Roland SP-404 of Akai MPC 500

VTLSM

Ingeburgerd
Hoi,

Ik ben op zoek naar een sampler, ik zou hem vooral gebruiken als 'virtuele drumkit' volgepropt met WAV-samples in de studio, maar hij zou ook live mee op het podium gaan en daar gebruikt worden met een Kaosspad Mini.

Nu heb ik al een en het andere opgezocht over de 2 bovengenoemde samplers, maar ik kan er echt niet aan uit, ik zal even neerschrijven wat ik gelezen heb over de SP en MPC.

SP 404: -pads zijn niet pressure sensitive
- geluid zou niet 'top' zijn zoals een MPC
- geen USB

MPC: - pads zijn te hard
- zou geen aanrader zijn op het podium, kan crashen
- de WAV-samples uploaden zou trager verlopen dan bij de SP

Ik vroeg me af wat jullie ervaringen zijn met de SP en/of MPC?

Bedankt!;)

Ik weet niet waar je dat van dat crashen vandaan hebt maar ik heb twee mpcs waarvan er nog nooit 1 gecrashed is.

Het zijn allebei best verschillende sampelrs en seqeuncers, ik denk dat als je van een software achtergrond komt die 404 beter te bedienen is, verder kan ik er niet zoveel over zeggen.

Ervaring met MPC is altijd fijn top geweest.. Hij crasht weleens... maar dat is eigenlijk nooit met simpelweg triggeren van samples..

Als ie al crasht is dat vaak omdat je een bepaalde volgorde van handelingen hebt, die net niet kan.. dat soort dingen worden dan gerapporteerd en in een update opgelost..Heb het 1 keer gehad.. toen heb ik mn werkvolgorde aangepast (net zo snel, alleen andere volgorde) en toen was t goed..

Ervaring met SP404 heb ik niet, maar de voor en nadelen die je hebt genoteerd kloppen volgensmij aardig..

MPC laadt best snel wav's vind ik, maar SP404 kan sneller zijn, geen idee..

Dat van dat crashen heb ik in deze topic gevonden: http://www.futureproducers.com/forums/showthread.php?t=221675 (Check VexaDJ 's reacties)

Ik ben zelf drummer, maar heb ook al gewerkt met software (Korg Nanopad met Drum machine van Ableton) en heb ook al een Roland SP 505 gehad; die vond ik geweldig, buiten het feit dat het heeel lang duurde voor WAV-samples op de SP te zetten en niet zo podium geschikt is naar mijn mening (plastic)

Hoe bedoel je? Het geluid is niet meer mooi na het veranderen van het tempo?

Hey!
Ik ben zeer tevreden van mijn MPC500! De pads zijn vrij hard idd, maar ik zet meestal "full level" aan als ik iets tokkel en dan valt dit best wel mee :)
edit: Mijn mpc500 is nog nooit gecrashed... er staat wel de laatste os op
BTW ik heb een tijdje geleden iets gezien dat je onder de pads van je mpc legt en dan zouden ze gevoeliger moeten werken naar het schijnt... en ik heb ondertussen een linkje gevonden: http://ep.yimg.com/ca/I/yhst-10250485400913_2101_2961393 het zien er eigenlijk gewoon stukjes kurk uit?!

Ik had daarover eens iets gelezen, een klein stukje dik keukenpapier zou ook kunnen helpen, meende ik me te herinneren. Wel, dat van het crashen was mijn grootste vrees voor de MPC 500, maar die bug fixes zijn blijkbaar zo goed als opgelost. Ik ga binnenkort voor een MPC!

Bedankt!

Back