[Stoned] Nieuwe Track ~ tips gezocht

AOR

Ouwe rot
AOR - Enelear

Wat vind je hiervan? Het is een beetje zoete bedoeling met wat breakbeats enzo erdoorheen.

[5:32] [6,3M]

groetjes Alexander

Klinkt gaaf. Lekker relaxed.

Die plate verb op de drums is m'n smaak niet maar geeft wel een leuke draai aan de drums. En volgens mij herken ik die samples wel. Erg strak qua compressie dat wel.

klinkt wel heftig, naar mijn mening kunt je
wel wat meer met de drums doen.
wat dacht je ervan om wat drums in IDM
stijl erin te steken? gaat zeker klinken.
Ik heb ik gedachten er een paar drumloops
bij verzonnen en ik voel dat het wel zou
passen. zo van die hele snelle subtiele
drumgeluidjes.8)
maja het is jouw track, en kvind hem zo
ook wel te pruimen hoor :)
nog meer van dat ! :okdan:

greets isnieZot

Origineel geplaatst door isnieZot
wat dacht je ervan om wat drums in IDM
stijl erin te steken?

IDM ? wablief? 8~

Enne, wat voor subtiele drums had gij in gedachten?

Origineel geplaatst door 6 trak
* 6 trak heeft het inmiddels beluisterd en zegt: OK!

IDM drums... die ratelende timestretch/repeat dingen... zou je ook een versie van kunnen maken idd
maar nu klinkt het nummer al erg warm en zeer relaxed... zit zeker gevoel in dit nummer en lengte is ook goed... 8)

Beetje à la Aphex Twin / Autechre bedoel je? Onregelmatige beats?

pff... dat doe ik wel ff... :D

Waar kan ik die kopen?

ik vind m wel relaxed, subtiele pads en pianos etc. enige wat ik minder vind is dat de drums dynamiek missen, misschien door de compressie te heftig is? misschien kan je er nog een lage kick en volle snare bijdoen...

Origineel geplaatst door PzHKL
klinkt fijn man! ben ff lekker 5 minuten weggezweefd.

compressie idd iets te veel.

:okdan:

Compressie is makkelijk te wijzigen...

Dat zal ik zeker wel even kunnen aanpassen...

nog meer dingen?

Origineel geplaatst door Bosscher
ik vind m wel relaxed, subtiele pads en pianos etc. enige wat ik minder vind is dat de drums dynamiek missen, misschien door de compressie te heftig is? misschien kan je er nog een lage kick en volle snare bijdoen...

Ik ben er al aan begonnen, alleen vind ik het altijd moeilijk om naderhand complete beats te gaan wijzigen. Ik moet een track in 1 x maken, net als deze. Die heb ik in 1 middag gemaakt, als ik er dan 1 maand later aan wil gaan werken, gaat het gewoon niet zoals diezelfde middag. Het 'klikt' dan niet meer, ofzo. :confused:

Maar, jah.. ik zal die compressie wel wat minder zwaar kunnen zetten, al trok het zuigende effect me wel.

nog meer comment?

Origineel geplaatst door AOR
Ik ben er al aan begonnen, alleen vind ik het altijd moeilijk om naderhand complete beats te gaan wijzigen. Ik moet een track in 1 x maken, net als deze. Die heb ik in 1 middag gemaakt, als ik er dan 1 maand later aan wil gaan werken, gaat het gewoon niet zoals diezelfde middag. Het 'klikt' dan niet meer, ofzo. :confused:

Maar, jah.. ik zal die compressie wel wat minder zwaar kunnen zetten, al trok het zuigende effect me wel.

nog meer comment?

ja je bent lui .. klikken zoals de eerste uren doet het nooit meer tenzij ... je er echt tijd in stopt
zoals al vaak is gezegd 2 % creativiteit en 98 % arbeit

maar ik ga zo luisteren .... me downstream is een beetje vol ... 8~

------

Zo toe maar !! vetjes hoor
maar de compressor truuk moet anders ...
compress de beat in hun totaal op 1 mixer
en compress de rest .. strings en shit in een andere mixer van reason

en de beats echt zo houden hoor ... IMD my assssss
dit past mooi bij elkaar .. basta

Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door MadR
ja je bent lui .. klikken zoals de eerste uren doet het nooit meer tenzij ... je er echt tijd in stopt
zoals al vaak is gezegd 2 % creativiteit en 98 % arbeit

maar ik ga zo luisteren .... me downstream is een beetje vol ... 8~

2% ? Leg eens uit? (maandagmorgen)

