Steve Kenzo
Ingeburgerd
In mijn Ableton live act wil ik meer fx geluiden gaan gebruiken. Normaal gesproken gebruik ik een channel met daarin alleen fx geluid die ik via een toets op mijn midi controller activeer. Ik vind er alleen altijd één nadeel aan zitten, je workspace schiet gelijk naar de regel met dat ene geluidje. Ik ben er nog niet achter gekomen hoe ik dit kan veranderen.
Mijn idee is om een soft sampler synth te gebruiken waarmee ik de fx geluiden activeer i.p.v in de workspace van Ableton zelf.
Mijn vraag is of iemand een VST sampler heeft die niet zo zwaar CPU belast wordt zoals kontakt bijvoorbeeld, maar eenvoudig is en veel samples kan bevatten. Zelf ben ik het nog niet tegengekomen.
Iemand misschien een idee?
thnx!
Mijn idee is om een soft sampler synth te gebruiken waarmee ik de fx geluiden activeer i.p.v in de workspace van Ableton zelf.
Mijn vraag is of iemand een VST sampler heeft die niet zo zwaar CPU belast wordt zoals kontakt bijvoorbeeld, maar eenvoudig is en veel samples kan bevatten. Zelf ben ik het nog niet tegengekomen.
Iemand misschien een idee?
thnx!