Nicolas 2000
It's a household name
Fijn, dank je Nicolas2000.
Ik denk dat ik je idee begrijp. Folk moet in principe niet vasthangen aan 1 uitvoerende, zoals een song van Enya idd. alleen door Enya uitgevoerd kan worden.
Je begrijpt mijn idee perfect. Daarom dat ik zeg "als het voelt als folk, dan is het folk". Krijg je dat gevoel, dat beeld dat een groep op een festivalletje, bruiloft, pub of waar dan ook deze muziek op hun manier speelt en het publiek op hun manier geniet/meedoet, dan is het folk.
Ik zou graag covers van jouw muziek maken, maar ik ben nog geen held als muzikant en ik vind echte (stekker)folk vaak toch technisch niet het meest eenvoudige. Vandaar ook dat mijn eigen muziek vaak meer richting stekkersemifolk (whatever
) gaat. Denk aan folk meets Jarre. Meer lange akkoorden, pads, een arpeggio of step sequencer met enkele leadinstrumenten erboven die niet al te complex gaan qua melodie. Dat is een combinatie van mijn smaak en mijn beperkingen. Maar ik hoop mijn kunde verder te perfectioneren en zodoende in de toekomst meer richting folk te kunnen gaan, want ik vind de sfeer en het plezier in het muziek maken daarin zo prachtig.