Welke midi interface (8x8) voor een zacht prijsje??

Kijk nou gewoon ff op die andere thread waar ik het over had.. Die gaat speciaal over interfaces.. Dat scheelt hier weer allemaal onnodig gebrabbel.. Het antwoord is eigenlijk al gegeven namelijk, de topicstarter moet gewoon beslissen nu..

:)

Ja ben er ook al wel uit. wordt sparen voor een nieuwe motu, heb ik ook gewoon een jaar garantie of ik moet tussentijds een andere goede gebruikte tegenkomen voor weinig.

Kijk wel ff goed naar de patchbay capaciteiten van een interface..

Als je enkel de interfacefunctie gebruikt niet interessant misschien, maar als je bepaalde MIDI ingangen naar meerdere MIDI uitgangen wilt.. en soms een ingang maar naar 1 uitgang, dan is het wel belangrijk.

Veel MIDI interfaces hebben enkele functies (bijvoorbeeld een stuk of 3) er zijn maar weinig interfaces waar je alles per poort vrij kan instellen, dat zijn vaak de wat oudere topmodellen die toch maar rond de 100 euro kosten. Misschien is dat toch handiger dan, dan een nieuwe van rond de 200 die wel nieuw is en waar je garantie op hebt, maar waar je dat niet mee kan..

Kijk wel ff goed naar de patchbay capaciteiten van een interface..

Als je enkel de interfacefunctie gebruikt niet interessant misschien, maar als je bepaalde MIDI ingangen naar meerdere MIDI uitgangen wilt.. en soms een ingang maar naar 1 uitgang, dan is het wel belangrijk.

Veel MIDI interfaces hebben enkele functies (bijvoorbeeld een stuk of 3) er zijn maar weinig interfaces waar je alles per poort vrij kan instellen, dat zijn vaak de wat oudere topmodellen die toch maar rond de 100 euro kosten. Misschien is dat toch handiger dan, dan een nieuwe van rond de 200 die wel nieuw is en waar je garantie op hebt, maar waar je dat niet mee kan..

Ja, maar het aanbod is erg beperkt met zulke interfaces die ook nog op 64-bit vista kan draaien.
Dus ik denk dat dat moeilijk wordt.

Dat valt mee hoor.. De AMT 8 werkt (zij het met wat moeite qua installatie) uiteindelijk wel goed op 64 bit..

Bovendien.. kan je ook gewoon een oud type nemen (ik heb de Music Quest/Opcode studio 8) en die gebruiken op een oude pc of laptop met een printerpoort.. Dan heb je helemaal geen gedoe met drivers voor vista en zo..

Neem je gewoon een simpele interface (kabeltje van usb naar MIDI in/out voor 20 euro) om de patchbay te koppelen aan je moderne computer.. Eenmaal ingesteld werken die bakken namelijk wel super en je hoeft ze dus alleen maar echt aan te sluiten als je de poortinstellingen wilt veranderen..

In de MQ kan je 8 presets instellen, die je hardwarematig zonder aansluiting met een pc kan kiezen, dus een keer installeren en daarna ben je er vanaf.. Scheelt een hoop gedoe t.o.v. de oude USB patchbays/interfaces.. en geld t.o.v. een nieuwe..

Daarom zijn die oude bakken zo handig.. daar kan je vaak met een simpele editor elke poort toewijzen zoals je zelf wilt.. Je kan er 8 mergen naar 1 als je wilt.. en tegelijkertijd de andere outs weer andere toewijzingen geven.. erg handig!

Maar de MOTU vrienden geven zonder het overmaken van $20 geen handleiding. Ik heb dit apparaat ook in mijn vizier, maar zonder handleiding om het product goed te kunnen evalueren no deal voorlopig.

De edirol um880 lijkt me ook wel wat, alleen nergens te vinden :erm:

Werkt niet met windows 7

Je kan natuurlijk doen zoals hier, een midi patdchbay 8*8 in combinatie met een midi interface 1*1
Dan verlies je wel een in en uitgang, maw je houd 7 in/uits over

Ik gebruik a880's en motu timepiece AV's (geen usb versies) icm een midisport van €20
Als win7 of zo geen midisport meer zou ondersteunen koop ik een verse modernere interface met drivers en de oude patchbays blijven.

Groetjes

Vic

Maar de MOTU vrienden geven zonder het overmaken van $20 geen handleiding. Ik heb dit apparaat ook in mijn vizier, maar zonder handleiding om het product goed te kunnen evalueren no deal voorlopig.

