HKU begrippenlijst.

JohnnyBusca

rocket scientist
Origineel geplaatst door BananaWorld
Da's wel een handige lijst. Kunnen we hier in het forum geen sectie voor links aanmaken.
Ben ik aan het doen, maar dat is naar werk.

Van de HKU?

Let vooral op het subtiele zinnetje bovenaan...

"uit interface 65"

Verder geen kwaad woord over de HKU :D

Bij Rane hebben ze ook een leuk lijstje, voorheen was die ook in PDF formaat beschikbaar, wel in het engels..

Origineel geplaatst door Roel
maarrr. waar is de pdf versie gebleven ?? :(
Die hebben ze er af gehaald, ik zag het ook net... das dan weer jammer... ik heb 'em nog wel dus anders stuur je maar een pb'tje ofzo :)

Origineel geplaatst door Haarbol
Van de HKU?

Let vooral op het subtiele zinnetje bovenaan...

"uit interface 65"

Verder geen kwaad woord over de HKU :D

hmm dit komt dus niet van het hku zelf maar van een leerling van het hku, toevallig zit ik met meneer heuvelmans in de klas. ik geloof dat dit bij een opdracht hoort. ik weet het niet precies want ik loop best wel achter..

Sja, die opdracht hebben wij ook een keer moeten doen - met ander soort begrippen alleen (anders is het behoorlijk zinloos), moesten we bij muziekgeschiedenis doen :( :(

hier was ik net naar op zoek op het forum. een begrippenlijst. alleen is deze nog niet compleet. op het forum staat er bij FAQ ook eentje maar die is ook verre van compleet. is het niet verstandig om een begrippenlijst op te stellen die compleet is. van simpel begrip tot het meest complexe. dus bv bij sidechainen uitleggen wat het is en hoe je het toekuntpassen en wat het effect ervan is.

als ik een vraag heb en er worden allemaal krachttermen tegen aangegooid, dan heb ik een goed antwoord, maar een antwoord dat ik niet snap. ik ben zelf actief in het muziek maken en doe alles op mijn gehoor. langzamerhand weet ik nu van mijn virus steeds meer wat wat doet, maar nog lang niet alles. dus ik zal nog veel vragen hebben hoe ik een bepaald geluid krijg zoals ik die wil hebben en hoe ik bepaalde geluiden zelf kan maken. dan ishet wel makkelijk als we in dezelfde taal spreken. of zeg ik nu iets stoms?? ik hoop in ieder geval op vele positieve reacties en hierdoor een goede samenwerking.........

maarrr. waar is de pdf versie gebleven ?? :(

ALs je graag een offline versie wil, dan sla je het vanuit IE toch gewoon effe op als Web Archief?

FILE -> SAVE AS -> bij TYPE kies je voor WEB ARCHIVE (*.MHT) :okdan:

Reuze handig van ome Bill ;)

Origineel geplaatst door Nemco
Die hebben ze er af gehaald, ik zag het ook net... das dan weer jammer... ik heb 'em nog wel dus anders stuur je maar een pb'tje ofzo :)

die stond dus niet meer online, anders zeg ik zoiets niet. iets opslaan kan altijd he, met of zonder webarchief van ome bill, maar dan moet het -heel belangrijk- wel érgens te downloaden zijn.

Ik kan wel een MT begrippenlijst samenstellen uit mijn tijd (1988-1992)

Niet alles zal echter on-topic zijn:

Een paar voorbeelden:

Animeermeisje - BMT (Beeld en Media Technologie) studente
Lange sjaak - 4 blokjes verticaal bij Tetris (ja, wij studeerden hard)
Grote sjaak - jack plug
Kleine sjaak - mini jack plug
Vaporsync - studio waarin een midi systeem aan een recorder kan worden gesynct, maar niet twee recorders aan elkaar.
(vrij naar vaporware). De ruimte waar dat ding oorspronkelijk in geknalt werd heet geloof ik nog steeds zo.
(cons (append gitaar gitarist) gracht) - LISP voor "kan die gitarist de gracht in ?"
De Hoofdgebruiker - De studie CKI toen MT nog in Utrecht aan de Oudegracht zat. Iemand om schijt aan te hebben.
Tweedehansje - Opvolger voor Hans Timmermans
Karst - Solfege
IJzermans - Ethnomusicologie
Strijkdozen - Violistes

Ik kan misschien wel meer verzinnen, ook wel meer on topic, maar dan moet ik ff wat mede-studenten consulteren.

Groet,
Allert

die stond dus niet meer online, anders zeg ik zoiets niet. iets opslaan kan altijd he, met of zonder webarchief van ome bill, maar dan moet het -heel belangrijk- wel érgens te downloaden zijn.
En ik klikte toevallig voor die post van jou op die link van Rane en dacht ook... he, wat is er met die pdf gebeurd? Het moet idd wel ergens te downloaden zijn of zoals in dit geval iemand op het forum heeft 'em :)

Back