VirusBcontrol MIDI VSTplugin

RPH

Ouwe rot
Hoi,

Hier is de eerste releaseversie van mijn editor voor de Access Virus B classic (rack).

* Bijna alle MIDI CCs voor de Virus zijn toegevoegd (bankselect o.a. nog weggelaten).
* Automation mogelijk op alle zichtbare controls.
* Gecompileerd met de laatste versie van Synthedit (v1.1874).

Todo:

* SYSEX / Poly Aftertouch controls ( waarschijnlijk alleen SYSEX )
* Mooiere GUI
* Betere readout van de waardes

Download link: VirusBcontrol

Notes:

* De plugin is getest in Fruityloops / Cubase, in Renoise heb ik het nog niet werkend gekregen.
* Is alleen voor de PC.

Hoe werkend krijgen in Fruityloops / Cubase / Overige:
http://www.kvraudio.com/forum/viewtopic.php?t=262201

Groet,
Rob.

Attachments

• virusbcontrol.jpg
    virusbcontrol.jpg
    122,5 KB · Bekeken: 146
Laatst gewijzigd:
In de nieuwste versies vanalles, via de Automation van sliders e.d.
Oude SE kon ook al CCs doen.

Nieuwe SE ook SYSEX!

Laatst gewijzigd:
En hoe lang zit je nu op zoiets te werken? :)

Anderhalve dag, heb nu net 2 week vakantie :D

Bijlage:

Nieuwe automation screen in Synthedit.

Attachments

• Automationscreen.jpg
    Automationscreen.jpg
    115,4 KB · Bekeken: 118
Njoy :)

Wat ik vergeten ben te vermelden is dat dit ook via Savihost werkt.
Laad de plugin, en set de MIDI output naar de MIDI port van je synth.
Als je MIDI yoke gebruikt kan je ook de MIDI output naar een virtuele poort zetten, en dan weer opvangen in een Sequencer/DAW via de virtuele MIDI in poort van MIDI yoke.
Dan is het ook te gebruiken in bv. Renoise, maar alleen 1 MIDI kanaal ( kan zijn dat ik me vergis, maar kon maar 1 kanaal aansturen ).

Link naar Savihost: http://www.hermannseib.com/english/savihost.htm

Laatst gewijzigd:
Hoi,

UPDATE:

* Patch wijzigen (presets) in de VSTplugin niet meer verbonden met de MIDI-out, daardoor geen program change meer op de synth tijdens patch wisselingen.
* Program change mogelijk in de plugin via een knob.
* GUI: readout netter gemaakt.
* GUI: Knopjes ipv sliders. / Achtergrondplaatje verwisseld.
* Paar kleine foutjes verbeterd.

TODO:

* SYSEX.
* Kanalen kunnen wisselen ( kanaal is nu vast op 1 gezet ).
* Verdere GUI verbeteringen, mn readout is leeg totdat de knop gebruikt wordt.. vind ik irritant hehe. Hopelijk is het een bug in SE die Jeff kan fixen.

NOTE:

* Hints op alle controls, heb daardoor alle knopjes teksten behoorlijk ingekort..staat wat netter.

Download link

Rob. :biertje:

Attachments

• virusbcontrol.jpg
    virusbcontrol.jpg
    667,7 KB · Bekeken: 114
Laatst gewijzigd:
Ik heb um ff snel getest hier (Cubase 5) en hij werkt leuk met mun Virus rack.8)

De virus is nu alleen met midi in aangesloten maar ik zal hem binnenkort es ff 2 richtingen aansluiten. Dan kan ik jouw prog echt als VST patch editor gaan gebruiken.

Van mij mag die pulldown om te wisselen van panel OSC, LFO etc..vervangen worden door drie buttons zodat ik met 1 klik op het juiste scherm zit.

Complimenten!

Ik heb um ff snel getest hier (Cubase 5) en hij werkt leuk met mun Virus rack.8)

Kewl :)

De virus is nu alleen met midi in aangesloten maar ik zal hem binnenkort es ff 2 richtingen aansluiten. Dan kan ik jouw prog echt als VST patch editor gaan gebruiken.

Mm,. zo had ik het nog niet bekeken... denk niet dat het werkt, of niet helemaal..

Van mij mag die pulldown om te wisselen van panel OSC, LFO etc..vervangen worden door drie buttons zodat ik met 1 klik op het juiste scherm zit.

Goed idee, zal het toepassen!

Complimenten!

Thanks! :peukie:

Done!
Download link

Update:

* Radiobutton style switching of panels

Attachments

• virusbcontrol.jpg
    virusbcontrol.jpg
    600,7 KB · Bekeken: 113
ziet er goed uit, lijkt een beetje op de powercore versie :D
Thanks! :)
you grabbed the bool by its horns :D
hehe yep! :D

RPH;
Ik neem aan dat dit voor de KB net zo goed werkt?!
Ik heb ff naar de CC lijst gekeken, is precies hetzelfde als voor de Classic B rack dus werkt ook daarmee.

Verder zal de SYSEX/Polyaftertouch lijst ook vergelijkbaar zijn, de rack zal iets minder kunnen.

Hoi,

Update:

* Bank Select added.

Voorlopige methode, ik heb een probleem ontdekt in een module die ik hiervoor gebruik dat ervoor zorgt dat ik alleen sliders/knobs kan gebruiken voor de selectie.
Geen statische zoals many2one module, ik heb de developer gemailed maar heb 'm al een paar jaar niet meer in de community gezien..fingers crossed..

NOTE:

* Zet de bank select knop op 0 t/m 7 (A t/m H), daarna Program change knob gebruiken door de presets te gaan in de verschillende banks.
* Bank A is lastig te selecteren, ook een SE bugje denk ik gerelateerd aan de waarde 0. Workaround: net boven het 0 punt staan, vaak pakt 'ie dan wel Bank A.

* Ik wil de Bank Select met Radiobuttons zoals de panelen, heb de structuur al getest en werkt, maar de bug in KDL-Volts2MIDI voorkomt dat ik het kan toepassen. Heb hem gemailed.

Download

Njoy!
Rob.

Attachments

• VirusBcontrol.jpg
    VirusBcontrol.jpg
    363,3 KB · Bekeken: 114
Laatst gewijzigd:

Update:

* MIDI-in was niet verbonden met patch automator, MIDI invoer nu wel mogelijk.
* Oude MIDI-to-CV module vervangen voor de nieuwe Keyboard2 module, met zichtbaar een 2 OCTAVE keyboardje.
* Pitch Bend & Modulation Wheel toegevoegd.

Download

Meer bier! :biertje:
Rob.

Attachments

• virusBcontrol.jpg
    virusBcontrol.jpg
    391 KB · Bekeken: 111
Heel leuk Rob, had je die editor niet kunnen maken voordat ik die Virus Rack aan jou verkocht :)

Heel leuk Rob, had je die editor niet kunnen maken voordat ik die Virus Rack aan jou verkocht :)

Toen had ik nog geen reden om de editor te maken hehehe, en ik wist niet je er één had 8o)

Hey Rob,

Heel erg bedankt! Hier zat ik echt op te wachten. Sound Diver is geweldig maar integreert toch niet echt lekker in Cubase 5 en Ableton Live. Probeer hem snel te testen.

Back