wie weet het de digitale technics SL1210

matrixxx

Ouwe rot
een jaar of 10 geleden heb ik eens bij iemand hier in de buurt een technics SL1210 gezien met een digitale pitch controle

wat is dus het verschil ipv van een schuif pitch zat er onderop een digitale ptich en voor de rest ziet hij precies het zelfde eruit als de sl1210 tot in de details aan toe
ik heb wel eens begrepen dat ze alleen in duitsland verkocht werden

wie kan me hier meer over vertellen en misschien een afbeelding heeft en natuurlijk een type nr ervan

jammer genoeg is die technics die ik toen had gezien verkocht voor 150 piekies toen der tijd en ik kan er ook geen info over vinden

Of die bestaan (als produktie model) betwijfel ik eerlijk gezecht... maar ik weet wel toevallig dat oa. Numark een model met digitale pitch controle heeft... misschien dat het een van de voorvaderen daarvan was die er toevallig op leek?

nee ik weet 100% zeker dat het een technics was die het zelfde is als de sl1200 alleen zonder de pitchschuif en met een digital pitch
ik praat over ruim 10 jaar terug

oja hij was ook zwart of donkergrijs net als de sl1210 zelfde stofkap zelfde onderstel en arm en draaiplaat etc etc etc

dit is geen geintje

ik ga eens die gast opzoeken die hem toen in huis had om opheldering te vragen

was het niet de SP-15 van Technics ? (althans ik dacht dat het SP15 was)

ik heb jaren geleden voor een ziekenomroep gewerkt, die hadden 2 prof. draaitafels van technics met
een digitale pitch control, weliswaar via tiptoetsen te regelen..

Euh,

Een platenspeler werkt gewoon analoog met een motortje hoor, daar is niets digitaals aan...:confused:

jak

wie wil dat nou?
ik denk dat ik ze al es gezien heb, maar dat is toch niet handig?
is zoals die stereo's met volume druktoetsen ipv een draaiknop, zo onhandig
:r

ja klopt het was een tiptoets pitchcontrole en voor de rest het zelfde als de sl1210

Origineel geplaatst door RVooh
jak

wie wil dat nou?
ik denk dat ik ze al es gezien heb, maar dat is toch niet handig?
is zoals die stereo's met volume druktoetsen ipv een draaiknop, zo onhandig
:r

ik dus

ik heb zelfs al 2 x een sl1210 maar ik vind die digitale versie (ik noem hem maar ff zo) wel tof

handig ????????? ja als je alleen een plaatje er op draaid dan is het toch goed:)

Origineel geplaatst door zoe
ik dus

ik heb zelfs al 2 x een sl1210 maar ik vind die digitale versie (ik noem hem maar ff zo) wel tof

handig ????????? ja als je alleen een plaatje er op draaid dan is het toch goed:)

als je alleen een plaatje erop draait, dan heb je toch wel veel geld daarvoor over hoor..

Origineel geplaatst door Bass
Euh,

Een platenspeler werkt gewoon analoog met een motortje hoor, daar is niets digitaals aan...:confused:

motor? Met magneten.

Back