Welke midi interface (8x8) voor een zacht prijsje??

Eliminator

Ingeburgerd
Ben op zoek naar een midi interface voor een zacht prijsje, dacht dat er een midi in en out op de pas aangekochte mr816x zou zitten, niet dus. :(

Mijn budget is na vele nieuwe aanwinsten ruimschoots overschreden, dus wordt zowiezo een 2e handsje.

Nou ben ik een paar keer een steinberg midex8 tegengekomen, ik werk met cubase dus voorkeur gaat hier eigenlijk wel naar uit, maaaaar heb het 1 en ander gelezen over de drivers die niet meer up to date zouden zijn.
Ik werk nu met vista, maar wil in de toekomst de overstap maken naar windows7.
Gaat dit een probleem worden? Is deze af te raden of is er een beter altenatief?

Wil wel alle hardware op aan kunnen sluiten dus moet bij voorkeur een 8in 8 out zijn maar 4in 4out is ook goed.

MOTU Midi Express 128 is recent en werkt goed.

Ok en wat is de gemiddelde prijs ongeveer? voor een gebruikte? steinberg midex8 is dus niks?

Check even mijn topic in de te koop shizzle...

Misschien iets voor jou... Opcode Studio4 8X8 weet niet of da werkt op win 7 enzo, werk alleen mac zelf

kan zo geen drivers vinden voor vista/win7, is ook al een oudje, en heb ook geen seriele poort vrij, de prijs van 30 euro past me daarintegen wel :D
Maar denk dat ik toch ff verder moet zoeken, iig bedankt voor het aanbod.

De Midex 8 is leuk, alleen aan de gang krijgen op 64-bits systemen (wat iedereen wil die een beetje grotere sample libraries wil inladen wel nodig heeft) is niet mogelijk, tenminste niet volgens http://www.cubase.net/phpbb2/viewtopic.php?p=969873 .

De Midex ziet er ook een beetje cheap in vergelijking met de MOTU :P.

Yamaha, Edirol, MOTU of MIDISport hebben MIDI interfaces met moderne drivers. Ik heb een Edirol waar ik dik tevreden over ben, ik weet alleen niet meer hoeveel ik er voor betaald heb. De Midex grap icm Cubase 4 is de reden waarom ik Steinberg boycot.

Misschien een goedkopere MIDI-interface samen met MIDI-patchbays?

oke geen midex8 dus, de rest (in bovenstaand lijstje) draait wel op vista 64bits?
En een esi m8u? (is relatief goedkoop)

Er is al een goed topic over MIDI interfaces/patchbays. Daar is veel info te vinden.. Misschien moet je dat es bekijken..

Goede interfaces/patchbays zijn er zat.. alleen oud is vaak qua drivers vervelend en hebben geen usb, dus heb je een (oude) paralelle poort (printerpoort) nodig..

Modernere hebben USB en minder problemen met drivers, maar zijn wat duurder.. Makkelijkste is gewoon een nieuwe, maar dat is helemaal duur..

Goede optie met USB is de Emagic AMT 8.. Zonder USB de roland 880 of de Opcode/Music Quest serie..

oke geen midex8 dus, de rest (in bovenstaand lijstje) draait wel op vista 64bits?

De M-Audio in ieder geval niet! Die hebben van de 8x8 alleen een oude versie, en daarvoor schrijven ze geen 64-bit drivers. Hetzelfde als voor de oude 4x4 waarom ik de M-Audio eruit gegooid heb.
Ik zou zeggen: ga voor een MOTU (met USB natuurlijk, niet zo'n hele ouwe)!

Hmmmz, ben bang dat ik wat dieper in de knip moet graven dan de bedoeling was, heb al ff een topic in het gezocht gedeelte aangemaakt.

Er staat ook nog een ESI 8mu te koop hier op t forum, is dit mischien iets? :?

Vindt alleen 100 euro voor een gebruikte ESI nog wat veel als ik kijk dat ik voor 200 euro een nieuwe motu heb, met garantie.

Ik heb een Edirol UM-4 (4x4 dus), en hij doet het op windows 7. Er zijn geen specifieke Win7 drivers voor, maar hij werkt wel gewoon goed. Geen idee wat die nu opbrengen trouwens.

Ik heb een Edirol UM-4 (4x4 dus), en hij doet het op windows 7. Er zijn geen specifieke Win7 drivers voor, maar hij werkt wel gewoon goed. Geen idee wat die nu opbrengen trouwens.

Windows 7 zegt niet alles. Alle hardware die bij mij op XP draaide, draaide bij mij ook op Windows 7. Maar dan wel de 32-bit versie.
64-bit is een ander verhaal.

Dus: "het draait op Win7" en "er zijn geen specifieke Win7 drivers voor, maar hij werkt wel" zegt niets zonder de toevoeging of dat op de 32-bit of 64-bit versie is.

Voor alle hardware die je wilt kopen (nieuw danwel tweedehands) en onder 64-bit (Vista danwel Win7) wilt draaien, moet je op de website van de producent checken of er drivers voor zijn. Zijn er geen 64-bit drivers voor, ga er dan maar vanuit dat je het NIET (stabiel) werkend krijgt!

Heb echt issues met dit ding gehad en weer terug gegaan naar een AMT 8 heb er nu inmiddels twee. Ik weet niet of deze tegenwoordig nog draaien onder de nieuwe Windows versies. Maar die dingen zijn retestrak.
Motu valt onder de zelfde categorie. Voor iets anders zou ik niet gaan. Het is een relatief goedkope investering.

Er staat ook nog een ESI 8mu te koop hier op t forum, is dit mischien iets? :?

ja, die is van mij, maar als je 50 euro biedt, is dat toch echt te weinig.
ding werkt trouwens prima, maar is nu over nu ik veel modules heb verkocht

Windows 7 zegt niet alles. Alle hardware die bij mij op XP draaide, draaide bij mij ook op Windows 7. Maar dan wel de 32-bit versie.
64-bit is een ander verhaal.

Dus: "het draait op Win7" en "er zijn geen specifieke Win7 drivers voor, maar hij werkt wel" zegt niets zonder de toevoeging of dat op de 32-bit of 64-bit versie is.

Voor alle hardware die je wilt kopen (nieuw danwel tweedehands) en onder 64-bit (Vista danwel Win7) wilt draaien, moet je op de website van de producent checken of er drivers voor zijn. Zijn er geen 64-bit drivers voor, ga er dan maar vanuit dat je het NIET (stabiel) werkend krijgt!

Oke relax gast... Ik heb nergens over 64-bit gehad (heb ik dus ook niet) en de TS ook niet. Ik gaf alleen een optie aan in de 4x4 richting.

Oke relax gast... Ik heb nergens over 64-bit gehad (heb ik dus ook niet) en de TS ook niet. Ik gaf alleen een optie aan in de 4x4 richting.

Eeehhhhh ja, en...........? :?

TS wil mogelijk over op Windows 7. Zonder vermelding of dat 32- of 64-bit moet gaan worden.
Ik geef alleen maar aan dat Win7 niet direct Win7 is, en als het onder Win7 werkt, dat niet automatisch inhoud dat het ook onder 64-bit werkt (waar nu toch steeds meer mensen die met muziek bezig zijn, voor gaan kiezen). Wat is daar mis mee?

Ben ik niet relaxed dan :)?

P.S. 'k ben geen gast, maar een geregistreerd lid sinds 2001 als je goed leest ;)

Back