Het Carrier, Modulator en Algorithm verhaal

als je dingen volledig doorhebt is de lol er ook af :)

als je dingen volledig doorhebt is de lol er ook af :)
als je het uitzoeken van hoe een synth pcies werkt leuk vind om te doen wel ja... maar eigenlijk begint het pas echt leuk te worden als een sound die je in je hoofd hebt zonder problemen kan vertalen naar synthese :koffie: mits uiteraard de mogelijkheden van de synth het toelaten... zo ga je bijv. niet met een juno-60 proberen om een overtuigend choir geluid na te maken (en dan hebben we het niet over een heel-in-de-verte-met-1-oor-dicht-ongeveer geluidje nutuulk)

hehe,

Ik heb in het weekend weer tijd, dan ga ik es lekker aan de slag met die ouwe dx bak van me:o:

Ik post wel als ik nog wat te weten kom/vragen heb *D

Hey, ben ik weer...

Heb even jullie verhalen doorgelezen...
Ik zat me nu eigenlijk af te vragen... kan je met een DX7 alles imiteren/namaken?

Ik moet nu voor mijn band Yazoo - Don't go instuderen, en ben al een hele tijd aan het uitvogelen hoe ik een beetje in de buurt kom van dat geluid dat daar gebruikt word.
a
Is het mogelijk om het geluid (bijna, ja hun gebruiken analoog.... ik weet ...) na te bootsen met mijn DX?

Ik ga over een tijdje als ik weer wat geld bijmekaar gespaard heb wat analoge synths kopen , maarja.... moet me nu voorlopig alleen nog maar even met de dx redden.

Hey, ben ik weer...

Heb even jullie verhalen doorgelezen...
Ik zat me nu eigenlijk af te vragen... kan je met een DX7 alles imiteren/namaken?

Imiteren kan natuurlijk altijd maar met het beperkte aantal operators wordt het voor een hoop geluiden toch lastig om het overtuigend te maken. Orgels en Rhodes lukt heel aardig maar een echte sax haal je er niet uit. Dat Yazoo deuntje moet echter wel lukken

Imiteren kan natuurlijk altijd maar met het beperkte aantal operators wordt het voor een hoop geluiden toch lastig om het overtuigend te maken. Orgels en Rhodes lukt heel aardig maar een echte sax haal je er niet uit. Dat Yazoo deuntje moet echter wel lukken

Ja, voor een echte (neppe) sax heb ik mijn vsti's :D

Als tijdelijke oplossing gebruik ik mijn DX voor het yazoo deuntje.

Ben echter van plan om binnenkort een Juno 60 en JX8P te gaan kopen, hoop dat ik daarmee al wat meer in de buurt kom.

Tsja, en daarna ga ik maar eens sparen sparen en nog eens sparen voor de "high end vintage bakken" hé 8~ TR 808, Jupiter 8 , Prophet 5 , Oberheim OBX-A

(En had me nog wel voorgenomen dat het eerst bij een DX7 zou blijven, heb de smaak nu echt te pakken haha. 8~)

Ja, voor een echte (neppe) sax heb ik mijn vsti's :D

Als tijdelijke oplossing gebruik ik mijn DX voor het yazoo deuntje.

Ben echter van plan om binnenkort een Juno 60 en JX8P te gaan kopen, hoop dat ik daarmee al wat meer in de buurt kom.

Tsja, en daarna ga ik maar eens sparen sparen en nog eens sparen voor de "high end vintage bakken" hé 8~ TR 808, Jupiter 8 , Prophet 5 , Oberheim OBX-A

(En had me nog wel voorgenomen dat het eerst bij een DX7 zou blijven, heb de smaak nu echt te pakken haha. 8~)

Als ernstig slachtoffer van deze ziekte zou ik willen zeggen: doe het niet. Maak eerst wat deuntjes en koop er bij wat je nodig hebt. Van al die dure bakken ga je geen betere muziek maken, het klinkt alleen wat anders (Ja die pillen werken echt!)

Als ernstig slachtoffer van deze ziekte zou ik willen zeggen: doe het niet. Maak eerst wat deuntjes en koop er bij wat je nodig hebt. Van al die dure bakken ga je geen betere muziek maken, het klinkt alleen wat anders (Ja die pillen werken echt!)

Ik ben helemaal verknocht aan die jaren 80 sounds :D

Ik koop het gewoon , om veilig te stellen dát ik het heb als ik het nodig heb *D

En nog veeeeeeeeééel meer!! :D (tears for fears, frankie goes hollywood, gazebo, howard jones , The human league , a-ha , simple minds Etcetera.)

Yazoo is puur analoog, dat kost met FM nog meer moeite om na te maken

dat yazoo geluid is gewoon subtractieve synthese, monophone synth met osc sync (je hoort nog een klein randje in het geluid nl.)

dit is bijv. wel redelijk met een JX3 na te maken of elke andere 2 osc synth met sync...
Ik ben helemaal verknocht aan die jaren 80 sounds :D

Ik koop het gewoon , om veilig te stellen dát ik het heb als ik het nodig heb *D
het gaat niet zozeer om de synth van destijds maar om wat men voor ogen had met een bepaald geluid...

Laatst gewijzigd:
dat yazoo geluid is zeer waarschijnlijk gewoon subtractieve synthese, monophone synth met osc sync (je hoort nog een klein randje in het geluid nl.)

dit is bijv. wel met een JX3 na te maken of elke andere 2 osc synth met sync...

Jx3 is toch het kleinere broertje van de JX8P? Dan moet het met een JX8P toch ook na te maken zijn?

Domme vraag maar ,wat is een 2osc synth met sync?

Google, en andere searchengines, zijn echt fantastisch:

http://en.wikipedia.org/wiki/Oscillator_sync

2OSC = een synth met 2 Oscillatoren...

Back