Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Geloof me.. Met jouw setup heb je echt een patchbay nodig.. Als je dit allemaal via MIDI tru gaat aansluiten.. Krijg je zeker latency problemen en kom je op een gegeven moment toch weer net wat aansluitingen tekort.
Dat valt mee hoor.. De AMT 8 werkt (zij het met wat moeite qua installatie) uiteindelijk wel goed op 64 bit..
De gesuggereerde Express 128 heeft iig geen patchbay functies

De MidiSport (oudere en oudste model) werken niet op (windows) 64-bit. Wel met Windows 7 32-bit! Voor Mac hebben ze trouwens WEL een 64-bit driver.
Ga je naar 64-bit, moet je de MidiSport AE (Anniversary Edition) hebben of bv gewoon een nieuwe MOTU Micro Lite (5x5) of Express 128 (8x.
Niet dat ik eigenwijs wil zijn, want de service van Avid is ronduit belabberd.
Mijn oude MidiSport 8x8s (de blauw/groene) werkt prima onder W7 64bit met versie 6.1.0 van de beta driver. In de .inf file zit ook een sectie voor 64bit systemen.
Je hebt gelijk dat je de interface niet aanraadt aan iemand die op zoek is naar iets nieuws. De huidige driver werkt, alleen hebben ze de patchbay functies, enz. er compleet uitgesloopt. Als je het niet gebruikt (zoals ik), prima.... anders idd. een Motu. Die interfaces zijn erg goed en relatief goedkoop.
Het is wel duidelijk dat Avid totaal geen rekening houdt met mensen die niet volledig op software zijn overgestapt. Op de fora zijn de reacties daarover ook niet bepaald vriendelijk. Helaas is dezelfde trend ook bij andere fabrikanten te bespeuren. Goede MIDI interfaces worden zo langzamerhand zeldzaam.
Als ik dit goed lees (TS heeft het over Win7, toch?), vind ik het echt vrij verbazingwekkend.
Dat heeft namelijk, zover ik weet, niemand voor elkaar kunnen krijgen bij gebrek aan drivers en support vanuit emagic.
Kortom, heb je meer info?
Heb je het over Apple OSX, dan is het een geheel ander verhaal. Daar is complete en recente driverondersteuning voor de Unitor/AMT familie. Maar dat is nogal offtopic / irrelevant in deze discussie.

@MSXuser bedankt voor de tip, maar wil alle midiapparatuur parallel aansluiten op de interface, wordt een 5x5 eigenlijk alweer te klein, zou nu mischien wel net kunnen mbv een midi thru kastje, maar in de toekomst zou ik weer een grotere moeten aanschaffen.
@vanballen of iemand anders
Noem eens een situatie van een setup waarbij je eigenlijk niet zonder een patchbay kan, is het niet gewoon een luxe dat je bepaalde midikanalen kan mergen en splitten terwijl je met je pc en met cubase ook al een heel eind komt?

@vanballen of iemand anders
Noem eens een situatie van een setup waarbij je eigenlijk niet zonder een patchbay kan, is het niet gewoon een luxe dat je bepaalde midikanalen kan mergen en splitten terwijl je met je pc en met cubase ook al een heel eind komt?
Liever heb ik een bus-powered apparaat of met een IEC stekker.Die heb ik geraadpleegd maar ik begrijp nog steeds niet wat daarmee wordt bedoeld. Bedoelen ze met "poort" dat er geen bronnen onafhankelijk van elkaar kunnen worden gemerged? Want je kan wel meerdere inputs naar meerdere outputs mergen volgens de manual.er is nog wel een 550 te koop (indien groot genoeg)
Let wel op dat dit apparaat een merge (1 fixed port) en patch mode kent. Zou hier de manual zeker even over raadplegen.