DigiLoog
Ouwe rot
De behuizing lijkt verdacht veel op die van de RSF kobol, copycat die Doepfer dark combination.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Dit type sequencer is helemaal nieuw voor mij. Ziet er goed uit. Maar, begrijp ik het goed dat de velocity niet aangepast kan worden?
Ik ben op sequencer (hardware) gebied een leek, werk al meer dan 15 jaar met een Kawai Q-80, dus vandaar.
Zo'n Dark Time leek mij ook wel wat, dus het zal misschien wel een stomme vraag zijn : kun je er ook polyfoon mee opnemen of alleen monofoon.
En hoeveel synths kun je er op aansluiten en tegelijk laten afspelen?
In principe kun je met een (gebufferde) multiple toch meer synths aansluiten? En ook nog via MIDI (of kan dat niet tegelijk met CV/Gate?).De Darktime is een analoge sequencer. Je kan er niet mee opnemen. Ook zijn de sequences beperkt in noten (8 of 16). Je kan er duofoon mee afspelen en je kan er max 2 synths op aansluiten, met 8 noten max.
Nu zal je denken max 16 noten, geen geheugen, kan niet opnemen, wat een kut ding. Maar bij analoge sequencers is alles in real time te manipuleren. Dus de 1e en laatste stappen van de sequence, de toonhoogte, je kan stappen overslaan, je kan de sequence omkeren of randomizen, je kan de sequence laten stoppen op een wilekeurige plek, je kan de sequence een octaaf omhoog of omlaag transponeren, of via midi chromatisch transponeren, je kan de gate lengte van de stappen veranderen, en nog meer dingen die je maar in de handleiding moet lezen. Kortom het is dus een ding waarmee je op een semi random intuitieve manier muziek mee kan maken en dat is heel erg leuk om te doen.
In principe kun je met een (gebufferde) multiple toch meer synths aansluiten? En ook nog via MIDI (of kan dat niet tegelijk met CV/Gate?).

Citaat Patat Met : De Darktime is een analoge sequencer. Je kan er niet mee opnemen.
Nee je neemt geen geluid op, zo ver was ik na 15 jaar gebruik van mijn Q-80 ook wel.
Ik bedoelde dus data!
Maar ik begrijp nu wel dat hij mijn Q-80 dus niet kan en gaat vervangen, jammer wel een leuk ding die Dark Time.
Thanks, erg leuk om eens door te lezen. Zeker als je nog helemaal nieuw bent met step sequencers.Voor de liefhebbers c.q. nieuwsgierigen de handleiding van de Dark Time.
http://www.doepfer.de/pdf/Dark_Time_Manual.pdf