Zo toe maar !! vetjes hoor
maar de compressor truuk moet anders ...
compress de beat in hun totaal op 1 mixer
en compress de rest .. strings en shit in een andere mixer van reason

en de beats echt zo houden hoor ... IMD my assssss
dit past mooi bij elkaar .. basta

Wat je zegt over die compressie: Ik weet wat je bedoelt en dat het ook zo moet zoals je omschrijft, althans als standaard. Deze track heb ik een paar maandjes terug gemaakt en toen was ik net bezig met compressies. Volgens mij he ik niet de melodie + beat door 1 compressor gehaalt, maar ik ga dit nog even checken.

Klinkt de track niet TE vol?

Origineel geplaatst door AOR
2% ? Leg eens uit? (maandagmorgen)

* muziek maken is hard werken
2 % kan ook 5 zijn .. veel is het iig niet

Wat je zegt over die compressie: Ik weet wat je bedoelt en dat het ook zo moet zoals je omschrijft, althans als standaard. Deze track heb ik een paar maandjes terug gemaakt en toen was ik net bezig met compressies. Volgens mij he ik niet de melodie + beat door 1 compressor gehaalt, maar ik ga dit nog even checken.

Klinkt de track niet TE vol?

ik vind van niet ...

En de compressie lijkt wel de boosdoener
de beats zijn in het begin erg strak en vol
maar zodra er meer in het nummer komt verzuipen de beats ...

ik vind van niet ...

En de compressie lijkt wel de boosdoener
de beats zijn in het begin erg strak en vol
maar zodra er meer in het nummer komt verzuipen de beats ...

Ik zal eens wat ruimte gaan kweken, bedankt voor de tip(s).

Erg mooi. Fijne geluiden, goed gemaakt. Ik zou niet nog sneller beats erbij doen dat zou jammer zijn in zon track.
Iets minder reverb zou wat mooier zijn alleen in het begin. Later als die strings erbij komen geeft de reverb wel een goed effect. Ik vind dat de balans nu heel goed is. Alles krijgt zn plek.

Origineel geplaatst door MadThijs
Erg mooi. Fijne geluiden, goed gemaakt. Ik zou niet nog sneller beats erbij doen dat zou jammer zijn in zon track.
Iets minder reverb zou wat mooier zijn alleen in het begin. Later als die strings erbij komen geeft de reverb wel een goed effect. Ik vind dat de balans nu heel goed is. Alles krijgt zn plek.

danku !

sneller beats erbij doen/snellere beats erbij doen?

Dat is een zeer professioneel stukje muziek. Ik zie ook wel een VPRO achtige film
voor me. Of zo'n videoclip van (tja hoe heten ze ook alweer) dat je alleen maar een trein ziet rijden die allerlei stations passeert. iemand van de filmakademie zou blij zijn met zo'n soort muziek vermoed ik.
Het heeft iets ambient achtig wat mij wel aanspreekt.

Misschien tip om telkens wanneer de compressor ingrijpt er een nieuwe basskick overheen te leggen die je niet door de compressor haalt. Op zich vind ik de compressie wel bij dit nummer passen.

Groet Erik

Origineel geplaatst door erik.vermeer@wa
Dat is een zeer professioneel stukje muziek. Ik zie ook wel een VPRO achtige film
voor me. Of zo'n videoclip van (tja hoe heten ze ook alweer) dat je alleen maar een trein ziet rijden die allerlei stations passeert. iemand van de filmakademie zou blij zijn met zo'n soort muziek vermoed ik.
Het heeft iets ambient achtig wat mij wel aanspreekt.

Misschien tip om telkens wanneer de compressor ingrijpt er een nieuwe basskick overheen te leggen die je niet door de compressor haalt. Op zich vind ik de compressie wel bij dit nummer passen.

Groet Erik

WOW ! Bedankt man...

Ik ga de compressie sowieso aanpassen, daarna post ik de track nog wel een keer.
:biertje:

Nou weet ik het weer waar dit nummer me een beetje aan doet denken. Dat nummer van The Chemical Brothers. Hoe het nummer heet weet ik niet, maar in de videoclip zat je continue in een trein en je keek continue naar buiten. Zulk filmmateriaal past wel bij deze muziek.

Groet Erik:doei:

Back