Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Origineel geplaatst door rondroyd
LOL en FATT ; een serge cockpitt
voor wie deze nog nooit gezien heeft
waanzin
Origineel geplaatst door CraZ
De prijs is USD 1250 voor de banana-versie.. en USD 1350 voor de 1/4" versie.
The new prices will increase three-hundred dollars from $1,250. to $1,550.
(The 1/4 Phone or MiniPhone jack version increases from $1,350. to $1,650).
Gaat me nog veel geld kosten in de toekomst
So how can I use all this stuff, you ask?
Well, it's a MODULAR sequencer system! It can take up as much or as little panel space as you desire. The pieces are all designed to work together, and you can do many, many useful things with just a couple modules. Some possible configurations:
* Take the 8U CV Source, add the 1U Counter, and the VC Clock (or just use any LFO), and you have a nice, full-featured sequencer for 10U total.
* Think big! Take 2 8U CV Sources, add the 7U and 8U Interfaces AND two 1U Counters plus the Clock and Clock Controller, and get a monster 8x8, 16x4, 32x2, or 64x1 (need a 2 input mixer for this last config) sequencer (35U total). Alternatively, patch them into two independent sequencers.
* Take the 8U CV Source, don't use an address generator at all, but drive the address inputs directly from random logic signals (8U total).
* Etc etc.....
Origineel geplaatst door brz
...
Ben tot nu toe uitgekomen op een P3 (zelfbouw) / doepfer, maar vraag me af of er niet meer is..
Iemand een idee
Groet bruce

Die wiard versie hangt trouwens in een mooi rackje..Origineel geplaatst door JohnnyBusca
Maar nu ook in Wiard en MOTM style..
http://www.buzzclick-music.com/gallery_milton.html
Origineel geplaatst door synthiaks
Ik moest ook weer aan dit apparaatje denken:
![]()
Lijkt me ook een toffe seq. voor je analoge speeltjes.
Origineel geplaatst door JohnnyBusca
Die wiard versie hangt trouwens in een mooi rackje..
![]()
te bruut voor woorden!Origineel geplaatst door CraZ
We kennen Cyndustries natuurlijk al van z'n modcan-style modulaire zaken.. maar nu komen ze met iets heel heftigs : de Milton 16x4 Voltage Controlled Sequencer. En nee.. dit is niet zo maar een 4-kanaals versie van de overbekende MAQ 16/3, dit is een verdraaid interessante sequencer.. met mogelijkheden die ik nog nergens anders heb gezien.
![]()
Zo is het 'lopen' van de sequencer afhankelijk van wat je er aan signaal instopt. Dit vergt wat uitleg : stop je er een oplopende zaagtand in.. dan zal de sequencer 'gewoon' vooruit lopen. Stop je er een negatieve zaagtand in.. dan loopt ie achteruit. Stop je er een triangle in.. tja.. dan zal ie vooruit-achteruit etc. gaan lopen. Een erg leuk concept.. wat ook opgaat voor ruis c.q. sample & hold.. zodat je heel eenvoudig random sequences kunt genereren.
De Milton heeft volledig lineaire outputs (niet gequantiseerd dus.. wat een MAQ bijvoorbeeld wél heeft).. en kan een inkomend kloksignaal gebruiken (en processen).
Wat ik zelf erg interessant vind.. is dat je deze sequencer dermate snel kunt laten lopen (omdat ie direct op een inkomend kloksignaal kan reageren.. ongeacht of dat nou een 2Hz of 4 Khz signaal is).. dat je 'm als een soort zwaar bizarre 'waveform generator' kunt gebruiken. De mogelijkheden hiervan zijn natuurlijk gigantisch..
Voor verdere features moet U maar even op de site van Cyndustries gaan kijken.. het is zeker de moeite waard om er eens dieper in te duiken http://www.cyndustries.com
De prijs is USD 1250 voor de banana-versie.. en USD 1350 voor de 1/4" versie.
Op ebay is weer een pcb set voor de milton te koop..Als iemand interesse heeft heb ik een Wiard panel voor een milton met alle pcb's om te bouwen.