[akai]S2800i; heeft u a.u.b. wat tips voor me..anders wordt ik helemaal gestoord!!

Q-bus

een nul
[akai]S2800i; heeft u a.u.b. wat tips voor me..anders wordt ik helemaal gestoord!!

ik heb gisteren een sampler gekocht. Een akai S 2800i. harstikke leuk want ik wou graag een hardware sampler hebben. Maar nu ben ik ermee aan het stoeien gegaan met de handleiding in mijn hand en wordt er helemaal gestoord van. Ik heb zowiezo al een hekel aan handleidingen maar hier wordt ik echt niet wijzer van. Volgens mij is het gewoon een bepaald principe wat geld voor alle samplers en daarom vraag ik uw hulp! Ik kan wel een sample opnemen en ook wel 3 maar hoe ik het dan b.v. in een programma zet??? het staat uitgelegd in de handleiding maar zo als het daar staat lukt 't mij niet! Misschien dat iemand wat basis principes kan geven over de akai samplers ofzo..

Mvg. Bart

Attachments

• s2800-large.gif
    s2800-large.gif
    14,2 KB · Bekeken: 121
ik heb net een fles bacardi lemon gehaald met vanilla coca cola....... maar handleidingen ben ik denk ik slecht in ..Het zal vast wel goed uitgelegd zijn maar zou graag wat tips willen krijgen.... ik ben namelijk zwaar dislecties!!

Ik vind de Akai handleiding van mijn s3000xl wel duidelijk daarin hoor. Er staat gewoon precies hoe het werkt. Hoe je verschillende keygroups kan maken en hoe je binnen een programma een sample eraan kan toewijzen. Je kunt wel geen zin hebben om de handleiding niet te willen doornemen, maar ik zou het toch maar echt doen. Een sampler is geen analoge knoppenbak waar je gewoon door knoppen te draaien wel hoort waar je uit komt.

Ik heb hetzelfde probleem gehad met mijn S2000. Die single of multi files uitleg, daar klopt geen zak van.
Ik heb MESA gedownload, daar kan ik via mijn computer mijn sampler mee aansturen en zo programma's
en keygroups aanmaken. Nu lukt het dus prima!

nah ik zit ook nu met een S1100 te klooien (wellis waar exacte software copie van de hardware versie) maar dat verloopt ook niet geweldig. er zit geen handleiding bij (bedrijf is failliet, dit is ook een beta versie :S ) en de S1100 manual is ook niet alles. In combo met de S1000 handleiding lukt het aardig maar toch ik snap er geen hol van :S Gaat nog wat worden als ik de hardware versie aanschaf :confused:

Hee Q-bus,

Leuke avatar. Van de Z-Bomb site gejat neem ik aan?

Keygroups is the word.

In het scherm program, maar ke een keygroup aan. Voor iedere sample eentje.
In de Keyspan zet je de samples op de juiste volgorde

Daar kun je dus bv regelen onder welke toets je je sample wilt hebben etc etc.
Uiteindelijk zet je de program, die je een naam hebt gegeven in een multi. Je kunt in de multimode zoeken naar de naam. In de multi mode hiet je je midikanaal, uitgang etc.

Succes.

p.s. ik hoop het zo werkt bij de S2800i, het is voor mij al een hele tijd geleden dat ik een S2800i heb gehad ( ik kocht hem nieuw in 1993 volgens mij), maar Akai veranderd niet snel van usersinterface.....Gelukkig

Origineel geplaatst door ptol
Ik heb hetzelfde probleem gehad met mijn S2000. Die single of multi files uitleg, daar klopt geen zak van.
Ik heb MESA gedownload, daar kan ik via mijn computer mijn sampler mee aansturen en zo programma's
en keygroups aanmaken. Nu lukt het dus prima!

Daar klopt geen zak van? Dat klopt als een bus !! Alles, is zoals het er staat, maar is wel uitgebreid en je kan em zowel in multi als in single gebruiken zoals je wil, met multi kan je natuurlijk, multitimbraal gaan werken en de mijne staat daar ook in.(maar is eigenlijk niet nodig, maar in geval van overmacht ooit ;) ...)
Maar ik kom nooit boven 1 midikanaal uit die ik gebruik van em. Das gewoonlijk kanaal 16 in Part 16, en dan heb je toch gewoon een gans keyspan om naar believen samples toe te voegen en te triggeren? Ik heb nog nooit meer nodig gehad dan 1 kanaal.
De S2000 is nu ook misschien niet zo'n schoolvoorbeeld voor hem te gaan gebruiken voor ganse string, pad of piano keygroup multi-sets, maar het kan als je dat wil.(liefts met scsi cdrom )

Ik zou graag is 1 anekdote weten in die handleiding dat niet klopt. Ik vind deze nu juist èèn van men duidelijkste handleidingen die ik heb. Een Access Virus of Korg Z1 manual als èèns doorgenomen? (als je je tijd neemt, dan concludeer je, dat ook deze op hun manier geniaal geschreven zijn ze)

Muziek maken is nu eenmaal hard werken hè guys....:D

Ik doe dit graag- er is niks plezanter, dan handleidingen uitvlooien met een nieuwe machine voor mijn neus (al is die scherpte er nu al wel wat af, omdat ik me nu wil cocncentreren op men muziek, ik heb nu zowat apparaten genoeg.) ;)

Origineel geplaatst door bambamstudio
Keygroups is the word.

In het scherm program, maar ke een keygroup aan. Voor iedere sample eentje.
In de Keyspan zet je de samples op de juiste volgorde

Daar kun je dus bv regelen onder welke toets je je sample wilt hebben etc etc.
Uiteindelijk zet je de program, die je een naam hebt gegeven in een multi. Je kunt in de multimode zoeken naar de naam. In de multi mode hiet je je midikanaal, uitgang etc.

Succes.

p.s. ik hoop het zo werkt bij de S2800i, het is voor mij al een hele tijd geleden dat ik een S2800i heb gehad ( ik kocht hem nieuw in 1993 volgens mij), maar Akai veranderd niet snel van usersinterface.....Gelukkig

Bedankt.. ik ga nu met mijn brakke kop het weer proberen>>>

Ik heb zelf altijd moeite met Roland handleidingen... Die zijn echt onlogisch!
(niet allemaal waarschijnlijk, maar iig degene die ik gelezen heb!)

Gelukkig hou ik wel van zelf een beetje uitzoeken :)

Origineel geplaatst door Dynamics
Ik heb zelf altijd moeite met Roland handleidingen... Die zijn echt onlogisch!
(niet allemaal waarschijnlijk, maar iig degene die ik gelezen heb!)

Gelukkig hou ik wel van zelf een beetje uitzoeken :)

Heb nog nooit handleiding gehad die ik niet snapte :S

Origineel geplaatst door Slipperman
In combo met de S1000 handleiding lukt het aardig maar toch ik snap er geen hol van :S Gaat nog wat worden als ik de hardware versie aanschaf :confused:

Origineel geplaatst door Slipperman
Heb nog nooit handleiding gehad die ik niet snapte

:confused:

Probeer vooral te letten op hoe je die keygroups moet aanmaken,,, dit is nogal tegenintuitief. Ik moet zeggen dat ik hier ook moeite mee had toen in die akai 3000 kocht een paar jaar geleden. ik gebruik hem nu nooit meer trouwens

Back