TC Helicon Harmony M / VoiceWorks / VoiceWorks Plus

MvD

Ouwe rot
Luitjes,

Ik ben druk aan het zoek om mijn huidige gear uit te breiden en mij werd gevraagd om achtergrondkoortjes erbij te doen (live).

Ik zou ik niet zijn wanneer ik een leuke gadget daarvoor wil hebben ;)

Nu twijfel ik op het moment aan de : TC Helicon Harmony M , VoiceWorks en de VoiceWorks Plus.

Heb enig onderzoek gepleegd op internet (d.m.v. Youtube filmpjes) maar kan het verschil niet echt heel duidelijk horen...

Mijn voorkeur gaat uit naar 19 inch want ik heel mijn huidige setup ook allemaal al aangesloten in mijn 19 inch zodat ik geen zooi verder hoef aan te sluiten op de grond van het podium.

Heeft er iemand ervaring met 1 van deze producten? En hoe bevalt dit live?

Ik geloof dat de VoiceWorks (dus niet de plus) het oudst is. Ik weet niet of er bijzonder veel verschil zit tussen de hardware in de tussentijd?

Ik wil ze gewoon gaan gebruiken i.c.m. mijn synths live voor achtergrondkoortjes :)

er is nog een model 'ouder', de voiceprism plus. die kan vier stemmen maken. ik vind het wel toffe dozen, goede kwaliteit.

er is nog een model 'ouder', de voiceprism plus. die kan vier stemmen maken. ik vind het wel toffe dozen, goede kwaliteit.

De VoicePrism Plus is de voorganger van de VoicePro. De Plus is een insteekkaart voor extra effecten die er niet standaard inzit. De VoicePrism is verwacht ik wel heel mooi, en tweedehands betaalbaar te verkrijgen. Demo's ervan waren iig meer dan prima!

P.S. Als je niet teveel spectaculaire dingen ermee wilt doen, kun je ook toe met eenvoudigere oudere versies zoals de Quintet (die ik zelf ook heb :P)
Deze heeft trouwens ook 4 stemmen.
De VoiceWorks is de opvolger van de Quintet.

Die VoicePrism wordt volgens mij best vaak gebruikt als ik ff op youtube kijk.

Heb hem 2ehands gezien voor 550 euri. Das toch wel ietsje over het budget als gadget ;) :P

Wilde toch tot max 450 gaan. Liever rond de 3.

Ik wil het gebruiken voor fancy achtergrondkoortjes i.c.m. mijn synth (het liefst met auto pitch correction) :D

Het verschil tussen de VoiceWorks en VoiceWorks Plus is volgens mij niehiel.

Hoi Arnomusicman,

Thnx voor je info. PMX heeft hem indd ook bij mij aangeboden. Mij gaat het ook om de pitch correction, volgens mij heeft de Voiceprism dat niet.

Weet je trouwens of het verschil tussen de VoiceWorks en de VoiceWorks Pro de moeite waard is ? gezien het verschil in prijs : 300 of 469.

Weet je trouwens of het verschil tussen de VoiceWorks en de VoiceWorks Pro de moeite waard is ? gezien het verschil in prijs : 300 of 469.

Kun je de verschillen niet van hun website halen?
Volgens mij heeft de Plus meer creatieve tools en mogelijkheden, vooral qua stemvervorming/effecten. Voor jouw doelstellingen heb je mijns inziens de Plus niet nodig. Maar ik zou even goed de site checken, evt even beide manuals downloaden.

Die VoicePrism wordt volgens mij best vaak gebruikt als ik ff op youtube kijk.

Heb hem 2ehands gezien voor 550 euri. Das toch wel ietsje over het budget als gadget ;) :P

Wilde toch tot max 450 gaan. Liever rond de 3.

Ik wil het gebruiken voor fancy achtergrondkoortjes i.c.m. mijn synth (het liefst met auto pitch correction) :D

Het verschil tussen de VoiceWorks en VoiceWorks Plus is volgens mij niehiel.
kan je dat niet net zo goed met een vocoder doen?

Vocoders laten niet echt veel van de stem over, en het resultaat klinkt niet realistisch.

Iets als krijg je niet met een vocoder gedaan.

Back