Overzetten van DAT naar CD

Danny

DAW-less puzzelaar °1967
Hallo iedereen,

Sinds een tiental jaren neem ik al mijn muziek op DAT-cassette op. Ik zou graag van deze cassettes over willen gaan naar audio-CD. Vermits ik zelf geen PC of CD-recorder heb, zoek ik iemand die mij daarbij wil helpen.

In het totaal gaat het om zo'n 2 uur muziek. Sinds kort heb ik ook een exciter/enhancer. Ik had dan ook graag gehad dat die muziek via de enhancer/exciter naar de CD wordt overgezet. Het makkelijkste zou zijn dat iemand met een HIFI CD recorder zou willen helpen, maar indien iemand met een PC zich geroepen voelt, mag die ook reageren.

Alle materiaal (DAT-recorder en exciter) kan ik zelf meebrengen. Praktisch gezien zou het niet slecht zijn als je in de geburen van Antwerpen zou wonen (of in een straal van 50 km daarrond).

Wil wil en kan mij verderhelpen?

Met dank bij voorbaat,

Danny:doei:

Die enhancer ertussen met een Hifi CD recorder kan alleen als deze optische of coaxiale in- en uitgangen heeft. Anders ga je onnodig verschillende DA en AD conversies uitvoeren die de geluidskwaliteit op zich niet ten goede komen. En volgens mij heeft die Behringer enhancer geen digitale in en outputs.

Stuur het maar op, dan fix ik het wel voor je.

Mail me maar voor de details.

Bedankt voor deze snelle reakties, jongens!

Inderdaad, die Behringer heeft geen digitale terminals. OK, laat dit dan eventueel links liggen. Dat opsturen, zie ik niet zo zitten. Een DAT-cassette is nogal gevoelig en ik vertrouw de posterijen niet zo erg op dat gebied. De cassette is trouwens nogal slordig opgenomen, t.t.z. niet alle pauzes tussen de songs zijn even lang, ik zou de volgorde willen veranderen, enz. M.a.w. ik zou er het liefste bij willen zijn.

Is er nog steeds iemand na deze 'eisen' kandidaat ;) ?

Toch al bedankt voor deze snelle en hulpvaardige aanbiedingen :okdan:

Muzikale groeten,

Danny

Kijk, ik heb een HIFI CD recorder. Kan rechtstreeks aangesloten op een DAT. Doch ik heb nogthans geen DAT recorder.

En ik woon in Amsterdam. Zul je toch met de trein moeten komen, of heeeeeeeeeeeeel veeeeeeeeeel parkeergeld moeten betalen. Aan jou de keuze.

Leden: niemand in het zuiden des lands die deze jongen kan helpen?

P.S. ik zit momenteel in verbouwing/verhuizing, dus wil je wel helpen, maar beschikbare tijd = zeer beperkt

Hallo, Shortwave,

Bedankt voor je bereidwilligheid, maar 't is inderdaad nogal ver en als je in verbouwingen zit, wil ik je niet storen (weet zelf wat het is om te verbouwen). Er zullen nog wel andere mensen zijn die dichter in de buurt wonen en even behulpzaam zijn. Thanks anyway !!!!

Danny

Back