[Cyndustries] Milton 16x4 Sequencer

Wie heeft hem al dan? ;)

Re: voor 1250.- [iets erbij en je hebt serge ]

Re: voor 1250.- [iets erbij en je hebt serge ]

Origineel geplaatst door rondroyd

LOL en FATT ; een serge cockpitt
voor wie deze nog nooit gezien heeft
waanzin

Plok, plok, bonk

(mijn schoenen vallen uit en mijn kin slaat tegen de tafel)

Heb even de specificaties van deze sequencer nagegaan... Hoeveel vragen ze ervoor ? Qua specs is ie niet veel meer waard dan 300 EURO. Om te beginnen : geen interne clock, geen MIDI sync, geen algemene CV range hoogte per sequence lijn, om even voort te gaan : geen slide, slechts 2 trigger outputs, geen 19 inch formaat en uiteindelijk kan een step volledig geskipped worden? Ziet er trouwens niet even sexy uit als een Oberkorn of een RS2000.

Just my 2 cents ...

Maar die voltage controlled step ingang is wel leuk...

En als je een buchla hebt..

Attachments

• buchlidian milton 4 gtoons.jpg
    buchlidian milton 4 gtoons.jpg
    18,1 KB · Bekeken: 185
Re: [Cyndustries] Milton 16x4 Sequencer

Origineel geplaatst door CraZ
De prijs is USD 1250 voor de banana-versie.. en USD 1350 voor de 1/4" versie.

Er zijn verschillende nieuwe features toegevoegd en de kostprijs lag toch hoger, dus de prijzen gaan binnenkort omhoog.
The new prices will increase three-hundred dollars from $1,250. to $1,550.

(The 1/4 Phone or MiniPhone jack version increases from $1,350. to $1,650).

Momenteel zijn ze nog voor de oude prijs te bestellen..

Is de AS Oberkorn geen beter alternatief? met name gezien het prijskaartje?

<toegevoegd>

Die kan ook audio-rate aan-->

By clocking the sequencer at audio frequencies, the CV output of the sequencer can be used to generate audio waveforms.

The simplest example is to create a square wave. Simply set to 1st 8 pots to full and the following 8 to zero. To double the frequency, set the 1st four pots to full, the next four to zero, and repeat. The frequencer can be double 2 more times.

Now take the 1st example with 8 pots at full and 8 at zero. Now if you start to change the the levels away from their setings, you will hear the timbre change. All combinations of settings are useable, so just play around live as the sequencer plays.

Ik vind 'm nu wel een beetje duur worden hoor... De vorige prijs was al niet echt scherp...

Overigens is eht qua specificaties leuk vergelijken met zo'n Oberkorn, maar als de bouwkwaliteit net zo 'goed' is als het andere analogue Solutions spul, dan is de relatief lage prijs best te verklaren... Ook de verhalen over lekkage/overspraak op de cv kanalen maken me niet echt vrolijk. En dan heb ik het nog niet eens over het uiterlijk gehad, want zelfs mijn MAQ16/3 ziet er beter uit dan de Oberkorn.

Ik vind beide MOTM Miltons wel netjes. Ik heb toch een zwak voor de MOTM interface... :{ Gaat me nog veel geld kosten in de toekomst :D

Maar goed, dit is allemaal speelgeod in vergelijking met dit:

http://www.hotrodmotm.com/seq3.htm

So how can I use all this stuff, you ask?

Well, it's a MODULAR sequencer system! It can take up as much or as little panel space as you desire. The pieces are all designed to work together, and you can do many, many useful things with just a couple modules. Some possible configurations:

* Take the 8U CV Source, add the 1U Counter, and the VC Clock (or just use any LFO), and you have a nice, full-featured sequencer for 10U total.

* Think big! Take 2 8U CV Sources, add the 7U and 8U Interfaces AND two 1U Counters plus the Clock and Clock Controller, and get a monster 8x8, 16x4, 32x2, or 64x1 (need a 2 input mixer for this last config) sequencer (35U total). Alternatively, patch them into two independent sequencers.

* Take the 8U CV Source, don't use an address generator at all, but drive the address inputs directly from random logic signals (8U total).

* Etc etc.....

Attachments

• supermoe_rack2.jpg
    supermoe_rack2.jpg
    48,5 KB · Bekeken: 174
Heb net ook even gekeken op een paar sites omdat ik graag weer een leuke sequencer wil. Ik las dat analogue solutions de oberkorn heeft verbeterd op het cv gebied. Er is dus geen lekkage meer, maar er zijn nu ook minder functies.

