[Cyndustries] Milton 16x4 Sequencer

CraZ

..
We kennen Cyndustries natuurlijk al van z'n modcan-style modulaire zaken.. maar nu komen ze met iets heel heftigs : de Milton 16x4 Voltage Controlled Sequencer. En nee.. dit is niet zo maar een 4-kanaals versie van de overbekende MAQ 16/3, dit is een verdraaid interessante sequencer.. met mogelijkheden die ik nog nergens anders heb gezien.

milton.jpg

Zo is het 'lopen' van de sequencer afhankelijk van wat je er aan signaal instopt. Dit vergt wat uitleg : stop je er een oplopende zaagtand in.. dan zal de sequencer 'gewoon' vooruit lopen. Stop je er een negatieve zaagtand in.. dan loopt ie achteruit. Stop je er een triangle in.. tja.. dan zal ie vooruit-achteruit etc. gaan lopen. Een erg leuk concept.. wat ook opgaat voor ruis c.q. sample & hold.. zodat je heel eenvoudig random sequences kunt genereren.

De Milton heeft volledig lineaire outputs (niet gequantiseerd dus.. wat een MAQ bijvoorbeeld wél heeft).. en kan een inkomend kloksignaal gebruiken (en processen).

Wat ik zelf erg interessant vind.. is dat je deze sequencer dermate snel kunt laten lopen (omdat ie direct op een inkomend kloksignaal kan reageren.. ongeacht of dat nou een 2Hz of 4 Khz signaal is).. dat je 'm als een soort zwaar bizarre 'waveform generator' kunt gebruiken. De mogelijkheden hiervan zijn natuurlijk gigantisch..

Voor verdere features moet U maar even op de site van Cyndustries gaan kijken.. het is zeker de moeite waard om er eens dieper in te duiken http://www.cyndustries.com

De prijs is USD 1250 voor de banana-versie.. en USD 1350 voor de 1/4" versie.

Laatst gewijzigd:
Re: [Cyndustries] Milton 16x4 Sequencer

Origineel geplaatst door CraZ
..
.. met mogelijkheden die ik nog nergens anders heb gezien.

...Zo is het 'lopen' van de sequencer afhankelijk van wat je er aan signaal instopt. Dit vergt wat uitleg : stop je er een oplopende zaagtand in.. dan zal de sequencer 'gewoon' vooruit lopen. Stop je er een negatieve zaagtand in.. dan loopt ie achteruit. Stop je er een triangle in.. tja.. dan zal ie vooruit-achteruit etc. gaan lopen. Een erg leuk concept.. wat ook opgaat voor ruis c.q. sample & hold.. zodat je heel eenvoudig random sequences kunt genereren.

...

dat kan met een maq ook hoor. alleen dan via midi i.p.v. een waveform (leuk-met-een-maq: onder een andere controller-knop de seq-richting zetten zodat je sequence met een draai aan die knop alle kanten op kan..). zal wel niet 't zelfde zijn en die Milton zal ongetwijfeld een vette bak met goeie & unieke features zijn, maar dit lijkt me d'r nou niet echt een van.

Zoveel 16 steps sequencers zijn er niet. En ook niet met zoveel goodies. Wel gaaf zeg.

Re: Re: [Cyndustries] Milton 16x4 Sequencer

Re: Re: [Cyndustries] Milton 16x4 Sequencer

Origineel geplaatst door oozi
dat kan met een maq ook hoor. alleen dan via midi i.p.v. een waveform (leuk-met-een-maq: onder een andere controller-knop de seq-richting zetten zodat je sequence met een draai aan die knop alle kanten op kan..). zal wel niet 't zelfde zijn en die Milton zal ongetwijfeld een vette bak met goeie & unieke features zijn, maar dit lijkt me d'r nou niet echt een van.

Tja.. het is maar hoe creatief je er mee omgaat natuurlijk, maar op zich vind ik direct 'voltage control' over de manier waarop je sequencer 'stept' erg interessant. Dat is veel meer dan alleen een paar presets zoals 'vooruit' 'achteruit' 'heen-en-terug' en 'random'.

