Wat koop ik na een virus TI nog?

Yornav

Psychedelic Obsession
Zijn er eigenlijk nog Synthbakken die een ''Total Integration'' zoals de Virus hebben?

Iemand enig idee wat ng de moeite waard is? Ik zoek iets Analoog...

En multitimbral... 2keer ofzo :)

Een Yamaha Motif XS8. Mooie integratie, lekker keyboard, ander concept qua synthese (maar erg goed klinkend). Echt een mega-bak.

Een Roland V-Synth GT. Ook een 'soort-van' integratie (nou ja), leuke 'speel'-synth vol toeters en bellen, met een eigen klank-karakter (en de AP synthese geeft het ook iets 'aparts').

De SH-201 schijnt ook knap te integreren. Die heeft sowieso audio over usb en de editor ziet er best gebruiksvriendelijk uit.
Maar euhm, de sound schijnt nou niet echt in de buurt te komen van een Virus :P

'Total Integration
iets Analoog

Een van de twee, maar beiden is niet mogelijk :P.

Enorm vage vraag overigens. Wat heb je nog voor de rest staan behalve de TI?

Een van de twee, maar beiden is niet mogelijk
Bwa, hoeft in principe niet. De aansturing kan digitaal zijn.
En de audio komt na A/D-conversie via usb binnen.

Bestaat bij mijn weten nog niet, maar het is niet onmogelijk.

Bwa, hoeft in principe niet. De aansturing kan digitaal zijn.
En de audio komt na A/D-conversie via usb binnen.

Bestaat bij mijn weten nog niet, maar het is niet onmogelijk.

Ik weet wel van een of andere analoge synth in een doosje die volledig digitaal werd aangestuurd (volgens mij een of ander universiteitsproject of zo) - maar het voordeel van een synth zoals de TI die het ook echt "total" maakt is dat je sneller kunt renderen dan realtime. (of de TI dat ook doet, geen idee, maar 't zou moeten kunnen omdat je gewoon een data-dump verwacht van een DSP).

Een Arp 2600 en dan een USB mod laten uitvoeren?

:D ff serieus: volgens mij is er niet iets dat zo makkelijk integreert als de Ti en nog analoog ook..
Maar om je klanken pallet wat uit te breiden is een analoog bakje wel leuk. MoPho, Tetra, Little Phatty, of natuurlijk een van de 10tallen oudere analoogjes. edit: oh, multitimbraal...dan vallen er een aantal af..

Maar een rompler zoals Hanz ook al zegt, zou ik ook overwegen. Maar is waarschijnlijk ook een beetje afhankelijk van wat voor muziek je maakt/wilt maken.

De vraag word gesteld alsof de Virus Ti een wondermachine is die alle andere synths op de markt overbodig maakt.

Hoewel een Virus serie de eigenaar een erg veelzijdige synthesizer bied is het natuurlijk niet zo dat dit alle andere synths overbodig maakt.
Als je een Virus Ti hebt is iets als bijv een Blofeld natuurlijk enigszins dubbel maar anderzijds klinken de Virus en Blofeld ook weer totaal anders.

En als we verder gaan kijken kwa klank vinden wel vele synths die de Virus Ti prima kunnen aanvullen. Wil je echter echt iets toevoegen aan je virus sound zou ik persoonlijk kijken naar een synth met sterk laag. Dit is namelijk een gebied waar de virus helaas niet zo heel sterk in is.
De meeste analoge synths zullen je hierbij bijvoorbeeld al prima helpen maar er zijn ook wel VA synths die beter zijn in laag dan de Virus.

Omdat je toch de TI erg handig vind kun je ook altijd nog nadenken over het gebruik van een softsynth, dat is ook behoorlijk TI.

hej... bedankt alvast voor de reacties...

Het doel is idd het kleurenpalet uit te breiden.

Eigenlijk staan er momenteel verschillende op met ' :{ ' lijstje

Een moog Voyager lijkt me wel wat... maar daar heb ik geen geld voor...
Als je er de moogerfoogers nog eens bijwild om echt zot te gaan doen en de extra patchbay... Kost dat grapje 5000eurokes

Dus dan maar een tweedehands Little Phatty? Maar die lijkt zo weinig te kunnen...

Een Tetra kan wel een pak meer. Maar er zitten dan wel DCO's in... Dus hoe analoog gaan die klinken ???

Zelf vind ik een Nord Lead/Rack 2(x), erg lekker naast een virus. DIt omdat ze totaal verschillend zijn en de Nord een bepaald gat van de Virus opvult in de mix.

Nordlead
Prophet 08
MS2000

Ik neem aan dat je psychedelic trance maakt? Bovenstaande synths zijn erg geschikt

Zelf vind ik een Nord Lead/Rack 2(x), erg lekker naast een virus. DIt omdat ze totaal verschillend zijn en de Nord een bepaald gat van de Virus opvult in de mix.

Die ga ik zeker eens moeten proberen dan. In het psy wereldje hebben ze allemaal een Clavia... Nordlead... Als jij zegt dat het gaten vult :)

Nordlead
Prophet 08
MS2000

Ik neem aan dat je psychedelic trance maakt? Bovenstaande synths zijn erg geschikt

Nu ik erover nadenk. Is een Moog eigenlijk goed geschikt voor Psy Trance? Ik dacht zo met puur analoog niet alleen men kleurenpalet uit te breiden. Maar ook vooral erg trage filtersweeps en dergelijke manueel op te nemen om zo de stapjes van midi te ontwijken.

Anders heb ik ook een oogje op een gekke xoxbox. Ik wist niet eens dat er zoveel mogelijkheden waren van dat ding om te bouwen :)

Enig idee waar ik zo een bak kan kopen of plannen kan krijgen om een xoxbox verder om te bouwen?

Kijk hier eens op you tube (ik weet het, is al een oud filmpje, maar net ontdekt) :)

http://www.youtube.com/user/bcastromusic#p/c/5A3DD7671603B6FD/0/JOrCuSJBVN4

Back