De vocoder van Liebrand

ehhh

ehhh

De werkelijkheid is geen benadering van de echte werkelijkheid. ;)

misschien ook leuk om eens te kijken wat het woord analoog betekent ;)

btw klinkt die vokotor van Ni netzoals de clavia spullen ?
ik heb daar namelijk netzoals olaf zegt de meest cool vocoder en talkbox achtige dingen uitgehoord

De werkelijkheid is geen benadering van de echte werkelijkheid.

Dit is diep:halleluja maaar is synthmuziek eigenlijk niet bedoeld voor een artificiele wereld.

Do androids dream of electric sheep;)

Of misschien zitten we toch allemaal in de matrix

Ik wil niet de slimbo uithangen hoor maar voor een echt lekkere vocoder-sound moeten we natuurlijk niet het belang van het carrier signaal vergeten! Ik weet niet wat Herbie voor carrier gebruikt maar het is iig analoog. Een analoog signaal heeft natuurlijk lekker veel aroma waardoor de vocode uiteindelijk lekker klinkt!

Kwam trouwens nog een lijst tegen met tracks waarin vocoders zijn gebruikt inclusief het type
Daarin staat tevens een leuk weetje over Zapp en Roger: die gebruikten geen vocoder maar een Heil of Electro Harminics talk box!
:biertje:

Vocoder

Vocoder

Goedkoop vocodertje is de mircroKORG

Attachments

• lrg_microkorg[1].jpg
    lrg_microkorg[1].jpg
    47,5 KB · Bekeken: 111
Origineel geplaatst door olafmol
het geluid van de brommende lightsabres is gemaakt door een microfoon voor een televisie heen en weer te zwaaien ;)

Olaf

En de schietende lasers toch door op een hele dikke gevlochten gespannen staalkabel te slaan ?

Lekker creatief. Net zoals natuurlijk de rottende meloen van hoogte laten vallen voor een opensplijtend hoofd (Wild at Heart)

Groet,
Allert

Back