Hardware sequencer

Status
Please reply by conversation.
RM1x?

'k heb nog een Roland MC-50 over.
Als je trouwens 2 sequencers tegelijk zou willen gebruiken moet je ze wel syncen aan elkaar, en dat kan nog best lastig zijn als de eerste nootinformatie uit stuurt + MIDI clock naar de 2e (die maar 1 MIDI in heeft...). Is lastig om dan op de 2e sequencer een track op te nemen terwijl de 1e iets afspeelt, aangezien hij alles wat de 1e speelt ook binnen krijgt samen met je op te nemen noten :-( of ik heb iets over het hoofd gezien natuurlijk toen ik het ook wilde ^^

Ik heb sinds kort een Akai MPC (de 4000), de sequencer die daarin zit is echt helemaal top! Dat had ik gewoon meteen moeten doen ipv gedoe met sequencers met minder sporen en MIDI outs en die dan proberen te syncen. Die 4000 is echter wel heel wat meer dan alleen een sequencer en daar is de (2e hands) prijs dan ook naar.

Alle MPCs hebben echter een hele goede sequencer, je zou ofwel voor een 2e-hands MPC kunnen gaan, als je niet meer dan 2 MIDI outs nodig hebt maakt het niet uit welke - uiteraard afgezien van de overige specs van de apparaten! of je koopt puur het sequencerdeel van de MPC60:
https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?t=126154&highlight=akai+asq

De nieuwere MPC hebben natuurlijk wel nog meer te bieden.

Idd.. een MPC is hier uitermate geschikt voor omdat de seqeuncer erg strak is.. Bovendien heb je meteen een uitgebreide sampler tot je beschikking.. In combinatie met drum samples dus ook een drumcomputer.. ;)

Status
Please reply by conversation.
Back