Midi setup vraag ...

Mindhunter

Ouwe rot
Na maanden heb ik mijn hobby weer eens opgepakt. Eerst gebruikte ik Cubase op een windows machine en nu heb ik logic prox gekocht op mijn apple imac.

Ik ben in het bezit van een Focusrite geluidskaart met midi device.

De aangesloten apparaten zijn:

een mackie control universal
een novation 61SL MKII
een Access Virus C

Ik krijg het op geen mogelijke manier werkende in logic prox.

De mackie control werkt als een keyboard ipv controller (hij staat ingesteld als logic controller en is toegevoegd als control surface in logic)

De midi kabels lopen nu zo:

Midi out van scarlet focusrite naar midi in mackie
midi mackie out naar midi in van novation
novation midi out naar midi in virus
midi virus out naar scarlet midi in ....

Ik weet niet meer zo goed of dit de juiste opstelling is .... Is het noodzakelijk dat de virus een midi out heeft?

Heeft iemand een ander idee qua opstelling? Dan hoor ik dat graag.

Bedankt!

de mackie control wil je als MCU gebruiken
de novation als klavier
en de virus als synth?

dan zou ik doen
novation out --> mackie in
mackie out --> virus in

of een midi interface extra kopen

Thanx Ramoonus,

Waarom de novation voor de mackie controller?
De mackie controller stuurt nog steeds dan "aanslagen" door naar de virus.

Heeft een midi interface meerwaarde voor me denk je?

Bedankt voor je antwoord!

de novation is alleen uitvoer van midi signalen als ik goed begrijp?

een midi interface (2 in, 2 out) heeft als voordeel dat elk apparaat zijn eigen benadering heeft vanaf de pc
het vergemakkelijkt wel het aansluiten

Novation is idd alleen voor uitvoer. Hij staat ook met USB op de mac aangesloten trouwens.

nee hoor, dat kan prima. Het ligt er maar net aan hoe je alles wil controllen.

Ok thanx Eraser127.

Welke setup ik ook probeer, ik krijg de mackie controller niet meer als controller in logic geïnstalleerd. Hij blijft maar functioneren als klavier. Heb allerlei mogelijke modus geprobeerd (mackie control / HUI / Logic controller) ....

Wanneer ik hem als control surface toevoeg in Logic reageert hij wel met zijn faders, maar als ik een knop indruk is het net alsof ik keyboard speel ;-)

Ik heb nu mijn Novation als midi interface gebruikt. De in en out gaan naar de virus. De mackie staat rechtstreeks op de Focusrite. Zo is niets meer gelust aan elkaar.

Mackie blijft raar doen in Logic, maar dat is meer iets voor logic.

In ieder geval bedankt voor de tips en adviezen Ramoonus en Eraser127

De mackie werkt nu in Logic Pro, voor degene die hetzelfde probleem hebben. Ik heb de firmware ge-update van 2.1.0 naar 2.1.2, hij werd meteen herkend in Surface Control van Logic en werkt nu perfect.

(Op mode 3 Logic Control)

Nu had ik de mackie lekker lopen via Logic. Heb ik paar uurtjes de mac uitgezet, daarna weer aan, nu doet de mackie het weer niet .... Geeft weer steeds noten door en wordt niet meer als surface control herkend.

Erg frustrerend, dacht dat ik er bijna was ;(

En idd Virus C heeft alleen MIDI ...

Nu ben ik al vanaf zaterdag bezig mijn setup in orde te krijgen ... Ik had nog een BCR2000 hier liggen. Deze heb ik via USB aangesloten op de imac en hierop de virus aangesloten.

Ineens werkt alles perfect!, de mackie stuurt geen signalen meer door en alles gaat precies zoals ik het wilde. Dus helemaal blij. :okdan:

Het enige wat ik niet snap is de theorie erachter. Waarom stuurt de Mackie wel signalen door wanneer ik de Virus op de Novation aansluit, en niet wanneer ik hem op de BCR aansluit ...

Maargoed, eind goed al goed, ik kan tenminste nu weer eens lekker gaan jammen met de virus! :luv:

Back