VirusBcontrol MIDI VSTplugin

Thanks!

Iemand op KVR begon ook al over Sounddiver, ik ken de applicatie niet.. en kon het ook niet via de Access site vinden.
Een VST is tegenwoordig gewoon makkelijker in gebruik.

De volgende update zal alle Poly pressure controls bevatten, SYSEX is nog niet gelukt.. lijkt niet te reageren op mijn commands, dus moet ff uitzoeken wat er aan de hand is.

Clock tempo ( BPM ) werkt al, heb het al in de plugin zitten, moet nu de rest nog toevoegen ( zoals Phaser controls, ARP, etc. ). Alle 127 Poly pressure ( aftertouch ) komen erin, zal daarvoor ook de GUI weer wat moeten aanpassen.

Ik denk dat ik dinsdag weer wat tijd heb, moet ook nog wat dingetjes voor school doen ( bijna klaar met een BBL opleiding, en dat op mn 31ste ;) ).

Iemand op KVR begon ook al over Sounddiver, ik ken de applicatie niet.. en kon het ook niet via de Access site vinden.

Ken je deze wel?

Thanks!

Hey, ze hebben Sound diver inderdaad verwijderd van de Virus site. Je kon daar vroeger een OEM versie downloaden.

Maar je hebt gelijk: een VST is handiger.

Volgens mij is het daarmee begonnen. Rob zei dat hij die plugin veel te duur vond en dat hij zoiets zelf even makkelijk in Synth edit kon maken. En hij deed dat ook. Knap! :biertje:

Hehe, eigenlijk wel ja.
Sinds ik de Virus heb overgenomen van forumlid portable studio en het apparaat helemaal begrijp wil ik er een editor voor maken (half jaar geleden ongeveer overgenomen ), wist toen nog niet van de rekon audio editor. Maar had er niet de tijd voor, nu wel .. 2 week vakantie hehe..
En toen ik dus op synthforum daarover las, en de prijs bekeek dacht ik helemaal: "dat doe ik zelf wel".
Iedereen kan makkelijk in Synthedit een editor voor zijn/haar synth maken, zolang bekend is wat de beschikbare MIDIcontrols zijn ( CCs, SYSEX, Poly pressure, etc. ), het is alleen tering veel werk om alles in te stellen / kabels verbinden / tekst typen / GUI bedenken en uitwerken :P

Het enige voordeel straks van de rekon audio editor is dat 'ie compatible is met MAC, en ook controls heeft voor de nieuwere virussen. :peukie:
( Ik heb nog niet gekeken naar de MIDI lijst van de andere virussen, maar ik denk dat de meeste controls wel compatible zijn ...iig de VirusKB en Rack XL )

Als mijn editor helemaal klaar is wil ik ook het hele SE project delen, kan iedereen zien hoe ik het heb heb gedaan ( 't zijn geen staatsgeheimen! ).
En eventueel toepassen op eigen projectjes of editors voor andere synths.

Later! :biertje:

Laatst gewijzigd:
Sow, goed bezig kerel!
Ik zit er bijna aan te denken om zelf een Virus B erbij te halen, speciaal voor deze plug hehe.
Dus hij ondersteund ook met Cubase? dat je de R en W zegmaar kan gebruiken voor de automation al? of ben je daar druk mee bezig?

Goed werk man, en ziet er ook nog is goed overzichtelijk uit!

Keep it UP! :)

Dus hij ondersteund ook met Cubase? dat je de R en W zegmaar kan gebruiken voor de automation al? of ben je daar druk mee bezig?

Bedankt voor je reactie :)

Jazeker, werkt met cubase!
In mijn eerste post is een link naar een post op KVR audio waar iemand uitleg geeft hoe je dat moet doen.
Als dat niet duidelijk is wil ik later wel ff een kleine uitleg erbij geven, eerst de plugin afmaken haha..
En alle controls zijn al te automatiseren ( je kan ook MIDIlearn doen, rechtermuis op een knop en dan MIDIlearn kiezen ).

Later!