Stel je eens voor.. een leuke sample 'n hold.. met een quantizer erachter.. en die dan steeds een beetje op laten lopen (of aansturen met een LFO.. nog beter). Zo kun je hele verschuivende sequence-patronen maken.. lijkt me geweldig :)

Peter Grenader is iemand die al een heel lang deze sequencer had, maar nu heeft ie dus samen met Cynthia het beschikbaar gemaakt voor iedereen. Alhoewel, beschikbaar..... Het blijft een hoop geld..

http://www.buzzclick-music.com/about_milton.html

Daar kun je ook de PCBs los bestellen, tenminste dat was voor dit nieuws de bedoeling. Net nu de prints klaar zijn komt ie met dit.

[ Klik op het plaatje voor een vergroting ]

Zeer interessante bak en wat zeker zo interessant is dat Peter nu ook echt met Cynthia samen aan het werken is. Dat is interessant. Peter heeft veel ervaringen met o.a. Buchla..

ik zeg ook zeker niet dat CV controle van een analoge sequencer niet tof is/kan zijn, en al helemaal niet dat deze niet vet is..ik wilde alleen zeggen dat als 't over experimentele sequencing gaat je met een maq in combinatie met bv. een drehbank ook erg freaky kan gaan. zo kan je dan met de knoppen van de db bv. de seq.-richting per rij, 1ste stap, laatste stap, stap lengte enz. regelen. en als je dan 's lekker wild aan de de knoppen gaat draaien gebeuren er afentoe erg vreemde dingen...
de vraag hierbij is natuurlijk in hoeverre het muzikaal dan nog bruikbaar of nuttig is; zo ook met direct CV control. maar ik ben wel weer geprikkeld & benieuwd...alleen jammer dat (bijna) al die analoge sequencers zo f*king duur zijn..

Eens

Eens

Ik ben het met je eens dat het creatief gebruiken van wat er voor je neus staat velen malen belangrijker is dan te dromen over zaken die je niet binnen handberieik hebt :)

Ik denk dat jouw combinatie van drehbank en MAQ zéker heel interessant is. Moeten we toch de volgende keer maar eens wat tijd voor uittrekken..

CV IN
This unassuming little CV INPUT jack is the key to what makes this sequencer so very different.
The voltage presented here controls the sequencer's direction sequentially, and can also be used to address different positions in the pattern. If you connect a control voltage from your keyboard to this, you will find that
selecting every other key on the keyboard will cause Milton to walk up and down through the steps or positions in the pattern. Because keys can be accessed in any order, so too are the stages of the sequence accessed randomly instead of sequentially. For a diagram click HERE.

Different positions of the SENSE Switch offer a variety of sensitivities to the incoming Control voltage, as well as a choice of synchronous or asynchronous operation...

CLOCK INPUT
In standard Synchronous mode, absolutely nothing happens without a clock input first. The speed and rhythm of the incoming clock determines the speed and rhythm of the resulting sequence or pattern.

In Synchronous mode, a change in the control voltage input will not be evident until the next clock pulse, however the opposite of this is the case when in asynchronous mode, meaning that the Sequencer jumps at every single change in control voltage - regardless of any clock input.
Die CV in.... Daar heb ik een vraagje bij..

VCdiagram2.jpg

Hij werkt dus blijkbaar met een digitaal circuit die het input signaal verdeeld in 16 steps. Als er een AD converter gebruikt wordt, dan heb je ook een clock nodig om het inkomende signaal te samplen. Of ben ik nu verkeerd bezig?
Zou de S&H frequentie van het inkomende signaal op elke Mhz liggen (en dus voor het oog meteen random) of kun je de clock input als source voor de S&H kunnen gebruiken?

Ik vraag dit met in het achterhoofd een noise bron op de VC input en dus een random patch krijgt, maar je wil hem wel gesynct hebben met een clock signaal. Het zou zonde zijn als je dan je input noise eerst via een externe S&H module zou moeten laten gaan.

Snappen jullie wat ik bedoel of zal ik een schema maken?

Kan je ook de S&H aan die clock hangen dan?

Krijg je vast een soort extreme shuffle.

De PCBs zijn voor 80$ te koop. 4 banken en 1 controller board. Das niet duur. Je moet dan nog wel veel knutselen, maar dan heb je ook een 4x16 ultieme stepsequencer.

Van Analogue Heaven
All -

First,I apologize for the cross posting.

Secondly...The MItlon bare board sets have been released and I am accepting
orders!!!!

