Super mooie VCS3 ;)

Er is niet alleen sprake van een wachtlijst, maar ook van een beperkt aantal synthi's wat uitgeleverd gaat worden, reken maar op een 100+ positie op die lijst voor een synth waarvan er maar 40 gemaakt gaan worden. Je kan het vrijwel vergeten.

Maar op de wachtlijst voor een nieuwe EMS Synthi of alleen mailen om te kijken of je knoppen kan scoren is wel een verschil.. Ik zou t gewoon proberen...

Daar had ik het ook niet over, maar wat betreft spareparts, Robin levert altijd spareparts tbv reparaties/restauratie voor zover voldoende aanwezig.

Bestel ik gewoon een Synthi in losse onderdelen, ben ik alsnog eerder dan via de wachtlijst hehe...

haha, had ik ook al aan zitten denken, maar Robin levert alleen onderdelen tbv reparatie / restauratie, dus dat gaat niet lukken helaas. =(

Ik zat mijn mail met Robin Wood nog even na te lezen, maar prijzen die ik noemde kloppen niet, het is nog iets goedkoper dan wat ik eerst noemde.

3000 UKP voor een Synthi A (40 stuks)
3200 UKP voor een VCS3

De productie van VCS3 zal worden voortgezet, ook na het produceren van het aantal wat ik eerder al noemde, (mogelijk wel met andere nieuwe onderdelen.)

Als de Synthi A's zijn uitgeleverd (daar beginnen ze deze zomer mee) zal er mogelijk een nieuwe portable Synthi ontworpen/geproduceerd gaan worden met mogelijk wat aanpassingen aan het originele ontwerp.

Verder zijn er intenties om het DK2 keyboard opnieuw uit te brengen, evenals een variant op de KS Sequencer, een mogelijk begin met het ontwerpen/produceren zou kunnen zijn nadat men is begonnen met de productie van de Synthi A's waar men inmiddels al sinds februari mee bezig is.

probeer deze vst eens :

http://www.xils-lab.com/pages/XILS-3.html

Komt aardig in de buurt, beter dan Synthi Avs, als het je enkel om de sound gaat.

Ouwe topic uit mei alweer, ik snak weer naar mei echt... :mexico:

In elk geval ik heb 'm 'de goedkope versie' en het is echt een lekkere plugin voor de VCS3 liefhebbers maar zo arm zijn als een rat en niet even bizarre prijzen kunnen ophoesten voor een echte.

Aanradert :okdan:

hoe lang zou nr 1 al op de lijst staan?
hoor namelijk al jaren hetzelfde: lijst , inschrijven, weinig exemplaren, begin er nu echt heel snel aan.
vraag me gewoon af hoelang bv die lijst/ inschrijvingsbedoening tbv een nieuwe synthi nu al bestaat en of er uberhaupt al exemplaren bewezen geleverd zijn.
kon er ook op het ems forum weinig concreets over vinden.
wie oh wie ..

ps ik zoek nog 3x originele vcs 3/synthi aks rotary kobs.
Ik had een keer een plastic uitvoering hiervan maar ik wil de orginele versie.
Weten jullie waar ik dat kan kopen?

maarten artefacts kon aan org knoppen komen demian had toen idd denkik ook de plastieken ..fake knobbies
lijkt me nie so erg asje alle knoppe t zelfde heb
twee verschilende set knobbies erop = wel minder

Klopt, mijne waren kopieen, zagen er wel netjes uit trouwens, maar wel kopieen idd. Originelen wordt lastig denk ik.

Over laatste EMS nieuws, dit bericht staat sinds een tijdje op http://www.thesynthi.de/index.php?/archives/110-Latest-Cornwall-News.html

28th October 2010

Preparations to re-establish production of the original Synthi A and VCS3 Mk2 have been proceeding through the summer and we are now expecting the first completed units to be ready in January 2011. Currently we are building a large stock of assembled and tested circuit boards. This has taken quite a bit longer than expected, but you can rest assured that we are dedicated to ensuring a successful outcome, as well as the re-introduction of other EMS products to follow in due course. A new website will also be unveiled in 2010.

Once we start shipping the Synthis it should be posssible to give you an approximiate delivery date, and we will certainly contact you to advise you as the time draws near.

Best wishes - Robin Wood

Back