midi clock

Jawel hoor.. De oude patchbay/interfaces kunnen erg goed mergen.. heb zelf een Music Quest Studio en daar heb ik 7 ingangen die op 1 uitgang uitkomen.. Je kan alles instellen zo gek als je het kan bedenken... Per poort kan je aangeven welk signaal (van welke input) naar welk apparaat (output) gaat.. Ideaal!

Ik had namelijk hetzelfde probleem.. ;)

Hm, bedankt voor de tip. Dan die andere maar weer verkopen...

Ach ja, dat soort dingen verkoop je en een week later heb je ze net weer nodig :)
Ik zie in het Marktplaats forum dat er in het verleden wel een paar keer leuke 8-in 8-out patchbays langs zijn gekomen maar niet echt vaak. Vrees dat ik op zoek moet naar een nieuwe.

Geen merger maar een splitter,..
Ik heb een mav8 van kawai 4 in 8 uit,.. geen rare electronica,. gewoon splitters met switches.
Ik heb voor live een philip reese splittertje,.. das 1 in 3 out,. werkt ook prima,. kost niks op marktplaats.

Nee een splitter heb ik in mijn geval niks aan (en die heb ik ook wel). Ik moet het signaal van m'n master synth + sync (vanaf HDD recorder) + sequencer naar meerder apparaten sturen. 8-in 8-out midi patchbay/merger is dan ideaal.

Beste allemaal, kan iemand mij misschien helpen mbt de Zoom hd16? Heb er net één gekocht, prima ding, maar één ding begrijp ik niet: als ik een nieuwe song maak en hij moet bijvoorbeeld 5/8 of 6/8 maat zijn, hoe stel je dat dan in? Ik wil nl. werken met een externe sequencer, en als ik daarop iets maak in 5/8 en de Zoom synct op basis van 4/4, dan komen de maten natuurlijk niet overeen. En dat is weer onhandig als ik wil editen op de Zoom...
Iemand hiermee ervaring? Ben zeer benieuwd wat ik van jullie kan leren!

Zit r midi op dat ding? Kan ie als slave?
Dan regelt t zichzelf en maakt t geen bal uit watvoor maatsoort
jouw sequence is.

Midi clock sync't door een aantal pulsen per seconde over de kabel te sturen
dit heeft geen nummer, maat enz, tis niet meer dan een puls

Het is het ontvangend apparaat die die een aantal pulsen linkt aan een maat/noot dus daar moet je dan ook dit allemaal instellen
Ken die zoom niet maar daar zal je het moeten zoeken/instellen.

Zit r midi op dat ding? Kan ie als slave?
Dan regelt t zichzelf en maakt t geen bal uit watvoor maatsoort
jouw sequence is.

Dank voor je reactie... Nee, kan niet als slave... Ik begrijp dat wel meer meersporen workstations dat hebben (op zich ook wel logisch, want als de audiostroom zou syncen met een externe clock op een andere snelheid, dan wordt de audio vals).

Midi clock sync't door een aantal pulsen per seconde over de kabel te sturen
dit heeft geen nummer, maat enz, tis niet meer dan een puls

Het is het ontvangend apparaat die die een aantal pulsen linkt aan een maat/noot dus daar moet je dan ook dit allemaal instellen
Ken die zoom niet maar daar zal je het moeten zoeken/instellen.

Tsja, dat klinkt logisch... Maar er zit een drummodule in, en die staat dus standaard op 4/4. Als ik op mijn seq dan een 5/8 liedje heb, klopt er natuurlijk geen bal meer van.

En het is natuurlijk makkelijk met editen als ik op maat/beat kan snijden. Maar dan moet die wel overeen komen met de maatvoering op mijn seq, anders wordt ik gek. Dus dan maar snijden op tijd ipv maat...?

Sync kan daar niets aan veranderen,

Op de drum module gebruik je dan 10 van de 16 steps bijvoorbeeld om makkelijk te werken met je 5/8 sequence of bv 12 steps bij 3/4 etc
meeste drum modulles kan je zo aanpassen ;)

Sync kan daar niets aan veranderen,

OK, dat kan ik nog net volgen, rekenkundig... Maar het handigste is dan toch om die ingebouwde drumset met rust te laten en dat gewoon op mijn synths te doen. Of alleen in 4/4 te schrijven, natuurlijk (wat toch meestal het geval is)! Altijd ff wennen, nieuwe gear...
Heb een fijne zondag verder! Lars.

Natuurlihjk ben je niet verplicht om de stepsequencer van je drumdoos te gebruiken, je kan evengoed je DAW of andere sequencer de drumgeluiden laten spelen via midi.

Toch is het makkelijk om wat patterns te maken op 12 steps of een veelvoud en ook wat op 16 steps of een veelvoud, dan heb je gelijk drums klaar die ook loopen op de maat van je song (toch voor alles wat in 3/4 en 4/4 te passen is)

Je bent aan het knutselen en je wil wat drums erbij,,, 3 knopjes drukken en starten maar,, dankzij de step sequencer in je drumdoos.

Back