Bedankt voor je reactie :)

Jazeker, werkt met cubase!
In mijn eerste post is een link naar een post op KVR audio waar iemand uitleg geeft hoe je dat moet doen.
Als dat niet duidelijk is wil ik later wel ff een kleine uitleg erbij geven, eerst de plugin afmaken haha..
En alle controls zijn al te automatiseren ( je kan ook MIDIlearn doen, rechtermuis op een knop en dan MIDIlearn kiezen ).

Later!

Cool man!
Ik moet binnenkort toch maar een B aanschaffen :mega:
Word onderhand een Virus B-Total Integration hehe.

Succes nog, ik houd dit topic in de gaten in ieder geval!

Ik zit er bijna aan te denken om zelf een Virus B erbij te halen, speciaal voor deze plug hehe.

LOL.. maar ik zie toch een nieuwere virus (TI?) in je schermafbeelding, denk dat je met mijn plugin ook een groot deel van die synth aan kan sturen ( vaak gebruikt de fabrikant dezelfde controlnummers ).
Maar, wacht nog maar ff totdat ik de rest van de controls heb toegevoegd, heb nu alleen de CCs nogmaar ( poly pressure/aftertouch doe ik deze week ).

LOL.. maar ik zie toch een nieuwere virus (TI?) in je schermafbeelding, denk dat je met mijn plugin ook een groot deel van die synth aan kan sturen ( vaak gebruikt de fabrikant dezelfde controlnummers ).
Maar, wacht nog maar ff totdat ik de rest van de controls heb toegevoegd, heb nu alleen de CCs nogmaar ( poly pressure/aftertouch doe ik deze week ).
hehe oke, vet, dus dan kan ik em ook ff uitproberen op mijn TI hehe.

Ik zit met een probleem in Synthedit met de afhandeling van kanalen :(
Dit betekent dat ik nu alleen "channel 1 editten" kan aanbieden tot ik meer info heb van de SE developer.
Heb meerdere berichten (9 lol) hierover geplaatst in de usergroup op Yahoo, ben benieuwd..

Ik heb een screenshot toegevoegd, kijk naar de 3 MIDI monitoren haha! :dubbel:

Attachments

• MIDI-handling.jpg
    MIDI-handling.jpg
    355,9 KB · Bekeken: 89
Hoi,

Update:

Tijdelijke workaround for het kanalen probleem ingevoegd, het is nu mogelijk om de kanalen te wisselen maar het is niet erg handig ofzo.
Ben er uiteindelijk uren mee bezig geweest haha, vanalles geprobeerd om 1 knop / dropdown te hebben voor de MIDI kanalen van alle onderdelen.
Ik heb daarvoor ook de Keyboard eruit moeten halen, dat was de nieuwe MIDI-to-CV module in SE, ben teruggegaan naar de 'normale' MIDI-to-CV.

Om van alle onderdelen de kanalen gelijk te zetten moeten helaas ff 3 instellingen gezet worden ( zie screenshot, heb het gebied met een cirkel gemarkeerd ):

- Keyboard Channel dropdown
- Automation Channel dropdown
- Selectors Channel knob

* Wat ook niet werkt is de doorvoer van controller input naar een knob, het animeren gaat goed.. maar de MIDI-out doet niks. Wel wanneer ik met de muis de betreffende knop beweeg..

* Clock Tempo (BPM van de virus ) alvast toegevoegd van de beschikbare Poly Pressure / Aftertouch controls.

Download

Rob.

Attachments

• virusBcontrol.jpg
    virusBcontrol.jpg
    373,6 KB · Bekeken: 102
Laatst gewijzigd:
Hoi,

Update:

* Phaser / ARP / Analog / Input controls toegevoegd.
* Automation lijst update, zaten wat dingetjes in die niet geautomatiseerd horen te worden.

Note:

* Controls die een selectie voorstellen zijn nog niet te automatiseren.
* Selectie opties zijn nu niet zichtbaar, alleen getallen.. wil dit later wel aanpassen mits er een update van de SE Slider komt ( MIDI limit probleem ).

Download link hetzelfde.

Rob. :biertje:

Attachments

• virusBcontrol.jpg
    virusBcontrol.jpg
    358,6 KB · Bekeken: 96
Virus C heeft dezelfde MIDI controls als de Rack XL, de XL is de maatstaaf die ik gebruik, dus deze plugin kan ook voor die synth gebruikt worden.

Laatst gewijzigd:
Back