Numark Mixdeck

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.

Document1

Koning, Keizer, Admiraal
Ik zit te kijken naar 'DJ' oplossingen, wat ik in principe wil doen is bv mn eigen beats op wat cdtjes gooien samen met wat vocalsamples en die door elkaar mixen. Heeft iemand enige ervaring met dit ding? http://www.numark.com/mixdeck

Ik weet dat het niet echt synthesizer shizzle is maar wie weet zit er hier wel iemand die er 1 heeft of heeft gebruikt. :)

Dat traktor gebeuren zal ik niet snel gebruiken trouwens, gok ik.

Mijn dj-kennis zegt dat het maar een dubieus zooitje is.

Over de numark:
Numark is best een goed merk en situeert zich vooral in de degelijke middenklasse. Ze hebben wel enkele goede producten uitgebracht, onlangs nog de ns7, dewelke heel degelijk zijn. Maar ze zijn helemaal niet mainstream en zijn heel specifiek, je werkwijze moet meestal bij die numarkproducten liggen, anders wordt het moeilijker. Dit heb je wat minder met pioneer ed. De mixdeck ziet er best ok uit, niets meer, maar ontzettend lomp.

Ik denk dat de beste manier gewoon ableton is, zeker als het je eigen beats ea dingen van jezelf zullen zijn. Deze dan in ableton controleren en heel misschien als laatste stap door een dj-mixer gooien. Maar ik ben eens gaan kijken in je reeds gepostete berichten en vermoed dat je de pc (en ableton) wat bant/ niet gebruikt. Dan raad ik je die numark niet af, maar je zou beter toch wat andere methodes proberen, bv je mpc door een dj-mixer, 2e goedkope sampler zoals een roland sp, een redsound soundbite, ...
Want hiervoor echt beatmatchen via cd's of iets dergelijks lijkt me ontzettend tijdverdrijf. In de tijd dat je de tempo's op mekaar wil afstemmen kan je je (live)nummer wat boeiender maken.

Hmm kijk bedankt voor de info :) Het is niet zo dat ik de PC ban of afwijs, het is alleen niet mijn eerste keus. Ik heb er al eens aan zitten denken alles als .wavfiles in mn s5000 te gooien en dan via mn multitracker zo verder te werken.

Ik wou ook niet echt beatmatchen idd maar meer het een geheel maken door middel van het mixen. Ik was in eerste isntantie ook aan het kijken voor alleen een mixer maar toen viel mijn oog op de mixdeck tijdens het browsen op thomann.

Die redsound soundbite ziet er wel koel daar ga ik mee eens wat meer in verdiepen.

Bedankt voor je uitgebreide antwoord. :)

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back