Als je je hebt aangemeld bij hen, en een account krijgt (user/password) kun je toch via de support pagina de manual downloaden? Of niet?
Niet erg klantvriendelijk als dit niet kan........(minpuntje voor ze).

Heb je gewoon een interface nodig, zou ik voor de 128 gaan. Heb je echt een patchbay/merger nodig, kun je de XT nemen.

P.S. Blijkbaar worden de Timepiece AV en de Express XT niet meer nieuw verkocht, ik zie ze niet meer bij de grote online stores staan....??

Als win7 of zo geen midisport meer zou ondersteunen koop ik een verse modernere interface met drivers en de oude patchbays blijven.

De MidiSport (oudere en oudste model) werken niet op (windows) 64-bit. Wel met Windows 7 32-bit! Voor Mac hebben ze trouwens WEL een 64-bit driver.

Ga je naar 64-bit, moet je de MidiSport AE (Anniversary Edition) hebben of bv gewoon een nieuwe MOTU Micro Lite (5x5) of Express 128 (8x8).

Als je je hebt aangemeld bij hen, en een account krijgt (user/password) kun je toch via de support pagina de manual downloaden? Of niet?
Niet erg klantvriendelijk als dit niet kan........(minpuntje voor ze).

Zie de bijlage. En ze hebben geen 'software' manuals :D

Attachments

• motu.JPG
    motu.JPG
    38,1 KB · Bekeken: 84
Ik vraag mij eigenlijk af of ik wel een midi patchbay nodig heb, geen ervaring mee namelijk.
Heb vroeger een vrij eenvoudige setup gehad dus nooit een grote midi interface nodig gehad, had vroeger een guillemot isis waar 1 midi in en 1 out en 1 thru op zat.
Misschien is het vandaar wel handig om even te vermelden wat ik er allemaal op aan wil sluiten.

Nordlead2
JP8080
Supernova2
Yamaha AN200
Tc electronics fireworx
Sherman Filterbank
Korg kaoss pad
MC303 (staat nu te koop in ruil voor midi interface, maar als ik er niet voor krijg wat ik hebben wil blijft ie staan)
keyfax phatboy (zelfde verhaal als de MC303)

Dit blijft voorlopig mijn huidige setup, maar wil wel de mogelijkheid hebben om in de toekomst uit te breiden en wil natuurlijk een zo laag mogelijke latency.

Midi latency moet in principe geen issue zijn, zeker niet als ieder apparaat zijn eigen poort heeft, en je niet met thru werkt. MOTU geeft zelf aan dat je meerdere apparaten kunt doorlussen, of iig meerdere kunt aansluiten. Dus je kunt altijd uitbreiden!

Een patchbay heb je denk ik niet nodig, maar ook geen ervaring mee. Daar kunnen andere gebruikers denk ik beter(e) info over geven.

MOTU is en blijft in ieder geval een aanrader. Die waren 15 jaar geleden al marktleider op dit gebied!

zat net al even op syntwiki te kijken, staat wat info over midi patchbays ed. is voor mij niet echt nodig, zou geen situatie kunnen bedenken wanneer het voor mij handig zou zijn.
Staat inderdaad dat motu nog de enigste is die recente drivers levert.
Hoef dan ook niet meer verder te kijken, wordt definitief een motu.
Heb in het verleden al vaker pech gehad dat ik spullen niet meer kon gebruiken omdat er geen drivers meer voor gemaakt werden, behoorlijk irritant :stupid

Geloof me.. Met jouw setup heb je echt een patchbay nodig.. Als je dit allemaal via MIDI tru gaat aansluiten.. Krijg je zeker latency problemen en kom je op een gegeven moment toch weer net wat aansluitingen tekort.

En ook al heb je geen ervaring met een patchbay, dat had ik ook helemaal niet. Na 5 minuten had ik m ingesteld, daarna de kabels ff aangesloten en klaar was het!

Maar goed.. Zelf weten natuurlijk.. Het is geen verplichting!

Tja het liefst heb ik natuurlijk wel als extra dat hij ook een patchbay mogelijkheid heeft, maar met de motu valt dat weer behoorlijk buiten mijn budget (345 euro)
De esi 8mu xl is daarintegen veel goedkoper en draait ook onder vista 64 bit, maarja is wel weer wat minder als motu.
Is daarmee wel weer het overwegen waard om toch voor de esi te gaan.
Vraag is alleen hoelang heb je er plezier van in de toekomst ivm recente drivers.
De motu lijkt me dan ook waardevaster.

Back