Hoe maak ik deze lead?

twanbeatz

Skills
Beste Synthforum Leden,:)

Weet iemand hoe je de lead uit dit nummer maakt, dit soort Leads vind ik steeds vaker terug in House nummers en ik ben wel benieuwd hoe ik zo' n dikke Lead kan maken!
Het begint bij: 2:01.

Alvast erg bedankt.:kimono:

Misschien juist een reden om hem niet te willen maken, omdat je hem al zo vaak hoort. Zo onderscheid je je niet.

Maar kun je niet uitgaan van een "timbals" of of steel drum-achtige klank en daar eens mee gaan tweaken.

Paul

Ik was eigenlijk van plan em te gaan maken met de ES2 in Logic.

Misschien juist een reden om hem niet te willen maken, omdat je hem al zo vaak hoort. Zo onderscheid je je niet.

Tja, het toetertjes (en sound-a-likes) gehalte is nogal hoog de laatste tijd;{

Ik denk dat de trackpolitie hier wel een antwoord op heeft! 8)

Zal aan mij liggen, maar vindt het wel ver gaan om dit een lead te noemen...
:stupid

Ik kan dat stukje waar je Coriander origineel hoord ook geen lead noemen, wat voor naam zou jij het wel gevend dan?

btw. komt het er nou na 6 reacties op neer dat ik een JP8000 moet gaan kopen, beetje raar:?, met de ES2 zou je dit geluid ook gewoon kunnen (moeten) maken.
Iemand nog suggesties?

Wat heb je zelf al geprobeerd??

2 x ES2 op elkaar stapelen, ene 50% links pannen, andere 50% rechts, beiden 12db of 18db lowpass filter en een envelope > filter op ADSR (0 3 0 0) . Voor beiden: Oscillator 1 pulsgolf met een ADSR envelope (0 4 0 0) naar de pulsbreedte gerouteerd, oscillator 2 saw. Oscillator 3 ruis, al mag je daar ook een aparte ES2 voor gebruiken zodat je de ruis wat beter onder controle kunt houden met een filter, bij voorkeur band- of highpass filtered met 12db. Sample het resultaat zodat je niet 3 plugins tegelijk aan hoeft te houden voor 1 geluidje. Bonuspunten als je het tonale gedeelte eerst bouwt en dan resampled terwijl er een compressor op staat, en dan pas de ruis toevoegt.

2 x ES2 op elkaar stapelen, ene 50% links pannen, andere 50% rechts, beiden 12db of 18db lowpass filter en een envelope > filter op ADSR (0 3 0 0) . Voor beiden: Oscillator 1 pulsgolf met een ADSR envelope (0 4 0 0) naar de pulsbreedte gerouteerd, oscillator 2 saw. Oscillator 3 ruis, al mag je daar ook een aparte ES2 voor gebruiken zodat je de ruis wat beter onder controle kunt houden met een filter, bij voorkeur band- of highpass filtered met 12db. Sample het resultaat zodat je niet 3 plugins tegelijk aan hoeft te houden voor 1 geluidje. Bonuspunten als je het tonale gedeelte eerst bouwt en dan resampled terwijl er een compressor op staat, en dan pas de ruis toevoegt.

Kijk daar kan ik wat mee, bedankt Yoozer ik ga aan de slag!:okdan::D

Back