Plotseling rare vage brom in m-audio fasttrack ultra

mario010

kijk diep in mijn ogen
Hi daar,. een rare vage brom,.. als ik mn muis beweeg,.. of als mn hd ratelt enzo.
Was eerst niet maar nu wel,.. Is weg als ik mn adapter uit de laptop haal!.
Iemand een idee?

Misschien een groundloop. Vaak helpt het als je je adapter in een niet-geaard stopcontact stopt.

yep standaard probleem met Usb powered interfaces op laptops.
Heb toen ik zelf het probleem had met een Mbox, een Palmer PLI-03 Line Isolator gekocht en toen was het probleem opgelost.

Is iets van een galvanische scheiding waardoor de storing niet verder kan dan de input op die Palmer.
Werkt goed :okdan:

Helaas toen kwijt geraakt tijdens een verhuizing en toen heb ik een zelfde soort apparaat gekocht van ART.. die heet volgens mij de DTI

Je sluit dus de outputs van de Fasttrack Ultra aan op zo'n kastje.. n dan die outputs weer op je mixer, studio-monitoren of versterker.

Misschien wat ver gezocht maar: als je Passive Monitoren hebt en je zet het geluid van je versterker erg hard, (en je 'main' volume van je PC erg zacht) dan hoor je alles wat je doet op je PC.
Ik heb het ooit ook gehad dat als ik scrollde, klikte of typte datie ging brommen, dus: Volume van PC harder en volume van Versterker harder.

Greetz

Is een bekend probleem, nl. een aardlus. Is alles (laptop, monitors, etc) op hetzelfde stopcontact aangesloten? Zo nee, probeer dat eens. Dan is het probleem normaal opgelost.

yep standaard probleem met Usb powered interfaces op laptops.
Heb toen ik zelf het probleem had met een Mbox, een Palmer PLI-03 Line Isolator gekocht en toen was het probleem opgelost.

Is iets van een galvanische scheiding waardoor de storing niet verder kan dan de input op die Palmer.
Werkt goed :okdan:

Helaas toen kwijt geraakt tijdens een verhuizing en toen heb ik een zelfde soort apparaat gekocht van ART.. die heet volgens mij de DTI

Je sluit dus de outputs van de Fasttrack Ultra aan op zo'n kastje.. n dan die outputs weer op je mixer, studio-monitoren of versterker.

Klopt, is dit apparaat: http://www.musicstore.de/nl_NL/BEF/Art-DTI-2-Kanal-Uebertrager/art-REC0004559-000

Je kunt ook proberen de batterij uit je laptop te halen :)

Back