wat mij betreft verreweg de beste beats die ik op dit forum ben tegengekomen. Zelf maak ik de beats altijd zonder bestaande kant en klare breakbeats of slices. Voorbeeldje : TECHNOFX Let op: geen opbouw, live geklooi!!

Pas je de compressor realtime toe of doe je dit in CoolEdit? Welke compressor gebruik je?

Bern opzoek naar nieuwe geluidskaart, wordt waarschijnlijk een Hammerfall, vandaar mijn nieuwsgierigheid. Maar jij zit op je werk?? Is muziek produceren je werk?

Werkze!!
JJ

beste beats? Thanks! Ik besteed ook erruuug veel tijd aan de beats in een track, zo'n 75%!!
Ik heb s ff naar dat trackje van je geluisterd. En dat is nou precies wat ik nou zou willen maken. Van die ontzeettend industriele rauwe beats. IS dat met hardware gemaakt? Klinkt goed man!
Ik gebruik overigens 2 compressors (VST's) van Funkflex en van AKAI.

En ik zit helaas niet op mijn werk te produceren...

heb je btw ergens nog meer tracks staan? Na dat stukje industrieel gebeuk ben ik wel nieuwschierig geworden naar je tracks!

Ahh ah... das mafff. Ik heb jouw vorige nummer "in control" bewaard om eens goed te gaan studeren op de beat.

TechnoFX is gemaakt met RM1x en Virus B en heeeeel belangrijk een DBX 266 XL compressor. Thats it. ALLE geluiden komen uit de RM1x, en ik zeg je, die zijn heel matig. Nog net geen 8 bit drumgeluiden en FX. MAAR dan de Virus B, die heeft de beste stereo FX engine die ik tot nu toe gehoord heb. Die geeft een rete warm gevoel aan de mix. De phaser heb ik vast gezet waardoor het lekker strak wordt. Dit compenseert de korrelige geluiden uit de RM1x. Vervolgens de DBX 266xl compressor, die staat zwaar te compressen (single band).

Deze setup heb ik niet meer. Sterker nog ik heb inmiddels alle hardware verkocht om een nieuwe setup aan te schaffen. Een combinatie van hard- en software denk ik. Hmm... twijfel twijfel. Wat wil je maken, waar kan dat het beste mee? Dat soort vragen. Eigenlijk wil ik maken wat jij gemaakt heb. En dan gaat het mij in eerste instantie om de "sound" van je nummers. Toevallig is het ook nog eens mijn stijl. De sound is geweldig. Lekkere diepliggende warme basdrum, net als in je nummer in control. Goed gepositioneerde en klinkende hihats. En vooral als je de sweethat erin laat komen, die heeft een eigen plek, dat hoor je niet vaak. En ik snap dus NIET hoe jij dat met opgeknipte beats maakt!!! Ik hoop iedergeval dat je ze ver opknipt en niet te veel overlaat van de originele beat. Dat zou jammer zijn. Anyway, ik vind dat het hoog tijd is voor jou om je nummers te verzamelen op CD en rond te sturen!!

JJ

heb je btw ergens nog meer tracks staan? Na dat stukje industrieel gebeuk ben ik wel nieuwschierig geworden naar je tracks! [/B]

Ik heb nog een paar. Zelfde stijl, allemaal live. Dus geen echte nummers. Ben nu ineuwe setup aan het bedenken om deze stijl verder uit te werken tot nummers.

JJ

hee

heerlijk beatje, en t loopt lekker door (en daar gaat t om bij dit soort techno vind ik)

Zelf had ik die sound op de 2e offbeat ("wah") wat langer door laten galmen, of een delay met langere tijd ofzo, zodat die niet gelijk "weg is" beetje vaag uit te leggen, maar goed dit is je eigen keus

De strings/zaag in het midden sta ik zelf niet zo om te springen op deze manier, hoewel het idee van een soortgelijk extra element wel welkom is. T kan ook wel blijven, maar dan zou t wel wat vaker/langer terug mogen komen. Misschien zijn die ook wel leuk op heel lage pitch bij wijze van bassline....

Overall zeer top hoor, echt mijn soort muziek

:okdan:

Pjotr bedankt voor je tips! Ik weet nog steeds niet goed wat ik met die string moet... mischien toch maar eruit gooie...

Back