plugin voor analoge triggers? ideeën / suggesties?

Rvooh

Gepokt en gemazeld
Ik wil een simpele plugin maken die triggers uitstuurt via de geluidskaart met een soort minisequencert
, bvb om bepaalde delen van een modular aan te sturen, of arpegiators, drumsynths etc te triggeren.

Zelf kan ik wel enkele toepassingen bedenken dus heb ik even een vlugge mockup gemaakt van de user interface:

bCg9j.png

Ben natuurlijk benieuwd naar eventuele ideeën om dit beter te maken, vandaar deze topic.

Het zou zowiezo mooi zijn als je binnen 1 scherm meerdere sequencer kanalen zou hebben waarvan je bij elk kanaal zou kunnen kiezen uit welk dc-gecouplede uitgang je het wilt sturen. Dus bijv. 8 sporen, daarnaast zou ik het horizontaal uitleggen ipv verticaal. Het woord step hoeft er ook niet elke keer bij :P

Goed bezig jij zeg :okdan:

@RSB
het maken van een degelijke GUI vergt veel tijd en inspanning dat ik beter kan benutten.
als ik gewoon checkboxes gebruik worden die automatisch onder elkaar gerenderd door de DAW zonder dat ik er allerlei spaghetti code moet voor schrijven.
function over form ;)

idd met meerdere outputs is wel cool maar ik wil het simpel en intuitief houden voorlopig
er is voldoende software (volta, silentway) voor de meer geavanceerde stuff.
Ik wil me beperken tot het maken van kleine utility plugins.. maybe gooi ik ooit alles wel samen.

@divi
Volta is alweer een serieuze stap verder ;)

Ik ben eerder benieuwd naar bepaalde functies dat ik misschien over het hoofd zie.

misschien toch maar eensaan soon volta beginnenheb een kenton die nie synced [ja egt waar weird weet ...]
duur app

en een doepfer regelwerk ...die -dis - functioneerd

had byna de korg kms gekocht [graag zelfs voor 50 .- ]
hihi helaas die is ineesn veeeeel meeeer waard
dus sync en gates tekort ...
heb 5 apparatemn die sowiesoo cv / hz/ gate nodig hebben en twee drum synths

volta lijkt me nie gek
aleen tidee datje altyd dus pc aan moet hebben om t laten werken ,..
doe vaak wat standalone ..staat me tegen

:doei:

Back