toetsen

Jankees Dolman

Nieuwkomer
hallo, ik ben nieuw op synthforum hoewel ik een paar jaar geleden ook wel eens op synyhforum kwam
ik speel toetsen, en ben geïnteresseerd in mensen die piano, orgel, en synth spelen. ik speel nu o.a. op een Nord Electro en wil weten of er mensen zijn die ervaring hebben met de Boss SE 50, en of deze (stereo) effecten interessanter en beter zijn dan de interne effecten van de Nord Electro.
:maffia: graag je reactie, Jankees

Welkom, ik weet niks van een SE50 maar ik wou toch even welkom heten. :)

Hi welkom,

Ik ken de Se50 heel goed ik heb hem namelijk al behoorlijk lang (15 - 20 jaar).

Voor jouw Nord Electro is ie naar mijn mening helemaal niet interessant. 't is een oude multi effectunit, ik heb hem destijds gekocht omdat synths nauwelijks interne effecten hadden. De effecten van nu zijn gewoon veel beter en makkelijker te bedienen. Je moet namelijk wel eindeloos door menu'tjes heen scrollen.

Een paar aardige eigenschappen.
  • De rotary is lekker vet en goed te combineren met een synth. Nu is Nord toevallig heeeel goed in hammonds en leslie's. De SE50 voegt daar helemaal niets aan toe.
  • Er zitten een paar aardige multi gitaar effecten op. Leuk om als toetsenist een beetje mee te klooien. Kwalitatief kan het eigenlijk niet meer mee. Interne Fantom / Motif / Triton effecten zijn ook gewoon veel beter
  • Er zit een Vocoder op. Ook leuk om mee te spelen. ik heb er niets mee dus ken het eigenlijk niet goed.
Ik gebruik hem nog uitsluitend voor de rotary effecten. Het maakt mijn Triton lekker vet en zolang ik geen plaats heb voor een Nord of een andere echt goede Hammond/leslie simulator blijft hij dienst doen. Verder vervormd hij te veel met wat veel ruis...

Als ik een Nord zou hebben, dan zou ik hem toch gewoon houden om zo nu en dan een beetje mee te klooien (= jaren lang in de kast staan).

Back