V-Synth XT: What's wrong?

OJS

..............
Ik zie de laatste tijd verrassend veel Roland V-Synths worden aangeboden. Classic V-Synths, maar ook vrij veel XT's en zelfs een enkele GT.

Kan iemand hier een verklaring voor geven. Ik heb geen enkele ervaring met V-Synths. Ben niet zo'n Roland-fan in zijn algemeenheid. Maar op zich lijkt die V-Synth me wel een prima bak.

Hoe kan het dan dat hij ineens min of meer gedumpt lijkt te worden?

Vroeg 't me ook al af... Misschien een nieuw ding in aantocht/op 't verlanglijstje? Of crisis..?

KAN me voorstellen als je je er niet erg in verdiept/mee experimenteert dat de presets gaan vervelen bij sommigen... maar toch.. Is echt wel een diepgaande bak!

Ik heb mijn XT onlangs in een ruil deal van de hand gedaan voor een GT.
Toch nog gelukt OJS;)
Ik was cker tevreden over de XT maar had behoefte aan nog méér V Synth!!
De V Synth's zijn zulke kneedbare synths daar raak je nooit op uigespeeld.
Mijn XT had ik in een rack hangen waardoor ik niet comfortable het touchscreen kon bedienen.
Bij de GT heb ik nu mooi alles voor me en onder de vingertjes:okdan:
Minpuntje is dat ik nu geen plek meer heb voor de Prophet 08:(
Deze staat dan ook te ruil/koop voor een rack versie.

ik was een tijdje erg enthousiast over de v-synth die ik ruim een jaar geleden een tijdje had, maar uiteindelijk na een paar maanden was het leuke er vanaf..
denk toch dat die menu's me tegen gingen staan ook al had ie best wat knoppen... het bleef allemaal roland klinken op 1 of andere manier, geen "eigen karakter" ofzo...

Lijkt me juist een super gave bak, maar het is maar net wat je wil. Ik denk dat ik geen geduld voor al dat editten zou hebben, geef mij maar een Prophet 08. Maar de mogelijkheden zijn fantastisch natuurlijk.

Huh? Dat is de rede van de verkoop? Ik zou m'n opstelling gewoon aanpassen :P

Tja ,ik heb maar plek voor één toetsen synth.
Maar de Prophet sound wil ik cker niet kwijt,vandaar de rack ruil zoektocht.
Het editen op de GT/XT gaat juist super,bijna alles gaat via icoontjes op het touch screen.
8 draaiknoppen die een logische verbinding hebben met de parameters op je scherm.
OK,er zijn een stuk minder knoppen dan op de Prophet maar dat is appels met peren vergelijken.

voor mij hoort een touch screen niet op een synth 8)
doet me teveel aan computer denken

voor mij hoort een touch screen niet op een synth 8)
doet me teveel aan computer denken

Ben ik 't half mee eens: touchscreen hoeft er niet op te zitten voor mij (alleen niet om de reden dat 't anders teveel op een pc lijkt).

Maar ja, 't zit er nu eenmaal op.. :D

Kan me wel een beetje voorstellen dat sommigen zich een beetje gaan 'storen' aan 't geluid van de bak, heeft wel een beetje iets herkenbaars, maar dat heeft bijvoorbeeld KORG nog wel erger, vind ik..
Daarbij komt nog dat je 'm natuurlijk kan combineren met andere bakken en 't geluid kan nabewerken met externe EFX. ;)

Hij gaat idd erg diep, en dan wordt ie echt interessant, MAAR daar moet je inderdaad van houden... normaal heb ik daar ook wel een beeeetje een hekel aan, maar ach..

..voor sommigen maak ik een uitzondering :engel:

Wat me wèl opvalt is dat de vraagprijs van de XT nogal gestegen is de laatste tijd.. Eerst kon je 'm voor rond de 950,- niet kwijt en nu schommelt ie rond de 1200,- :erm:

Back