Midi Sync

frestrobbe

DressCode Black
Heeft er iemand van jullie ervaring met het syncen van een Machinedrum en Motif ES?
Ik heb binnenkort een MD in huis en zou graag de 2 sequencers (MD&MotifES) synchroon laten lopen, kan dat?
de bedoeling is alles gesyncroniseerd te laten lopen (MD&MotifES) en live met de patronen kunnen spelen zodat de MD een ander patroonverloop krijgt dan de Motif ES

de Motif ES heb ik al eens met Logic 8 proberen syncen om midi tracks van Logic in de Motif op te nemen maar dat lukt langs geen kanten, toch niet mooi gesynchroniseerd.

Nu heb ik die toestellen niet maar wel een hoopje andere.

het kan zeker en in beide richtingen.

De MD als master-clock en de motif met external midi clock (slave)
Of andersom

Het zijn moderne toestellen, beiden kunnen het start signaal voor externe sequencers geven, dus druk je start op de MD dan start de Yamaha ook.
Dat kan je beter inschakelen
De ene laten lopen en dan de andere starten met de hand kan ook maar dan moet je timing perfect zijn en dat is vaak lastig.

Even kijken in de manuals, is maar een paar blz., je bent er zo mee weg en wat experimenteren ;)

thanx, 't zal even zoeken worden

gisteren heb ik de Motif al perfect kunnen syncen met een DX200tje en de problemen van het syncen met Logic zijn ook hopelijk opgelost, logic als master lukt al

Back