Wat heb ik nodig om een VSTi af te spelen met mijn Fantom X8

Bikplank

Nieuwkomer
Ik bezit een Fantom X8 en wens deze te gebruiken om VSTi's aan te sturen.
Materiaal in mijn bezit :
- een PC-portable,
- UA-25 met de bijhorende SONAR LE(is in bestelling),
- de nodige midi-kabels,
- een set actieve luidsprekers.
- VSTi Organ

Is dit voldoende om met de Fantom X8 de VSTi aan te sturen/te gebruiken en te laten horen op mijn actieve luidsprekers of moet ik nog dingen aankopen(bv. een geluidskaart ? - in de portable zit een standaard geluidskaart - niks bijzonders dus).

Groeten,
Bikplank

Je sluit de MIDI kabel aan, je sluit de monitoren aan (op de UA 25 Output > Monitoren).
Je moet nog wel een VST Host hebben hé, een DAW dus. Tenzij je VSTi een Standalone versie bevat...

Je hebt zelfs niet eens MIDI-kabels nodig als je een USB-kabel hebt; de Fantom wordt dan al als controller gezien.

Je lijstje is compleet. "Host" (Sonar), geluidskaart met ASIO-drivers (UA25 - je onboard kaart zou een halve seconde wachttijd nodig hebben eerdat je geluid hoort, en dan kan 't ook nog gaan kraken bij meerdere noten) en controller, wat de Fantom dus doet.

Sorry,
Nog een vraagje voor Yoozer ? Heb ik dan toch nog nood aan een geluidskaart met ASIO-driver of vervult de UA-25 deze functie toch.

Groeten,
Bikplank

Heb ik dan toch nog nood aan een geluidskaart met ASIO-driver of vervult de UA-25 deze functie toch.
Je bedoelt toch de UA25 van Edirol he ?
Dat is idd een interface van prima kwaliteit. Je hebt niets meer extra nodig.

Let the jam begin !

Back