Prices and methods are as follows:

1 Set (1 Engine Board, 4 Bank boards): $80 USD

Extra Banks Boards: $15 USD

Not being officially in the bare board business, I am not planning on
stocking these myself unless there are cancellations from previous orders.
In short, I have no inventory on hand presently but will ordering at eight
week intervals, the first being in two weeks time.

Once the order is placed, it will take approx 3 weeks for the boards to be
manufactured. They will be shipped immediately once I receive them.

I am asking for a a minimum of a 50% deposit to accompany your order. The
balance will need to be paid in advance prior to shipment, but it is
perfectly fine if you prefer to wait until they arrive to remit the enitre
amount.

Payments may be send via my paypal account at petergrenader@mksound.com or
money order. Please no personal checks or cash.

Shipping within the Contimental US will be via US mail and free. Overseas
shipping will need to be paid b the purchaser. Please accept my regret for
having to charge for oversea shipments.

You may see a parts list for these assemblies, complete with Mouser and
Digikey part numbers at:

http://www.buzzclick-music.com/4sale.html

Click on the MIlton link and scroll to the April 5th update.

Assembly instructions will be posted in a week of so. For any of you
planning on making these, be aware that my sample faceplate art is currently
missing both the reset and hold inputs! This will be repaired this weekend.
Also be aware that my sample art uses .8 pot centers and the production bank
boards place the pots at .75 inches!

Milton can be configured to the fit the smallest of standards, including the
Blacet/A Sys/New Wiard/ A. Sol and Doepfer 3 RU high requirement.

I want to thank all of you who have expressed interest for your patience and
look forward to assisting you in any way I can.

Feel pfree to contact me with questions.

best,

Peter Grenader

voor 1250.- [iets erbij en je hebt serge ]

voor 1250.- [iets erbij en je hebt serge ]

Origineel geplaatst door fuse
Zoveel 16 steps sequencers zijn er niet. En ook niet met zoveel goodies. Wel gaaf zeg.

het valt mij op dat er maar weing over gesproken wordt ,.....hiero
persoonlijk vindt ik wiard en serge een van de meeest wearde spullen in het modulaire arsenaal hebben
echt ok shit ,....
en als je een 16x4 seq wilt ,touchplate alabuchla ,neem dan voor 150.-eu meer een serge
k neem aan dat het systeem uitwisselbaar is
echt veel duurder dan motm /enzo is het niet ,
BV ; New Timbral Oscillator NTO 3" $385 ,....Precision VCO PCO 2" $275

http://www.ticalun.net/sergePlanner/priceList.aspx
- Touch Keyboard Sequencer TKB 16" $1,450

LOL en FATT ; een serge cockpitt
voor wie deze nog nooit gezien heeft
waanzin

Attachments

• serge ok mod.jpg
    serge ok mod.jpg
    153,9 KB · Bekeken: 201
Re: voor 1250.- [iets erbij en je hebt serge ]

Re: voor 1250.- [iets erbij en je hebt serge ]

Origineel geplaatst door rondroyd
het valt mij op dat er maar weing over gesproken wordt ,.....hiero
persoonlijk vindt ik wiard en serge een van de meeest wearde spullen in het modulaire arsenaal hebben
echt ok shit ,....
en als je een 16x4 seq wilt ,touchplate alabuchla ,neem dan voor 150.-eu meer een serge
k neem aan dat het systeem uitwisselbaar is
echt veel duurder dan motm /enzo is het niet ,
BV ; New Timbral Oscillator NTO 3" $385 ,....Precision VCO PCO 2" $275

http://www.ticalun.net/sergePlanner/priceList.aspx
- Touch Keyboard Sequencer TKB 16" $1,450

LOL en FATT ; een serge cockpitt
voor wie deze nog nooit gezien heeft
waanzin
Allemaal heel leuk en aardig dat serge, maar je kunt alleen maar een compleet panel kopen en dan wordt het toch prijzig. Maar dat is eigenlijk een heel ander verhaal. Het gaat in deze thread over de Cynthia 16 steps sequencer. Die zou je inderdaad met een Touch Keyboard Sequencer kunnen vergelijken, maar toch kan deze sequencer meer. Op de Cynthia site worden deze ook met elkaar vergeleken en je moet gewoon kijken wat voor jezelf interessant is.

In het echt ziet het er toch allemaal weer een stuk mooier uit..

index_milty2_r2_c2_r3_c2.jpg

Attachments

• miltons.jpg
    miltons.jpg
    24,1 KB · Bekeken: 210
Back