Dark Time Sequencer

Dan vind ik de dark time toch de leukste. Zeker voor de prijs.

Die Urzwerg ziet er ook interessant uit inderdaad.
Mooi prijsje ook.

Wat zijn de voordelen ten opzichte van de dark time?

Voor mij zijn de 2x16 steps of 4x8 steps en de 4x cv/gate outputs de grootste voordelen, wat je gewoon veel meer opties oplevert ten opzichte van de Dark Time. Je kan bijvoorbeeld 2 sequences maken voor een polyfone synth met bass en lead bijv. en ondertussen de velocity en filter ook aanpassen.Daarnaast zal een Dark Time wel veel beter scoren qua looks en feel tegenover een Urzwerg Pro qua bouw, draaiknoppen en schakelaars denk ik. De keuze is dan ga je voor echt de kwaliteit en looks van de Darktime of voor de vele opties van de Urzwerg pro. Voor die laatste 40/50 euro meer heb je wel net even wat meer opties om mee te spelen wat bij mij de creativiteit zeker zal stimuleren. En daar gaat het bij het einde van het besluit bij mij wel om.

thnx, klinkt idd interessant, toch nog even overwegen dan.

Kan iemand die'm heeft bevestigen dat je er midisynths mee aan kunt sturen?
Why not, daar is de midi out toch voor? :P

Uit de manual:

Send and receive MIDI-notes
Each active step of Dark Time generates and sends MIDI-note messages. They consist out of a note-on
and a note-off command and a MIDI-notenumber and define pitch (resp. notename / -number) and notelenght.
These data is channel-related, which means that it is assigned to and transmitted on one (or more)
of the 16 existing MIDI-channels.
Both step-rows of Dark Time are capable

OK thx, ik heb die manual niet gevonden op het net en het staat verder nergens expliciet. Voor hetzelfde geld zit er een midi-out op waar je niks mee kunt en die eventuele teleurstelling wilde ik graag voorkomen.

ik ben nog steeds blij met m'n Dark Time.
Ik kan er uren met veel plezier aan pielen zonder dat het resultaat belangrijk is.
Het is voor mij een andere manier van werken, maar wel een zeer aangename.
Mede door de Dark Time (en Dark Energy) heb ik de smaak van analoog te pakken gekregen en ben ik me aan het oriënteren op analoog spul.

Ik heb van zo'n prutssessie maar weer eens iets op Youtube gezet.

ik ben nog steeds blij met m'n Dark Time.
Ik kan er uren met veel plezier aan pielen zonder dat het resultaat belangrijk is.
Het is voor mij een andere manier van werken, maar wel een zeer aangename.
Mede door de Dark Time (en Dark Energy) heb ik de smaak van analoog te pakken gekregen en ben ik me aan het oriënteren op analoog spul.

Ik heb van zo'n prutssessie maar weer eens iets op Youtube gezet.

Analog Experiment - YouTube
:okdan:

Nu transponeer je nog met een keyboard, maar dat kan natuurlijk ook met een andere sequencer. Je kan dan ook nog de reset, klok en start/stop nog aansturen. En de 2 sequencers laten cross moduleren.....
Meerdere analoge sequencers: Hhhmmm met wat aahhh en dat warme gevoel van oohhh :mega:

Nu transponeer je nog met een keyboard, maar dat kan natuurlijk ook met een andere sequencer.

Uiteraard, maar op deze manier werd het filmpje wat minder saai.;)

Werkt die Dark Time Sequencer eigenlijk ook met andere synths bijv. van MFB of moet je echt de Dark Energy Synth eraan gekoppeld hebben.

Behalve CV/Gate zit er ook MIDI op, dus andere synths zijn geen probleem.
Op Youtube zijn daar ook wel voorbeelden van te vinden.

Wow, ik zit op V1.1 van de Darktime maar heb net de V1.2 Beta feature doorgenomen.

http://www.doepfer.de/update/en/darktime_version_pre.html

Erg coole nieuwe features moet ik zeggen!

* Extended gate lenghts
* TR als masterclock (Dinsync clock divide toegevoegd)
* Musical scales ipv semitones bij quantizen
* Keuze CV bij step off (aan of uit)
* Clockdivider in en uit

En nog een hoop meer... Ik denk dat ik hem maar eens aan de PC moet hangen.

Iemand al zover?

Back