synth in vliegtuig

koekiechris

Nieuwkomer
heeft iemand ervaring met het vervoeren van synths in een vliegtuig?

ik moet namelijk met anderhalve week spelen in spanje.

heb er een gewone goeie flight-case omheen.
ik maak nu gebruik van een Roland jx3p, maar als dit veel gedoe oplevert met vliegen, zal ik toch moeten kijken naar of een compactere synth of een goed te huren synth.

iemand ervaring? slechte ervaring? etc.

Ik zou in ieder geval niet deze meenemen.... kon je nog wel eens moeilijkheden geven op de luchthaven :D

2505290481_bfd15aa00d.jpg

Hoef niemand te vertellen dat er nogal gegooid en gesmeten word met koffers op vliegvelden, dus waarom niet met een flightcase?
Nou is een Jx3P niet één van de waardevolste synths, maar als je toch 100% van wil aankunnen dat hij nog werkt als je aankomt, kan ik je idd aanbevelen om hem te proberen als handbagage mee te nemen.
Als dat niet mogelijk is, dan kun je er idd beter ter plaatse één huren.

Klinkt wel ietsje anders dan een Juno en er zijn nog grote verschillen (1 osc/2 osc; arpeggiator/sequencer), maar er zijn parallellen te trekken.

Anyway, ik zou voor een héél stevige flightcase met héél zacht binnenwerk kiezen, want ze gooien ermee. Kan een Juno schuifje zo doorheen de printplaat rammen...

Bovendien kan met name bij de 3P een bandkabel makkelijk losgegooid worden. Is eenvoudig terug te prikken, maar daarvoor moet je je synth wel ter plekke opereren...

misschien is een andere synth die vaker voorkomt dus wel handiger denk ik.
of iets van een micro korg, maar daar krijg je volgens mij nooit die dikke analoge sound uit.

Een stukkie duurder soms (hoewel..als je echt een budgetvlucht neemt..), maar wel zekerder:

KLIK

Dat is echt een goed idee.
betaal je dan het zelfde tarief als voor een persoon. Dan is het namelijk op budget vluchten waarschijnlijk zelfs cheaper als betalen per Kg voor bagage.

Als je naar iets exotischer bestemmingen vliegt, dan komt het ook wel eens voor dat je invoer moet betalen zodra een synth (valt onder elektronica) meer dan x euro waard is. Met een JX3P zit je in ieder redelijk land verrrr onder die limiet, en de douane is ook niet zo op de hoogte van de witte raven onder de synths, dus in de praktijk zal dat wel meevallen. Zolang hij maar een klavier heeft...

Back