mixer/mengtafel

hitman

Ouwe rot
Hoi iedereen.
ik heb op dit moment een behringer mengtafel waar ik over te spreken ben. Maar ik ben op naar een andere.
Sommige geluiden uit mijn synths klinken harder dan andere, dus is mijn vraag; is er een die ik gemidi'ed op mijn synth/modules kan aansluiten waarbij ik dat probleem niet meer heb?

ik lees.
Gr,
Niels

is er een die ik gemidi'ed op mijn synth/modules kan aansluiten waarbij ik dat probleem niet meer heb?

Nee. Sommige geluiden / synths zijn nou eenmaal harder dan andere. Aan jou de taak om je synths danwel de gain op je mixer goed af te stellen. Ik snap ook niet helemaal wat je bedoeld met "gemidi'ed aansluiten" en ik gok dat de rest van de lezers van dit draadje dat ook niet snappen:P

Ik bedoel dat als ik een geluid met een bepaalde mengtafel instelling heb en ik naar een ander geluid ga van mijn synth/modules dat hetzelfde gebeurt met/bij de mengtafel.

Nu wel begrijpie doen??:D

Ik denk niet dat een gemidificieerde mengtafel je veel verder zal helpen. Maar zoals ik het lees, denk ik eerder dat je op je synths je patchlevel aan moet passen per patch. Meestal klinken geluiden met wat meer resonance zachter dan geluiden zonder. Die met resonance moet je de patchlevel wat hoger zetten en als dat niet mogelijk is, die van de geluiden zonder resonance wat lager.

Je kan dat perfect verkrijgen zonder dat je moet investeren in een nieuwe mengert.

Succes :okdan:

:doei:

Ik ben zowiezo aan het kijken naar een vervangert van mijn mengie. Of een 19" case met een opening aan de bovenkant.

Ik bedoel dat als ik een geluid met een bepaalde mengtafel instelling heb en ik naar een ander geluid ga van mijn synth/modules dat hetzelfde gebeurt met/bij de mengtafel.

Nu wel begrijpie doen??:D

:)

Klinkt alsof je dingen op je mengtafel doet die je beter in je synths kan instellen, zoals Danny al aangeeft. Je mengtafel zou - afgezien van de gain wellicht - voornamelijk tot doel moeten hebben om de geluiden _onderling_ af te stemmen en niet om je synth-geluiden recht te breien. Volgens mij is er dan ook niet een mengtafel die op een eenvoudige wijze doet wat jij wil, hoewel je bij digitale mengtafels ongetwijfeld kunt recallen via midi.

Ik ga er ff wat aan doen. U hoort/leest.
thx

Back