Droge saaie drums

Ollie94

BOING BOEM CHACK
hallo,
Ik ben in een proces van componeren. Maar mijn drums klinken altijd zo droog.
Ik probeer mijn drums zo dik en sappig en bombastisch te krijgen als Modeselektor of Boys Noize of zo die dubstep drums, gewoon pompend :D
Maar het lukt niet echt.Weet iemand Samples ofz die erg in deze sound/stijl passen of gewoon tricks voor alles minder droog te laten klinken?

Ik ga proberen eens een sample te plaatsen,...

Mvg

in het geval van boys noize speelt compressie een belangrijke rol. ook het layeren van klanken kan veel verschil maken.
boys noize heeft in een aantal tracks een beetje low-fi drumgeluid op de snare of hats probeer eens iets met een bitreductie plugin.
als je drums te saai zijn kan je er altijd nog dblue glitch overheen gooien, komen de raarste dingen uit en spaarzaam toegepast kan dat je drum een stuk interessanter maken :)

Het begint bij je kitset,.
Zoek mooie sounds die al lekker afgeproduced klinken als basis,.
Sla ze zo natuurlijk mogelijk in,.. Beetje swing er in wil vaak al helpen,.
Dan een mooi setje multibands compressie er over,.. misschien een beetje tube- of tapesim,.
tikkie distortion. Beetje reverb en delay,.. en HOPPA,. instant dikke drumpap!

Modeslektor gebruikt graag effectrix voor de drums, en voor hun bass nemen een goede sub bass en disortie erop.

Gewoon een lekkere kick pakken, wat compressie over heen gooien (weinig release weinig attack, hoog ratio en gemiddelde threshold, gewoon een beetje tweaken!). Eventueel nog een andere Kick layeren zodat het iets voller klinkt. Nou dan pak je een Clap (Uit een drumkit of van een sample CD) gewoon lekker minimal en short. Hihats, ja, ik zou wat inspelen en dan een 16E-Swing er over gooien.
Ow ja, misschien nog een Expander op de output voor meer Dynamiek :).

Die bitchrusher van d16 geeft altijd lekkere resultaten. Flink de kick in een compressor pompen...
wat ook belangrijk is, is de kit tunen zodat snare, kick en meer goed bij elkaar klinken. De snare net iets hoger of lager tunen kan een hoop schelen.

Het begint bij je kitset,.
Zoek mooie sounds die al lekker afgeproduced klinken als basis,.
Sla ze zo natuurlijk mogelijk in,.. Beetje swing er in wil vaak al helpen,.
Dan een mooi setje multibands compressie er over,.. misschien een beetje tube- of tapesim,.
tikkie distortion. Beetje reverb en delay,.. en HOPPA,. instant dikke drumpap!

goeie kits idd
bv 909 klinkt vaak as 909 k pikt er wel uit ook as bewerkt is / of een tr606

drums van drums bv ezdrummer klinken erg ..bright ..rides klinken door ipv 132 bit drumachiens waarje de crash sooms hoort ssssst ineens ,
dus div kits gebruiken kan met compressie egt veel verschil uitmaken hoe alles wortd gekapt ..

d&b
wordt aleen maaar mee gespeeld met kappen van bass/ drums ...door fx

vb

dits momenteel denk de meest ...non commerciele dikke d&b die k hgehoord laatste tyd ..
..ietsje minder poweren je drum s kan ook
bv met hiphop
hier kant vanwege de tempo drums

aleen isdit niet eens zo snel
:okdan:

hoi ollie,
mijn voorganger schreef wat ik dacht, compressie en een digitizer plugin. maar ik lees dat je ook de korg klc gebruikt en ableton. dus mijn tip is:
creeer met bv de ms 20 en/of monopoly old skool sounds. sample deze en plaats hen in een drumrack van ableton. in de map audio fx vindt je +/- 20 compressors, maak maar een keuze. hierachter, ook uit de map audio fx, plaats je dan(mag ook eerst ervoor, het is jouw dag) een redux module en een saturator module. al met al vet en smerig:) en met JOUW sounds.

Back