7osc's op A5000

druid

Ouwe rot
Hoe krijg ik de 7osc weer weg?

Ik heb sinds een week een Yamaha A5000 sampler en ik ben er erg tevreden over, alleen laad of genereert hij bij het opstarten steeds 7oscilator samples. Ik vind het wel leuk dat ie dat doet maar als ik ze niet nodig heb vind ik het eigenlijk alleen maar een beetje irritant.

Ik zou de oscilator willen deleten en ze alleen inladen van de HD als ik ze nodig heb... kan dat? Want als ik ze delete komen ze altijd weer terug als ik de sampler aan doe, ook als ik de boel register.

Druid

Staan ze toevallig niet in een directory die automatisch geladen wordt als je hem aanzet?
Of hebben ze een of andere autoload attribuut?

Volgens mij hebben de meeste samplers wel zoiets bedacht. (erg handig voor live bijv)

Voor zover ik me herinner (heb ooit nog een A3000 gehad), kan je die waveforms niet vermijden. Dus je moet echt wel iedere keer dat je een nieuwe sample bank begint samen te stellen, eerst beginnen met die waveforms te deleten. Overigens nemen ze maar heel weinig RAM in beslag hoor. En iedere keer dat je een nieuwe bank inlaadt, worden ze natuurlijk automatisch uitgewist.

Yup had ik ook op de A3000 en 4000, doe je niks aan!

gr. Mario

Of een autoload bestand maken dat leeg is? :)

thnx,

Tja ik heb ook niet zooo veel last van, maar het belijft een beetje irri.

Ik heriner me toen ik het ding opgehaald heb en ik 's nachts om 01:30 het ding in m'n rack aan het schroeven was dat ik toen een soort factory reset heb gedaan, en ze toen weg waren... en daarna heb een functie gebruikt om ze te maken uit een of ander menu. Maar ik heb 'm al nog een keer gereset en nu komen ze wel terug... vreemd...

Druid

Back