Vraagje MPK 25

Taas2006

Nieuwkomer
Beste mensen,

Ik ben hier nieuw dus hoop dat ik hier goed zit met m'n vraag.

Ik heb ik een gekke bui de MPK 25 op de kop getikt maar aangezien ik er niet echt verstand van heb loop ik al gelijk tegen het eerste probleem aan:

Hoe krijg ik geluid uit dat dingetje:engel:...

Ik heb hem alleen met usb aan de laptop gekoppeld (kan ik dat doen zonder de midi aansluitingen)? En ik heb het programma geinstaleerd wat er bij zat (livelite). Maar ik ik hoor helemaal niks. Geen tempo geen toetsen geen drums.

Wat moet ik qua instellingen daar aan doen om het werkend te krijgen?

Alvast bedankt voor de hulp

Gr, Dirk

Het is toch een midi-controller, die maakt geen geluid uit zichzelf...

Of mis ik iets?

Klopt, maar ik heb hem aangesloten op m'n laptop. Zou je daar dan het geluid vanaf moeten horen of moet je dat via een andere weg doen?

Je hebt livelite (ik denk dat je bedoeld Ableton Live Lite?) geinstalleerd. Horen er ook drivers bij de controller? Dan moet je die ook installeren.

Verder moet je zorgen dat de controller in Ableton herkend wordt (check bij midi preferences).

Als dat het geval is, en er komt midi binnen, dan heb je nog instrumenten (synths e.d.) zijn die iets met het binnengekomen midi-signaal gaan doen. Dan zou je er op een gegeven moment wel een keer geluid uit hebben, verwacht ik... :)

Succes!

De naam van het programma is: Live Lite Akai Professional Edition. Dit programma kreeg ik bij de MPK 25. Dat is volgens mij ook Ableton.

Ik heb daar bij de midi prefernces gekeken en de MPK wordt herkend.

In dat programma staan er de volgende dingen onder instruments:

Drum Rack
Instrument Rack
Impulse
Simpler

Zijn dat de dingen die je met Instruments bedoelt?

Sorry maar ben een helemaal nieuw in dit wereldje dus zit nog niet echt in de vaktermen.

Gr, Dirk

Oke,

Ja ik wil eerst even uitvinden hoe ik dit apparaat aan de praat krijg. Want nu ik de instruments gevonden heb kan ik er nog steeds geen geluid mee maken via m'n laptop.
Kun je mij daar verder mee helpen? Als dat gelukt is ga ik me verder orienteren op de programma's en wellicht overstappen op fruitloop, daar heb ik al eens eerder mee gewerkt voordat ik de mpk had.

Bedankt tot zover!

gr, Dirk

Back