Ik moest ook weer aan dit apparaatje denken:
seq_3q.jpg

Lijkt me ook een toffe seq. voor je analoge speeltjes.

Last edited by a moderator:
He,
Ben gelukkig niet de enige die op zoek is naar een goede sequencer....

Ik zoek iets dat het volgende kan doen:

8 tracks maximaal
32 steps (en mogelijkheid om te chainen)
16 patterns over 8 banken
geheugen
midi in
midi uit
cv/gate uit voor moog roland korg
draaiknoppen
display

Ben tot nu toe uitgekomen op een P3 (zelfbouw) / doepfer, maar vraag me af of er niet meer is..
Iemand een idee

Groet bruce

Origineel geplaatst door brz
...
Ben tot nu toe uitgekomen op een P3 (zelfbouw) / doepfer, maar vraag me af of er niet meer is..
Iemand een idee

Groet bruce

ik heb 'n doepfer gehad maar die is er direct uitgeschopt zodra de P3 d'r was. serieus; nothing beats a P3 als 't om analoge-stijl sequencers gaat. en hij is met de laatste OS-update nog leuker geworden; in-step note-repeats te programmeren :)
P3-promotie team out..;)

Ja Oozi,

Denk dat je gelijk hebt..
Ik ga vanavond naar Tilburg toe, die p3 zal ik daar wel in actie zien.

Groet brz

Dat is de signal arts sequencer,der is ook een modulaire versie ervan te verkrijken ttz passend in het modcan gamma van modules,kijk op modcan site.

Re: [Cyndustries] Milton 16x4 Sequencer

Origineel geplaatst door CraZ
We kennen Cyndustries natuurlijk al van z'n modcan-style modulaire zaken.. maar nu komen ze met iets heel heftigs : de Milton 16x4 Voltage Controlled Sequencer. En nee.. dit is niet zo maar een 4-kanaals versie van de overbekende MAQ 16/3, dit is een verdraaid interessante sequencer.. met mogelijkheden die ik nog nergens anders heb gezien.

milton.jpg

Zo is het 'lopen' van de sequencer afhankelijk van wat je er aan signaal instopt. Dit vergt wat uitleg : stop je er een oplopende zaagtand in.. dan zal de sequencer 'gewoon' vooruit lopen. Stop je er een negatieve zaagtand in.. dan loopt ie achteruit. Stop je er een triangle in.. tja.. dan zal ie vooruit-achteruit etc. gaan lopen. Een erg leuk concept.. wat ook opgaat voor ruis c.q. sample & hold.. zodat je heel eenvoudig random sequences kunt genereren.

De Milton heeft volledig lineaire outputs (niet gequantiseerd dus.. wat een MAQ bijvoorbeeld wél heeft).. en kan een inkomend kloksignaal gebruiken (en processen).

Wat ik zelf erg interessant vind.. is dat je deze sequencer dermate snel kunt laten lopen (omdat ie direct op een inkomend kloksignaal kan reageren.. ongeacht of dat nou een 2Hz of 4 Khz signaal is).. dat je 'm als een soort zwaar bizarre 'waveform generator' kunt gebruiken. De mogelijkheden hiervan zijn natuurlijk gigantisch..

Voor verdere features moet U maar even op de site van Cyndustries gaan kijken.. het is zeker de moeite waard om er eens dieper in te duiken http://www.cyndustries.com

De prijs is USD 1250 voor de banana-versie.. en USD 1350 voor de 1/4" versie.

ik plak aan deze draad ff de welke sequencer moet ik nemen draad
blijft een PRACHTIG onderwerp [al heb ik aleen een regelwerk]rechtoe en aan /uit wel leuk

https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?s=&threadid=63872&perpage=20&pagenumber=7

Cynthia mag geen complete Miltons meer verkopen.
En Peter Grenader laat alle mensen met een DIY kit keihard barsten.
Dus de enigste optie is een nieuwe Milton kopen in eurorack met de tijd.
Ik ben er eigenlijk goed pissig over die eikel zeg.

Aangezien het de Nationale Oude-thread-omhoog-schop-dag is...
Als iemand interesse heeft heb ik een Wiard panel voor een milton met alle pcb's om te bouwen.
Op ebay is weer een pcb set voor de milton te koop..
http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=290233769181

Wel een groot risico aangezien je van Peter weinig kan verwachten aangezien die het veeeeeeeeeeeeeeeeel te druk heeft met Plan-B

Is de Plan-B versie van de milton eigenlijk al verkrijgbaar?

Back