Keyboard controller

Rudo

Stamgast
Hallo,

Ik heb me zojuist music maker 16 aangesschaft om weer eens iets met muziek te gaan doen. Zitten en aantal leuke features op en ook de mogelijkhied om VST plugins er bij te zetten.

Echter heb ik wel nog een keyboard nodig om de boel aan te sturen. Nu zijn er natuurlijk heel veel suggesties en mogelijkheden, maar ik wil graag een simpel en goedkoop keyboardje. Zijn er suggesties en zijn er dingen waar ik op moet letten?

Groetjes van Rudo

Wat is goedkoop en hoeveel octaafs wil je?

Ik denk dat de M-Audio Oxygen 49 wel geschikt voor je is.
Kost momenteel €98, 4-octaafs en een leuk aantal knoppen om je VST te bedienen.
Let wel, je kunt deze controller alleen gebruiken met je computer, er zit geen standaard midi uitgang op. Wil je in de toekomst ook met midi hardware gaan werken zonder dat je je PC nodig hebt dan zou ik eerder voor de E-MU Xboard 49 kiezen. Die is wel 2 tientjes duurder maar dan ben je niet meer afhankelijk van USB.
Moet het echt heel goedkoop dan zou je de Miditech Midistart 3 USB nog kunnen overwegen. Dan heb je voor €58 een master keyboard maar zonder knoppen om je VST te bedienen.

Laatst gewijzigd:
Bedankt voor je reactie. Ik kan voor 140 euro een terratec Area 61 aanschaffen met een Yamaha DX kaart, van een zeer vriendelijk forum lid...... Dus die ga ik doen!
Is wel wat duurder, maar wel stevig, een octaafje extra is wel lekker, en genoeg contole functies......

Groetjes van Rudo

Back