demo opsturen

TraiZor

Ouwe rot
Als je een demo track gaat opsturen, moet je dan een verkorte/verknipte versie ervan maken en die opsturen of gewoon meteen het hele nummer in volle kwaliteit?

groet, TraiZor

lijkt me wel handig om t hele nr te sturen (want structuur is ook belangrijk bij t beoordelen voor hun)

en beste kwaliteit (omdat slechte kwali tracks nu eenmaal minder goed klinken dan goede kwali tracks)

kzal wel een heleboel gezeik krijgen met dit antwoord maargoed: volgens mij ligt dat aan het soort muziek en het label.....die 2 dingen hangen met elkaar samen.... als jou muziek supervaag is en je naar kleine labeltjes stuurt dan kan je volgens mij best wel gewoon een volledige versie opsturen..... als je commerciele trance of club ed maakt en je gaat je demo naar de grotere labels sturen, maw: er zit potentieel veel geld in, dan zou ik zeker geen volledige versie opsturen

Re: demo opsturen

Origineel geplaatst door TraiZor
Als je een demo track gaat opsturen, moet je dan een verkorte/verknipte versie ervan maken en die opsturen of gewoon meteen het hele nummer in volle kwaliteit?

groet, TraiZor

met 1 demo kom je niet ver,zet er meteen of andere versies van je nummer bij en of andere nummers
en dan de voledige versies.

Ik denk dat olafMol hier best wel eens gelijk in kan hebben. Ik neem aan dat je nog nergens de rechten op het nummer hebt vastgelegd.

Vergeet ook niet dat de hele CD (dus ook het hoesje, artwork) er netjes uit moet zien.

gewoon hele nummers erop zetten. ze moeten een totaal beeld hebben geen moment opname en dan uiteraard in goede kwaliteit. een nummer kan nog zo'n mooie melodie of een te gekke baslijn hebben, als het arrangement zuigt, breekt dat het hele nummer. wat je ook zou kunnen doen is eventueel een paar zelf gemasterde versies op zetten.

wat betreft het hoesje van de cd, kzou er niet teveel energie in steken. pak gewoon een opvallende kleur cdrs en zorg dat het gewoon er netjes en verzorgd uitziet. artwork hoeft niet perse, als je er zelf plezier aan beleef zou ik t doen, maar anders s t gewoon versspilde "muziek maak tijd", je wordt uiteindelijk toch alleen op de nummers zelf beoordeeld en niet omdat het hoesje zo mooi uit ziet. schrijf wel overal je gegevens op, ook op de cd zelf.

ben je bang dat ze er met jou nummers vandoor gaan? wordt lid van buma stemra, kost je 63 euro per jaar en je krijg zo ie zo al per jaar een basis uitkering van 70 euro........kost je dus in feite niks, je krijg zelfs geld toe.....go figure

maar goed, dan nog steeds bestaat er de mogelijkheid dat ze er vandoor kunnen gaan met je nummers. Wat je kan doen is de demo cd in een gesloten envelope, aangetekend naar jezelf sturen. dan weet je zeker dat ze nooit wat kunnen doen met jou nummers. je kan immers aantonen dat de nummer van jou zijn.

dat was t wel zo'n beetje. khoop dat ik je een beetje heb kunnen helpen, en natuurlijk veel succes met je demos

Bedankt voor de (veel verschillende) reacties. Ik zal er ook een mooi werk van maken van het hoesje :)

Back